At cutte


dunder
 Share

Recommended Posts

Det ovenstående er en vigtig pointe. Mange herinde anbefaler at man straks reducerer sin kost/ indfører cardio så det fører til et energiunderskud på 500kcal/dag.

Denne ændring har til formål at få en til at tabe 0,5-1kg om ugen. En sådan reduktion er slet ikke nødvendig for at opnå fedttab og vil før eller siden føre til en nedregulering af stofskiftet.

Så hellere et mindre indgreb, som kan give fedttab over en længere periode. Dette er mere skånsomt og langt lettere at leve med.

Link to comment
Share on other sites

Imens i diskuterer virkningen af ketogene diæter, kan jeg komme med min erfaring, som bunder i at jeg prøvede at følge dr. atkins new diet revolution. Jeg var i usa og der skulle ske noget. Jeg var på diæten i ca. 3 uger og jeg tabte mig og det var i kombination med at jeg faktisk cyklede frem og tilbage til arbejde (som den eneste i palo alto) og brugte en time i firmaets motions center hver aften.

Problemet er bare at det jo ikke er en kur, det er en permanent diæt. Som beskrevet er det en måde at komme i energiunderskud på og det kan jo let give yoyo effekten når man er færdig. Mit største problem var diæten, jeg har altid elsket kød og deslige, men når man stort set ikke får andet bliver for meget. Æg og bacon til morgenmad, yum siger de fleste, men efter en uge er det en sur pligt og det samme med resten af måltiderne. Jeg begyndte at se langt efter salat og frugt og det har jeg aldrig gjort før. Alt i alt kunne jeg ikke holde diæten i særlig lang tid. Diæten havde desuden den sideeffekt at jeg stort set havde diare igennem hele perioden og det er sgu heller ikke videre sundt.

For mig var det bare et skridt på vejen til erkendelse af at der ikke er noget lette løsninger, motion og en fornuftig balanceret diæt er vejen frem. Håber i kunne bruge mine 25 øre til noget.

Cheers

Lau

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
For mit eget vedkommende går jeg aldrig under ca. 2500Kcal dagligt, - mit vedligeholdelsesindtag er af størrelsesordenen 2800-3000Kcal, - afhængigt af aktivitetsniveau sommer/vinter osv.

Er der nogen der venligst vil forklare hvordan man beregner sig frem til dette tal?

Jeg tænker her på ens daglige energiforbrug? - kan man overhovedet beregne dette, eller bliver man nødt til at sjusse sig frem :confused2:

Er der evt. nogle diskussioner om dette her på boardet? - det er lidt svært at finde rundt når søgefunktionen er slået fra :unsure:

Links hvor det bliver forklaret ville også være godt...

Link to comment
Share on other sites

Det kan man IKKE "beregne" med den nødvendige nøjagtighed!

Heldigvis er det relativt overkommeligt at fastslå denne størrelse i praksis, hvis trænings- og kostvaner er regelmæssige.

Metodikken er beskrevet i detaljer i artiklen CUTS på get Big!

PS: Uanset hvad man ønsker at opnå, bør alle undgå at spilde mere tid på mdk!

(mdk = meget dårlig kost) :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hehe - tænkte nok du ville være klar med et hurtigt svar JS :D

Lidt efter jeg postede mit spørgsmål fik jeg endelig læst din artikel, som har ligget åbnet i et IE-vindue i 3-4 dage..

Du skriver:

Ligevægtsindtaget

Ligevægtsindtaget er det energiindtag, der hverken resulterer i vægtøgning eller vægttab.

Dette fastslås lettest, hvis motionsvaner og aktivitetsniveau i øvrigt er nogenlunde lagt i faste rammer, - gode vaner er som bekendt guld værd!

Sørg for i en uge at indtage samme energimængde og brug kropsvægten som markør for hvorvidt indtaget skal justeres op- eller nedefter.

I løbet af højst et par uger vil enhver med rimelig – og fuldt tilstrækkelig - nøjagtighed kunne fastslå dette niveau, som er nødvendigt at kende, for at vi kan nå vores mål, - en PERMANENT mere veldefineret fysik og en LAVERE fedtprocent.

Jeg har prøvet sådan nogle formler og calculatorer jeg har fundet på nettet - den ene sagde 2182 kcal pr. dag den anden 2533 kcal... Kan jeg sådan nogenlunde regne med disse tal?

Men jeg vil da prøve "din" metode - vil det altså sige at:

Hvis jeg holder samme vægt over en uge så kan jeg (såfremt jeg har samme motionsvaner og aktivitetsniveau normalt, altså frem i tiden) beregne mit ligevægtsindtag ved at dividere mit samlede ugenlige kcal indtag med 7? (dette ugentlige indtag kan jeg nemlig godt beregne præcist) :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share