Proteiner...2


tulle
 Share

Recommended Posts

Først lige tak til AF for svaret på min anden tråd om proteiner. Svaret var også ca hvad jeg troede men det var rart at få bekrætet :bigsmile:

Nu har jeg så endnu en ting jeg går og funderer over... :huh: Efter jeg igen er begyndt at styrketræne og har intensiveret min cardio kan jeg godt så småt se det i spejlet... mine arme er blevet mere markerede. Min fedt% kender jeg ikke da jeg ikke har meget fidus til den (i en anden tråd omtalte) fedt-måler-badevægt de har i centret. Mit spørgsmål går så på: er det muligt at mine muskler er blevet større/stærkere selvom jeg er i energiunderskud og har tabt mig lidt? Jeg mener, så længe jeg får mit proteinbehov dækket under en "kur" og måske endda får lidt flere er det så muligt at der opbygges muskelmasse selv om jeg taber mig? Min egen ide/teori siger mig at det er i en lille grad og at der så bare tærres yderligere på fedtreserverne, men er det ønsketænkning? :blink:

Håber i kan finde mening i mit spørgsmål :)

Hilsen Tulle :wave:

Link to comment
Share on other sites

Hmmmmmm Tulle - som sagt er der en lang tråd om emnet - men det kan vel summeres til

Generelt kan man ikke opnå muskelvælst i energiunderskud. Men det kan selvfølgelig ikke helt udelukkes, at et lille-bitte energiunderskud, god træning og individuelle "særheder" kan gøre, at man i helt specielle situationer kan opnå en lille smule muskelmassevækst.

Men det mest sandsynlige er, at dine "større mere makerede" muskler alene skyldes din lavere fedtprocent.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg vil ikke give Jarnvig ret! selv om kroppen er i kalorie underskud, vil den når den udsættet for noget nyt(Styrketræning i dit tilfælde) opbygge det muskelvæv som det er nødvendigt for at klare den nye belastning! Hvorfor tror i at de danske vægtvogter fraråder deres medlemmer at dyrke motion? fordi de kun focuserer på vægttab!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share