mave øvelser


Nielsen.
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen :smile:

Har i nogle forslag til nogle maveøvelser, som jeg kan lave når jeg er nede i centeret?

Jeg laver i forvejen kun 2 øvelser, som træner maven.

1: Jeg tager en polstret plade med kroge i enden, så sætter jeg den på ribbe nr. 7, og så laver jeg almindelige mavebøjninger

2: Jeg træder op på et stativ, hvor jeg støtter med albuerne, og så løfter jeg benene op til navlen

Jeg håber i forstår min mærkelige måde at forklare mine øvelser på.

Men kom med flere forslag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

hej jeg har trænet mig frem til et perfekt vaskebræt hun ved brug af et gulv og en ribbe, på et halvt år.

du skal bare se den her film på youtube,( http://www.youtube.com/watch?v=sWjTnBmCHTY) det er et 8 minutters program, og det plejer jeg og tag 2 gange hver anden dag. plus at jeg tager fat i øverste ribbe med ryggen ind mod ribben og så løfter jeg benene strækte op til vandret 3 gange 10. håber du fårstår mig for er ordblind men håber jeg kunne hjælpe dig hilsen andreas.

Link to comment
Share on other sites

Der findes INGEN bestemt maveøvelse som er andre overlegne eller som er uundværelige i noget program. 2 maveøvelser 3gange ugentligt er rigeligt.

Personligt laver jeg sjældent mere end en enkelt maveøvelse.

Hvis du vil lave 2 forskellige maveøvelser hver gang ville det være oplagt at lave noget både M.Rectus Ab. samt M.Obliquii. Altså de såkaldte skrå og lige mavemuskler.

For de lige:

For de skrå:

Men der findes jo et hav af maveøvelser. Det er bare at google. Du finder dog ingen programmer eller maveøvelser der lige vil give dig den perfekte sixpack som bezk18 skriver, medmindre din fedtprocent er tilstrækkelig lav :wink:

Link to comment
Share on other sites

What? Der kan man bare se! Jeg har altid troet man skulle svaje i ryggen, og holde "s-formen" i rygsøjlen, ligesom i alle andre løft - men det er åbenbart ikke tilfældet her?!

Det er svært at træne sine abs anden end statisk, hvis det skulle have været tilfældet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share