Drop proteinpulveret til fordel for kakao+banan?


JISI
 Share

Recommended Posts

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvis du mener det, er din argumentation selvfølgelig internt sammenhængende, men jeg tror præmisset er forkert. Og vil gerne argumentere herfor.

Jeg tror bare generelt at mine indlæg bliver læst forkert eller tolket anderledes end jeg gerne så i denne tråd. Sådan kan det gå når man ikke har tid eller energi til at skrive lange fyldestgørende indlæg.

For at gøre det kort: Folk skal benytte sig af de metoder de syntes virker, men ikke forvente mirakler af f.eks. "window of opportunity". Det er et redskab, som så meget andet, som kun virker optimalt hvis man har styr på resten af sin kost og træning. Det er her jeg tror en del går fejl af mine indlæg. Folk skal selvfølgelig gøre som de vil, men man skal ikke forvente det store ved at tage en proteinshake efter træning, hvis resten af ens indtag i løbet af dagen ikke er optimalt.

Med hensyn til min kommentar om hvorfor fritidsløftere ikke bør bekymre sig om "window of opportunity", så er det fordi jeg syntes det er lidt spild af energi i den forstand at man i stedet bør koncentrere sig om de andre faktorer jeg syntes er vigtigere. Intensiteten af træningen, restitutionsparametre og daglig indtag af kalorier er faktorer jeg hellere vil diskutere og få styr på INDEN vi snakker pre/post workout supplementation.

Skulle man så have lyst til at krydre dette med supplementation omkring træning, ja så er det da ganske fint, men det bliver kun en lille brik i puslespillet i min verden så længe vi snakker om fritidsløftere. Konkurrenceatleter er en hel anden verden. :wink:

Håber det opklarede eventuelle misforståelser. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share