Min diæt de næste par måneder


cilius
 Share

Recommended Posts

Deluxe>

Craw: Kan du ikke groft opridse din fordeling her hvor du gainer samtidig med du cutter?

Dag 1 (Høj kcal):

Måltid 1: kl. 0900:

100gr havregryn

30gr. Valle protein

1spsk. Olie.

Måltid 2: kl. 1100:

3 æg

1 skive rugbrød

20gr. Valle protein

Måltid 3: kl. 1300:

200gr. Kød

100gr. Ris/pasta

1 spsk. Olie

Måltid 4: kl. 1500 (før træning)

100gr. Havregryn

30gr. Valle protein

Før træning: Kulhydrat drink med 20gr kulhydrat.

Måltid 5: kl. 1900 (efter træning).

40gr. Valle protein

Måltid 6: kl. 2000

150gr. Kød

125gr. Ris

1spsk. Olie

Måltid 7: kl. 2130

1,5 skive rugbrød

1 banan

50 gr. Kød/pålæg

Måltid 8: kl. 2300 (før sengetid)

Tunshake: 1 dåse tun, 10gr valleprotein blended med Fun saftevand.

Dag 2

Måltid 1: kl. 0900:

75gr havregryn

30gr. Valle protein

1spsk. Olie.

Måltid 2: kl. 1100:

3 æg

1 skiver rugbrød

20gr. Valle protein

Måltid 3: kl. 1300:

200gr. Kød

85gr. Ris/pasta

1 spsk. Olie

Måltid 4: kl. 1500 (før træning)

75gr. Havregryn

30gr. Valle protein

Før træning: Kulhydratdrik med 20gr kulhydrat.

Måltid 5: kl. 1900 (efter træning).

40gr. Valle protein

Måltid 6: kl. 2000

150gr. Kød

110gr. Ris

1spsk. Olie

Måltid 7: kl. 2130

1 skive rugbrød

1 banan

50 gr kød (pålæg)

Måltid 8: kl. 2300 (før sengetid)

Tunshake: 1 dåse tun, 10gr valleprotein blended med Fun saftevand.

Dag 3:

Måltid 1: kl. 0900:

75gr havregryn

30gr. Valle protein

1spsk. Olie.

Måltid 2: kl. 1100:

3 æg

½ skive rugbrød

20gr. Valle protein

Måltid 3: kl. 1300:

200gr. Kød

60gr. Ris/pasta

1 spsk. Olie

Måltid 4: kl. 1500 (før træning)

75gr. Havregryn

30gr. Valle protein

Før træning: Kulhydrat drink med 20gr kulhydrat.

Måltid 5: kl. 1900 (efter træning).

40gr. Valle protein

Måltid 6: kl. 2000

150gr. Kød

85gr. Ris

1spsk. Olie

Måltid 7: kl. 2130

½ skive rugbrød

1 banan

50 gr. Kød/pålæg

Måltid 8: kl. 2300 (før sengetid)

30 gr protein

Måltid 8: kl. 2300 (før sengetid)

Tunshake: 1 dåse tun, 10gr valleprotein blended med Fun saftevand.

Link to comment
Share on other sites

Min fysiologiske ekspertise tillader mig desværre ikke at kunne finde nogen relevante links fra pubmed, men måske der er andre der kan være behjælpelige.. undersøgelser på hvor stor udmattelsen skal være for at proteinsynthesen bliver hæmmet ville være perfekt :)

Han har endnu ikke vendt tilbage med undersøgelser fra medline.. det er helt utroligt så hurtigt han svarede på min mail, og så var han oven i købet flink og hjælpsom... absolut ikke hvad man forventer fra en bigshot i BB-ernæringsbranchen.

Det bliver spændende om nogen kender til noget til denne sammenhæng - hvis jeg får tid tror jeg også jeg vil bruge en times tid på JAP idag. :)

Jo mere jeg tænker over det, des mere sandsynligt synes det at være (men jeg har stadig ikke set konkrete studier)... Der er jo også en central mekanisme der regulerer glycogen resyntese hastighed imellem muskler og lever. Altså således at muskel glycogen resynteres til en vis grad inden lever glycogenet resynteres.

Og jeg er bestemt også imponeret over det hurtige svar. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Måltid 8: kl. 2300 (før sengetid)

Tunshake: 1 dåse tun, 10gr valleprotein blended med Fun saftevand.

Du bliver simpelthen nødt til at uddybe denne her… :blink::unsure:

Blender du TUN, med VALLE og FUN!!?!?! Eller er det (hvliket jeg inderligt håber på!!! ) blot en dårlig formulering for at du indtager de 3 ting SEPERAT?!

Link to comment
Share on other sites

Næh Sas har ret....blender hele baduljen og neeeeeeed mææææææææeeeddd :dropjaw: :drool:

Det er da for vildt...

Ville det ikke smage bedre hvis det indtages seperat??? :confused2: Selvfølgelig er smag og behag forskelligt, men er der en god forklaring på at det skal blendes - eller er det simpelthen fordi at man lige kan sluge det og så er det hurtigst muligt overstået???

Link to comment
Share on other sites

Tak for det grove oprids! :lol:

Ligesom Cilius besidder du altså nogle opskrifter som ikke smager særlig godt .... :retard: Glemmer godt nok ikke da Cilius fik mig til at smage en af hans små retter.

Anyway, så ja jeg har vel et godt ringhjørne. 1 veteran, 1 tidligere deltager i Italien og så én som har været sekundant adskillige mange gange før :) Så jeg vil mene at jeg er godt rustet i den afdeling, så kommer det bare an på hvordan kroppen ser ud i marts. Gab mand ... ikke nemt!

Link to comment
Share on other sites

"Jeg har pt. en fedtprocent på 10, samt en vægt på 92kg, hvilket giver en lbm på 83 kg. Mit aktivitetsniveau er ikke noget at råbe højt om, men min basisforbrænding ligger på cirka 2150 kcal om dagen, hvortil jeg ligger 600 kcal på træningsdage (100 ekstra ved de høje reps). Jeg er forholdsvis inaktiv, og ligger derfor kun 150 kcal til på alle dagene for mit aktivitetsniveau. I de timer, hvor målet er at hypertrofere skal jeg helst ligge på et kalorieoverskud på omkring 400 kcal. "

Jeg ville lige undersøge de tal en gang mere hvis jeg var dig - de lyder noget lave:

Hurtig beregning ifølge NORDISKE NÆRINGSREKOMMENDATIONER:

Basal omsætning (BMR)

19-30 årig mand: 0,064*92kg+2,84= 8,728 MJ

Laveste stilsiddende niveau:

1,2*BMR=10,47MJ =2504Kcal

Passer generelt +-15%

Men det er defineret ud fra en gennemsnitlig fedtprocent (over 15) og at du har stillesiddende arbejde og MEGET begrænset fysisk aktivitet derhjemme (foran fjernsynet)

Det lyder altså unormalt lavt. - er det ud fra erfaring, beregning eller hvad?

Link to comment
Share on other sites

Ville det ikke smage bedre hvis det indtages seperat???  Selvfølgelig er smag og behag forskelligt, men er der en god forklaring på at det skal blendes - eller er det simpelthen fordi at man lige kan sluge det og så er det hurtigst muligt overstået???
Jeg gider bare ikke sidde og tygge i tun. Jeg synes tun er dødsygt, men med saftevand er det lige til at hælde ned :evillaughter:
Kæresten hun må være henrykt over at få dig ind i seng, efter du har indtaget en dåse tun :lol:

Ikke udpræget nej :lol: :D :o <_< :(

Link to comment
Share on other sites

Fastlegs:

Det er ud fra beregning - link

Jeg har efterfølgende (i svaret til Anyone), lavet et par småændringer i form at et øget kalorieindtag. Dvs. jeg ligger 300 kcal til på dagsbasis for de små dag til dag ting, samt 900 kcal for hvert træningspas (1000 ved høje reps og multiple sæt). Derved så rammer jeg 2440 kcal om dagen (udover træning og kalorieoverskud), hvilket ikke ligger milevidt fra din anbefaling.

Har du forresten et link til beregningen?

Det laveste niveau må være en faktor på 1...

Om det skal justeres den ene eller anden vej, er altid uhyggelig svært at lure fra start af. Men der er ikke andet for end, at de første 2 uger, må jeg være særdeles OBS på udvikling i min LBM. Den skulle gerne være støt stigende, og sker det ikke, så upper jeg selvfølgelig kalorieindtaget. Stiger min fedtprocent også, så nedsætter jeg mit kalorieindtag for at se effekten på stigningen i LBM.

Link to comment
Share on other sites

Nej jeg har ikke lige noget link til beregningen, da jeg snuppede den fra en bog. Men pointen var også bare at det lød meget lavt. Beregninger kan alligevel aldrig blive andet end et nogenlunde kvalificeret gæt.

2440 kcal om dagen lyder stadig som om det er i den lave ende, men det er nok en udmærket mængde at starte ud med - så du senere kan justere mængden til så den passer.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, så har jeg lusket kosten sammen. I mit kostprogram er der en masse grafer, men for det giver et billede, så skal de allesammen sættes ind (omkring 12 stykker)... så med mindre der er nogen, der er meget interesseret i at se næringsfordelingen, så vil jeg spare serverpladsen på MOL :lol:

For at løse problemet med kalorieunderskuddet mens jeg sover, indtager jeg på ikke træningsdage mit sidste måltid omkring klokken 21 (sengetid klokken 24), mens morgenmaden på træningsdage er omkring halvt så stor som på ikke træningsdage (bortset fra mandag).

Nu bliver det spændende at se den næste uges tid.. om det er helt ude i skoven. Resultatmæssigt tæller jeg ikke den første uge med, da der med garanti kommer 1.000 justeringer i sidste minut - samt julen kommer lige på den anden side (jaaaaa).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share