Armbøjninger?!


riverlakke
 Share

Recommended Posts

Det føles sådan, men det er i høj grad biceps som jeg føler bliver træt.

Det er ikke den bedste øvelse til bryst, der vil jeg sige at butterfly på maskine giver bedst. Kombineret med andre øvelser.. Kan evt erstattes helt ved brug af håndvægte.

Edited by Bousa
Link to comment
Share on other sites

Bousa, du bør da ikke blive specielt træt i biceps?

Det er da vist triceps, bryst og skulder der skal blive trætte?

Hvis man ikke har noget træningsudstyr osv. er armbøjninger(armstrækkere) suverene. På ferien uden tid til anden træning er det perfekt vedligeholdelse.

Mvh. Claes

Link to comment
Share on other sites

Bousa, du bør da ikke blive specielt træt i biceps?

Det er da vist triceps, bryst og skulder der skal blive trætte?

Hvis man ikke har noget træningsudstyr osv. er armbøjninger(armstrækkere) suverene. På ferien uden tid til anden træning er det perfekt vedligeholdelse.

Mvh. Claes

Det er ikke unormalt at opleve at "modsatte" muskler også bliver trætte i en øvelser hvor de ikke direkte arbejder som 1 prioritet.

Det føles sådan, men det er i høj grad biceps som jeg føler bliver træt.

Det er ikke den bedste øvelse til bryst, der vil jeg sige at butterfly på maskine giver bedst. Kombineret med andre øvelser.. Kan evt erstattes helt ved brug af håndvægte.

Jeg ville nok sige at presse øvelser er bedre end isoleret bryst øvelser.

Bench press

Incline bench press

Dumbbell press

Incline Dumbbell press

Dips

Link to comment
Share on other sites

Begyndere vil ofte føle trætheden kommer først i armene ved presseøvelser. Sikkert derfor du synes du mærker det mest i armene. Nej, du bliver ikke træt i dine biceps. Tror du mener triceps. Fortsæt med dine strækkere og variere armstillingen. Det er en fantastisk øvelse hvis man ikke har vægte til rådighed :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror også du mener armstrækkere - altså Push-Ups (Triceps og Pectoralis Major, primært), armbøjninger er Underhand Close Grip Chin-Ups (Biceps & Latissimus Dorsis, primært).

Edited by Caine
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share