Ungdomsproblem... eller hva?


Culture
 Share

Recommended Posts

Hej til alle derude! Jeg har i længere tid haft et problem med "dele" af min overkrop. Lidt hurtige facts!

Jeg er 16 år gammel

Jeg vejer 75 kg.

Er normal af bygning (træner lidt)

Men af en eller anden grund er jeg blevet udstyret med såkaldte "manboobs". Det har kort sagt været et mindre mareridt, da mange af mine venner tager stærk afstand fra disse manboobs. Jeg har meget tit og ofte fået at vide at det skyldes hormoner, og at det går over igen. Men samtidig har jeg også hørt om gyno? Og nu er jeg meget i tvívl. Jeg håber derfor på at kunne modtage respons fra jer brugere, jeg er meget desperat!

Culture

Link to comment
Share on other sites

jeg har også noget lignende og har haft det altid, jeg er igang med at ændre livstil og har tabt mig omkring 8 kg, fra 89 - 81 kg. og er 188 cm høj.

Jeg har tabt mig meget på lårene , ribenen, men ikke på maven og " man boobs" , jeg undrer mig om jeg skal blive ved med at cutte eller om der er en måde på at få at vide om der skal operation til eller om jeg skal bare op på løbebåndet ?

sry for steal af tråd :)

Link to comment
Share on other sites

Problemet er en hormonforstyrrelse, der gør, at fedt vil være langt mere tilbøjeligt til at sætte sig på dit bryst i stedet for at fordeles jævnt omkring mave/lår/arme, som ellers ville være almindeligt. En fedtsugning kunne fjerne dine manboobs nu og desuden fjerne muligheden for at tage på dér igen - man kan fjerne de fedtkirtler, der er ansvarlige for dannelsen af fedtlagrene...

Men det vil efterlade dig med modbydeligt arvæv under brysterne, og ved en eventuel senere vægtstigning, vil du ikke tage på omkring brystet, hvilket vil se ret mærkeligt ud (kort sagt forpligter det...)

Desuden er der en fair chance for, at problemet går i sig selv igen, når du kommer ud af puberteten, så tålmodighed er nok smartest pt. Hvis du dog desperat vil gøre noget, så kan du cutte og cutte og cutte til din fedtprocent er omkring 7 %, hvilket ikke er farligt og garanterer et svind af fedtvæv på brystet.

Edited by UrbanSamurai
Link to comment
Share on other sites

Kommer der ikke fdt der hvor man er fedtsuget?

Jeg synes da ofte at have set mennesker, der er blevet suget et specielt sted - maven f.eks - der er blevet fede samme sted igen..

er det noget med at de fedtceller der er tilbage i området blot bliver tilsvarende større, når man bliver fed?

Link to comment
Share on other sites

Min fejl, skulle have uddybet - der er tale om to forskellige indgreb - man kan både fedtsuge og fjerne fedtkirtler. Man starter med en fedtsugning, så hele herligheden er blottet, og så går man i krig. Men en fedtsugning vil i sig selv være en meget midlertidig løsning, hvis man i forvejen er tilbøjelig til at have en ujævn fordeling af fedt.

Og nej, cellernes størrelse er stort set konstant - det er antallet af dem, der stiger, sammen med vægten.

Edited by UrbanSamurai
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share