Bækkenløsning - Hvad skal trænes?


sundance_kid
 Share

Recommended Posts

Hey folkens

Har søgt lidt rundt på foraet, men kunne ikke finde noget om dette emne.

Jeg har lovet at hjælpe en veninde med at komme igang med lidt træning. Hun har dog bækkenløsning, og har haft det i ovet et år efterhånden.

Jeg træner selv en del styrketræning, så det har jeg basalt styr på. Men ikke lige ift. bækkenløsning.

Er der nogle ting som absolut er NO GO?

Og hvad kan anbefales for folk med bækkenløsning?

Håber der er en der bare lige kan give mig et par pointers :-) På forhånd tak!

EDIT: Nå ja, det er træning i et fitness center og personen er igennem al den genoptræning kommunen tilbyder, så det er ikke sådan en alvorlig "akut" tilstand ift. bækkenløsning.

Edited by sundance_kid
Link to comment
Share on other sites

Efter graviditet?

Før?

for hun noget hjælp ved siden af?

Efter 2 graviditeter. sidste fødsel er ca 1 år siden. Bækkenløsning kan jo være noget, man døjer med resten af livet, dog er det ikke normen, heldigvis.

Hun har overstået genoptræning og behandling ift bækkenløsningen og er blevet henvist til at træne i et fitness center eller lignende.

Link to comment
Share on other sites

Hvis hun stadigvæk har smerter et år efter fødsel skal hun IKKE acceptere at en behandler mener hun er færdigbehandlet - så bør hun søge anden og bedre behandling!

Primær træning bør sigte mod at træne stabilitet og stramme det "indre korset" op - en fysioterapeut bør bistå dette og vise hvilke øvelser man kan lave i fitnescentret for at sikre at evt. overaktive muskler slapper af så de svage kan få lov at arbejde også!

Al træning uden den rette rådgivning kan forværre og forlænge problemet...

Ville klart anbefale hende at finde hold hvor der undervises af fysioterapeuter, forklare disse problemet så der holdes ekstra øje under undervisning... gode hold ville være eks. boldtræning, yoga ect... altså rolig og afbalanceret træning :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share