Protein pulver + spinning = No good.


Emilvang
 Share

Recommended Posts

Ja..Jeg har lige fået noget nyt protein pulver..Nævner ikke lige navnet..Men altså, jeg har spinnet i flere måneder..Og så her idag og igår tog jeg noget proteinpulver fordi det stod der man skulle før træning, og jeg trænede før jeg spinnede. MEN! Så her i tirsdags, fik jeg luft i maven og den der bøvsfornemmelse som aldrig kommer op. Skide irreterende. Så her idag prøvede jeg protein pulveret med vand i stedet. Resultatet blev: Ingen sure opstød, men jeg brækkede mig i slutningen af spinningstimen. Er det proteinpulverets skyld? Der er aldrig sket noget lignende overhovedet mens jeg har spinnet.

:(

Link to comment
Share on other sites

Ja..Jeg har lige fået noget nyt protein pulver..Nævner ikke lige navnet..Men altså, jeg har spinnet i flere måneder..Og så her idag og igår tog jeg noget proteinpulver fordi det stod der man skulle før træning, og jeg trænede før jeg spinnede. MEN! Så her i tirsdags, fik jeg luft i maven og den der bøvsfornemmelse som aldrig kommer op. Skide irreterende. Så her idag prøvede jeg protein pulveret med vand i stedet. Resultatet blev: Ingen sure opstød, men jeg brækkede mig i slutningen af spinningstimen. Er det proteinpulverets skyld? Der er aldrig sket noget lignende overhovedet mens jeg har spinnet.

:(

Du har også misforstået det. Proteinpulveret tages lige efter træning for at fremme restitution. Når man indtager det før træning ender du nok nærmere bare med at kroppen prøver at forbrænde det.

Så drop det før træning og vent til du er færdig. Ved dog ikke lige, hvorfor du vil tage proteinpulver, når du spinner - eller i det hele taget, hvis du ikke har en signifikant mængde muskel at vedligeholde?

Link to comment
Share on other sites

Ja..Havde jeg også tænkt mig..

Der stod bare på etiketten at de anbefalede at man tog noget før træning og noget efter træning. Så det ville jeg da prøve. Skulle jeg ikke have gjort :D

Jeg styrketræner før jeg spinner, derfor :)

Hehe, de vil jo gerne tvinge noget pulver i folk :)

Link to comment
Share on other sites

Ja..Havde jeg også tænkt mig..

Der stod bare på etiketten at de anbefalede at man tog noget før træning og noget efter træning. Så det ville jeg da prøve. Skulle jeg ikke have gjort :D

Jeg styrketræner før jeg spinner, derfor :)

Hvor længe går der mellem du har afsluttet styrketræning og påbegynder spinningen?

Link to comment
Share on other sites

Hej Emil.

Drop det styrketræning før spinning.

Gør følgende i denne rækkefølge:

1. Spis et godt solidt måltid mad SENEST 1 time og 20 minutter inden spinning

2. Gå til spinning

3. Styrketræn

4. Drik din protein shake

----

Spinning varmer også hele din krop op, mere eller mindre, så du undgår skader ved styrketræningen.

Link to comment
Share on other sites

Det er bare ikke nemt når spinning plejer at slutte klokken 20, og de så lukker klokken 21..

Så må du lave et meget kompakt program uden alt for lange pauser - udnyt tiden effektivt. Det er i hvert fald dumt at styrketræne inden spinning! Føler du dig udmattet efter spinning, så snup en energibar eller en kop kaffe...

Link to comment
Share on other sites

Mht. til spinning og styrketræning så vil de bedste selvfølgelig være at gøre det på forskellige dage så du kan præstere maksimalt i begge dele og restituere fra begge dele. Hvis det skal foregå samme aften så lav det først som du vil være bedst til. Ellers kunne du jo mixe og styrketræne som det første den ene dag og spinne som det første den næste dag osv.

Hvor lang tid og hvor hårdt laver du hhv. spinning og styrketræning?

Link to comment
Share on other sites

Så må du lave et meget kompakt program uden alt for lange pauser - udnyt tiden effektivt. Det er i hvert fald dumt at styrketræne inden spinning! Føler du dig udmattet efter spinning, så snup en energibar eller en kop kaffe...

Hvorfor skulle det være direkte "dumt" at styrketræne inden spin ?

Link to comment
Share on other sites

Der har tidligere været en lang tråd ang. cardio og styrketræning som jeg desværre ikke kan finde.

Her endte det med, at man burde styrketræne først. Spise lidt kulhydrater. Kort pause. Også i gang med cardio. I hvert fald hvis ønsket var hypotrofi.

Fra hukommelsen så var argumentet vist også, at det i styrketræning er vigtigt at kunne give sig selv fuldt ud for at få det optimale udbytte af den type træning. Både ydelse og udførsel kan blive forringet af et træt legeme.

Men hvis der er en som kan finde den gamle tråd, så er der helt sikkert en mere udførlig forklaring der.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer an på hvad ens mål er.

Hvis man ønsker at smide fedt og vedligeholde muskler: Styrketræning og derefter spinning, alternativt spinning om morgenen på tom mave. Hvorfor? Fordi man ved hård styrketræning eller ved faste får tømt ens glykogen-depoter, og derved begyndte at tære på fedtvæv for at få energi (Meget forsimplet). Efter spinning er det en god ide at få et ordentlig skud protein og langsomme/hurtige kulhydrater for at stoppe den catabolske effekt af spinning på musklerne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share