Vægttab-program med Efedrin.. Hjælp!


NJoM
 Share

Recommended Posts

Hej,

Nu kan det være nok, jeg vil tabe mig!

Lige lidt om mig selv:

Jeg er en fyr på 23 år. har gennem hele livet døjet med svingende overvægt. har dog haft en periode på ca 2 år hvor jeg på forunderligvis faldt til normal vægt. Det skulle desværre ikke varre ved. Mit arbejde binder mig til en kontorstol så jeg har ikke mulighed for at dyrke motion frem til kl 17. Derudover har jeg barn(snart børn) og kæreste som gør at når jeg kommer hjem. er hverdagen godt fyldt op! mht. spisevaner er de også meget dårlige nu. jeg spiser få potioner om dagen. men tilgengæld rigtig store potioner og primært fed mad.

Højde: 186 cm

Vægt: 105 kg (stabilt det sidste lange stykke tid)

Kondition: Meget dårlig!

Jeg har prøvet at sammensætte et program, som jeg er opsat på at følge 100%, da jeg er ved at få kvalme af det fede liv! jeg har brug for noget hjælp! Da jeg ikke har forstand på kost mht. vægttab. Giv venligst feedback på programmet! og kom gerne med tilføjelser/rettelser. Men hav i baghovedet at jeg faktisk kun har tid til motion om aftenen når børnene er lagt i seng.

(Jeg vil bruge ren efedrin 20mg's piller til at kickstarte kuren. jeg regner med at købe 100 og stoppe når glasset er tomt. ca 60 dage.) muligvis med en uges pause.

Ide til Kostplan / Dagsprogram:

9:00 Morgenmad + 20mg ren efedrin

10:30 Frugt eller grønt

12:00 Middagsmad på arbejdet. Typisk pasta-ret(med kød) eller fladbrød med kød og salat.

15:00 Frugt eller grønt

17:30 20mg efedrin igen??

18:00 aftensmad (mangler vejledning her) hvad er godt for et varigt vægttab.

21-22:00 Løbetur ca 30min. kombineret med lidt hjemme styrketræning(mavebøjninger+armbøjninger)

Evt et stykke frugt om aftenen også.

Weekend = efedrinfri, motionsfri, dog sund kost? jeg spørg bare...

Ting jeg har læst, be-/afkræft:

1. Hvis man ikke spiser rigtigt tror kroppen den er i hungersnød, og vil suge alt energi til sig den kan? (fed af sult)

2. Jeg har læst at man skal spise meget kød, proteiner og fedt for at tabe sig?

3. Man skal holde sig helt fra sukker, så godt man kan?

4. Herunder kan jeg spørge, hvilke typer mad skal man holde sig til/fra? jeg ved ikke meget om hvad der indeholder kulhydrater/protein/fedt osv. (jeg er ude efter et varigt vægttab så det skal være en kost man kan fortsætte med efterfølgende. ikke blot til et turbovægttab som man tager på igen)

5. Har hørt at kartofler er YT hvis man vil tabe sig. men dog tilladt når man har sin ønsket vægt?

6. Har både hørt for og imod for pasta/ris. hvad kan i sige?

Der findes UTALLIGE kure! og jeg kan ikke finde rundt i det! jeg er ikke interesseret i en direkte kur(som kun virker når man er på den). men ønsker at starte direkte med at ændre min livsstil/madvaner permanent. hvis der dog er tilføjelser som er godt i vægttabs perioden men ikke hæmmer over længere tid er det også interessant.

Håber på nogle gode svar!

Inden dette fora bliver til en diskution for og imod Efedrin! så har jeg læst RIGTIG godt på det. og det er min beslutning at jeg vil prøve det. Forfærdelige ting kan ske hvis man ikke passer på!.. det gælder også for smertestillende medecin, alkohol(hvilket jeg ikke rør) og så meget andet som kræver en del flere ofre, men ligger på hylderne i store mænger. (Sidst men ikke midst! fedme kan også slå en ihjel, hvis ikke rygning gør det først :bigsmile: )

Venligste Hilsner!

Edited by NJoM
Link to comment
Share on other sites

Der er mange der siger at de ikke ved noget om kost, men lur mig om ikke alle ved at grøntsagerne er noget bedre at komme i hovedet, end kagerne!!! Det kan alle vel regne ud.

Du siger selv at du spiser meget fed mad... Hvis du gerne vil tabe dig, var det så ikke en idé at holde op med at spise alt det fede mad, og implementer grøntsager, grøntsager og grøntsager.

Du får varm mad 2 gange om dagen. Selvom man forsøger at lade være, har man en tendens til at øse for meget op på tallerkenen når der står varme retter på menuen. Smør din egen madpakke, så ved du hvad du får og hvor meget!!

At du ikke kan træne før efter klokken 17 adskiller dig ikke synderligt meget fra de millioner af andre mennesker der heller ikke kan træne før de er kommet hjem fra arbejde, og har "ordnet" ungerne. Smid eventuelt barnet i en klapvogn og udnyt træningstiden til at få lidt kvalitetstid med dine børn. Der er ikke noget mere motiverende end når der sidder en i barnevognen og hepper på een.

Kostmæssigt: Spis grønt, groft og proteinrigt, og ja skær eventuelt lidt ned på kulhydraterne de dage hvor du ikke får trænet. D.v.s. mindre kartofler, pasta og ris når du ikke får løbet. Og lad så være med at proppe dig til du er fuldstændig mæt. Stop med at spise 10 minutter før du kommer til det stadie.

Og hyg dig så med træningen, det er faktisk ganske rart når man kommer i gang. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

1. Hvis man ikke spiser rigtigt tror kroppen den er i hungersnød, og vil suge alt energi til sig den kan? (fed af sult)

Kroppen suger altid al den energi til sig, som den kan. Forskellen ved sult er, at buffermekanismerne undertrykkes og kroppen må finde substrater til vedligeholdelse af vitale livsfunktioner andre steder end i kosten(musklerne).

2. Jeg har læst at man skal spise meget kød, proteiner og fedt for at tabe sig?

Høj protein/fedt kur er dét som Atkinskuren bygger på. Det er ikke hensigtsmæssigt at indtage for store mængder fedt, da det kan medføre kredsløbssygdomme.

Det er anbefalet at regulere kalorieindtaget i stedet for at pille ved fordelingen af makronutrienter. Dette kan dog gøres effektivt, ved at lade proteinindtaget stige en smule og lade fedtindtaget falde en smule, fx:

60% kulhydrat -> 55% kulhydrat

10% protein -> 30% protein

30% fedt -> 15% fedt

3. Man skal holde sig helt fra sukker, så godt man kan?

Ja, men kun i form af sukker og søde sager. Lad være med at være bange for fødevare. Den eneste forskel på kulhydraterne i rugbrød og sodavand, er, at kulhydraterne i rugbrød optages langsommere end dem i sodavanden. Når det kommer 'ind' i kroppen, er det som det samme molekyle. Det handler kun om optagelseshastigheden(som skal være langsom)... Og selvfølgelig indholdet af fibre og vitaminer/mineraler, som der ikke er i cola.

4. Herunder kan jeg spørge, hvilke typer mad skal man holde sig til/fra? jeg ved ikke meget om hvad der indeholder kulhydrater/protein/fedt osv. (jeg er ude efter et varigt vægttab så det skal være en kost man kan fortsætte med efterfølgende. ikke blot til et turbovægttab som man tager på igen)

Kig på varedeklarationen, det gør vi andre ;) Det tager ikke ret lang tid.

5. Har hørt at kartofler er YT hvis man vil tabe sig. men dog tilladt når man har sin ønsket vægt?

9 kartofler er yt, kan ikke se hvorfor 2 skulle være yt. Kartofler består bare af stivelse og er ikke det værste du kan spise i hele verden. Det er en 'middel' grøntsag. Og, bare kartoflen ikke altid står i stedet for en varieret kost bestående af mange forskellige grøntsager, så ingen alarm.

6. Har både hørt for og imod for pasta/ris. hvad kan i sige?

Pasta/ris har et højt kalorieindhold pr. 100g ved tørvægt. Det er derfor svært at spise mange ris, hvis man skal overholde et kalorieindtag, som er restrikteret. Ernæringsmæssigt er ris ok(højt fiberindhold), mens pasta er lidt mindre godt.

Til slut: Hvorfor bruge efedrin?

Edited by Dysp
Link to comment
Share on other sites

Du postulerer at "have læst rigtigt godt på det" mht. dit planlagte misbrug af diverse narko.

Det har du tydeligvis ikke, helt lige som du naturligvis og tydeligvis ikke har nogen som helst forudsætninger for at forstå, bedømme eller forholde dig til det læste for så vidt det hæver sig over kuponhæfte- og ugebladsniveau.

De pjankede misbrugsprodukter, som du selvbedragerisk og fornuftsfrit planlægger at fornøje dig med, kan i sagens natur kun erhverves via den lokale pusher og/eller over nettet, således at du INGEN som helst form for kontrol har med indhold, potens, renhed, osv. osv, hvilket gør projektet om muligt endnu mere idiotisk.

Man undrer sig også over, at når du nu hævder at have læst på lektien, hvorfor du så qua det skrevne tilsyneladende omhyggeligt har undgået enhver form for sober information, men kun har svælget i rent pop, pjank, myter, ammestuesnak og kurlegspladder fra kulørte blade.

Det postuleres ofte af overvægtige, at de slet ikke kan finde rundt i disse ting, hvorefter et overflødighedshorn af kulørt fedmeunderholdning for det alt- og konfektædende publikum opremses, således at der allerede på forhånd er skabt en ladeport, som man kan undslippe igennem som forklaring på, hvorfor projektet fejlede.

Filosofien synes at være, at ingen naturligvis kan bebrejde nogen for noget, som de ikke kan finde rundt i..............

Forholdet er det enkle, at der INGEN mystik er i fedme eller fedttab og at bibliotekerne bugner af sober faglitteratur, som du ganske gratis kan låne.

Drop derfor målsøgningen mod platvulgær kurlegsunderholdning, drop det selvbedrageriske hjemmenarkomani og tag dig selv og projektet alvorligt.

Fedme er vor tids pest og en kolossal trussel mod folkesundheden såvel som samfundsøkonomien, så man kan kun undre sig over, at utroligt mange fede og overvægtig fortsat tilgår problemet så useriøst som tilfældet er og med opmærksomheden primært fokuseret på den kedsomhedsfordrivende effekt.

PS:

Fedmeepidemiens største problem er fortsat selvbedrag, så få først bugt med det.

Link to comment
Share on other sites

Gudderman:

Mange tak for dit indlæg, Jo det er sevlfølgelig ren logik at grøntsager osv er bedre end kager :) tak for træningstippet det vil jeg da afprøve!

Dysp:

Lige det jeg skulle vide. Mindre kulhydrater og fedt og mere protein. Jeg må et tur i indkøbscenter og læse lidt på deklarationerne! nu har jeg også ferie, så det burde der være tid til :bigsmile: søde sager kan jeg godt holde mig fra! Mht. efedrin så se nedenfor.

Jack Napier:

Hej Jack. Det er da for langt ude! Først og fremmest. læs dette fra "ugeskrift for læger"

http://www.ugeskriftet.dk/portal/page/port...__2003_03_41323

Det omhandler godt nok slankemiddelt Letigen som indeholder samme mængde efedrin.

Det skal kun benyttes til at kick starte min kur.. nedsætte appetiten og sætte forbrænden op, og forhåbentligt give et hurtigt vægttab. Og jo, det forhandles stadig lovligt i andre lande hvor du kan stole på deklerationerne, og så længe du holder dig til ren Efedrin og ikke Efedra(som fx benyttes i Therma Power) så kan du være sikker på at den mængde du tager svarer til den pille du spiser. hvorimod det kan være svært at vurdere mængden af Efedrin i Efedra.

Desuden er du ikke narkoman hvis du bruger det.. kun hvis du misbruger det, og det gælder jo for alt medicin. Som du kan læse i linket har Efedrin været en af de mest benyttet midler inden for medicin(Astma Medicin, Næsespray, hostesaft osv..). Det er blevet brugt som slankemiddel siden 1974, og er blevet forbudt pga. en hyklerrisk historie fra forbrugerrådet / TÆNK. som handler om en pige der er død et halvt år efter hun havde taget slankemidlet. Desværre dør folk uden grund af hjertestop ol. men at give skylden til et slankemiddel som blev benyttet et halvt år forinden er for langt ude.

Men anyways, når Forbrugerrådet Tænk kommer med en påstand, så går Hr og Fru danmak inkl. Jack Naiper jo helt i baglås.

Jeg brugte hele natten igår på at læse diskution frem og tilbage omkring brugen af efedrin. og jeg orker ikke denne tråd bliver sådan.

Fint nok hvis du/i har en anden holdning til det. Jeg har besluttet mig.

EDIT: Jeg fik ikke læst det hele.. blev lidt træt af at læse det! Jeg tager skam også mit projekt meget seriøst. Det er også derfor jeg vil benyttet produktet sammen med at kosten bliver lagt om. og samme tid med at jeg begynder at motionere. Rigtigt nok er der mange "selvbedragerriske fede dovne damer"(undskyld udtrykket) som tror at de kan tabe sig med medicin samme tid med at de fortsætter deres forbrug af flødekager ol. så er det jo klart at man bliver fed igen. ikke produktets skyld.

Edited by NJoM
Link to comment
Share on other sites

Nips:

Mit spørgsmål gik ikke primært på brugen af efedrin og dets effekter, hvis du læser mit oprintlige indlæg.

Jeg spørg bare om råd mht. kosten og det program jeg har prøvet at opsætte, ud fra hvad jeg har læst.

Nok om det.

Link to comment
Share on other sites

Hej NJoM

jeg har selv været gennem nogenlunde samme forløb, dvs. overvægt og stillesiddende arbejde. Jeg fik fra 105 kg til 80 kg på 11 måneder uden brug af andet end proteinpulver og kreatin.

Metoden var ikke så kompliceret. Spis mindre end du forbruger. Dertil opstillede jeg et mål i form af dagligt kcal indtag, som jeg vidste var nok til at tabe mig (2600 kcal i starten, 2000-2200 kcal senere hen). Protein blev fordelt efter 2 x kropsvægt om dagen i gram, samt ca. 30 gram sundt fedt. Hvad der var tilbage blev fordelt på kulhydrat og iøvrigt fedtkilder.

Det betød selvfølgelig at der skulle gang i køkkenvægten såvidt muligt for hver eneste måltid, samt at varedeklarationen blev nærlæst for hver gang jeg skulle vælge mellem flere forskellige mærker/typer fødevarer. Systemet med minutiøs kalorieregnskab gjorde også at jeg havde plads til chokolade og andre snacks på nogle dage uden at bryde diæten.

Træningen bestod iøvrigt af 3 ugens styrketræningspas med 10-15 min. cardio efterfølgende.

1. Hvis man ikke spiser rigtigt tror kroppen den er i hungersnød, og vil suge alt energi til sig den kan? (fed af sult)

I have no idea. Jeg følte sjældent sult i starten af min diæt.

2. Jeg har læst at man skal spise meget kød, proteiner og fedt for at tabe sig?

Du skal spise mindre end du forbruger. Dertil skal du have en passende mængde protein(2 x kropsvægt i gram) og sundt fedt(40-50 gr) om dagen.

3. Man skal holde sig helt fra sukker, så godt man kan?

Efter min mening bør man holde sig fra rent eller unødig tilsat sukker så vidt muligt alle omstændigheder vægttab eller ej. Det er tomme kalorier uden vitaminer og mineraler.

4. Herunder kan jeg spørge, hvilke typer mad skal man holde sig til/fra? jeg ved ikke meget om hvad der indeholder kulhydrater/protein/fedt osv. (jeg er ude efter et varigt vægttab så det skal være en kost man kan fortsætte med efterfølgende. ikke blot til et turbovægttab som man tager på igen)

I princippet alt mad som er unødigt fedt eller forarbejdet for uhensigtmæssigt måde. Eksempler ville være hakket oksekød. Det kan fåes med 5% fedt eller 20%. Det kræver ikke den store indsigt i kost for at vide hvad der er værst af de to.

Andet eksempel ville være morgenmaden. Sammenlign en pakke Kelloggs Frosties med en gang grovvalset havregryn. Nok er det to forskellige typer produkter, men mængden af tilsat sukker er ganske enkelt horribel for det førstnævnte produkt.

Jeg kan kun anbefale dig at nærlæse og sammenligne varedeklarationer på alt hvad du køber. Det giver en ret god indsigt og bevidst over hvad du spiser.

5. Har hørt at kartofler er YT hvis man vil tabe sig. men dog tilladt når man har sin ønsket vægt?

Sådan kan du ikke stille det op. Det hander ganske enkelt om der er plads til det i dit daglige kalorieregnskab. En måde bedre måde at anskue det på ville være at kartofler ca. indeholder en 1/4 kalorier sammenlignet med ris.

Så det rigtige spørgsmål ville være: Ville jeg f.eks. helst spise 50 gram ris til aftensmad eller 200 gram kartofler? Alternativt ville du kunne spise endnu mere hvis du valgte en grønsagsblanding i stedet for kartofler. Hvad ville mon mætte mest? :wink:

6. Har både hørt for og imod for pasta/ris. hvad kan i sige?

Se punkt 5. Hvis det endelig skal være, så vælg en grov variant, f.eks. naturris eller fuldkornspasta.

Alt i alt mener jeg at du ikke har brug for Efedrin. Du kan komme langt og med et fornuftigt tempo hvis blot du er disciplineret i køkkenet og i træningssalen, vel og mærke i den rækkefølge.

Link to comment
Share on other sites

Nips:

Mit spørgsmål gik ikke primært på brugen af efedrin og dets effekter, hvis du læser mit oprintlige indlæg.

Jeg spørg bare om råd mht. kosten og det program jeg har prøvet at opsætte, ud fra hvad jeg har læst.

Nok om det.

Ja? Min pointe er såmænd også blot, at når du er så klog og ved bedre end eksperterne, så kan det umuligt tage dig mange sekunder at regne ud hvordan du bør sammensætte din kost. Vægttab er ikke just kompliceret.

Link to comment
Share on other sites

NJoM ->

Du forklarer dit projekt og spørger om hjælp til en del af dette.

En række personer skriver her og jeg finder det rimeligt at gå ud fra at et flertal rent faktisk skriver for at hjælpe dig.

Du må acceptere at de der tilbyder deres hjælp kan og vil kritisere de dele af din plan de finder dårlige, selvom det ikke er det du direkte spørger om.

Når nogen tilbyder gratis hjælp, så synes jeg kun det er fornuftigt at tage imod.

Du skriver efedrinen skal være en kickstart, men hvorfor har du behov for denne kickstart i det hele taget? Hvis dit projekt tager 1-2 måneder længere uden at udsætte dig selv for risiko'en ved at bruge efedrin, hvorfor så ikke bare gøre det. Et par måneder ift resten af dit liv er vel ikke lang tid?

Hvis din motivation ikke er større end at er nødt til at sætte ekstra skub i vægttabet til at starte med, så er du dømt til at fejle i det lange løb. Det er grundlæggende ikke anderledes end lige at starte med en sultekur et par uger, for at få et stort vægttab, og så på en eller anden måde bruge det til yderligere motivation.

Hvis motivationen er så resultatorienteret at den nærmest kræver resultater før du overhovedet har ydet en indsats, så skal der ikke meget modgang før du giver op.

En bedre metode efter min mening er en mere process-orienteret motivation, hvor du må finde motivation i at spise, træne og leve "rigtigt", uden selvfølgelig helt at ignorere hvor du gerne vil hen.

Det er groft forsimplet og meget meget lettere sagt end gjort, men sådan er det nu. At ty til den slags medicinsk assistance er for mig et udtryk for at man hellere vælger de lette løsninger frem for de holdbare.

Du skriver at forfærdelige ting kan ske hvis man ikke passer på, men gør man ikke netop dette bedst hvis man helt undlader at bruge efedrin? :smile: Hvorfor er du overbevist om at du vil have masser af tid til at reagere, hvis nu efedrinen påvirker dig anderledes end du håber?

Link to comment
Share on other sites

Ja? Min pointe er såmænd også blot, at når du er så klog og ved bedre end eksperterne, så kan det umuligt tage dig mange sekunder at regne ud hvordan du bør sammensætte din kost. Vægttab er ikke just kompliceret.

Nu er der vel ingen grund til at tillægge NJoM en masse holdninger han ikke har givet udtryk for. Jeg kender mange medicin-studerende der siger at effedrin hysteriet er overdrevet.

Når det så er sagt, så har MP en meget god pointe, nemlig hvorfor behovet for en "kick start" overhovedet? Hvis du følger Hennings råd burde resultatet alligevel melde sig ret hurtigt og hvad hvis du vælger den nemme løsning med effedrin en gang? Så vil du jo formentlig være mere tilbøjelig til at hoppe ned af den sti igen, hvis projektet ikke tiltager med den fornødne fart istedet for at reevaluere din kost / træning. Formålet er vel forhåbentlig at finde ud af at hvordan du skal spise for at holde en for dig acceptabel vægt, det samler du ikke op på ved at smide en kemisk variabel ind i formlen.

Link to comment
Share on other sites

Nu er der vel ingen grund til at tillægge NJoM en masse holdninger han ikke har givet udtryk for. Jeg kender mange medicin-studerende der siger at effedrin hysteriet er overdrevet.

Når det så er sagt, så har MP en meget god pointe, nemlig hvorfor behovet for en "kick start" overhovedet? Hvis du følger Hennings råd burde resultatet alligevel melde sig ret hurtigt og hvad hvis du vælger den nemme løsning med effedrin en gang? Så vil du jo formentlig være mere tilbøjelig til at hoppe ned af den sti igen, hvis projektet ikke tiltager med den fornødne fart istedet for at reevaluere din kost / træning. Formålet er vel forhåbentlig at finde ud af at hvordan du skal spise for at holde en for dig acceptabel vægt, det samler du ikke op på ved at smide en kemisk variabel ind i formlen.

Ligesom steroidehysteriet... Og det mener jeg seriøst. Jeg siger ikke, at steroider ikke er farlige, jeg siger bare, at de bliver gjort farligere end de er.

Link to comment
Share on other sites

I fedmesammenhæng diverteres der ofte med det idiotiske kurlegsbegreb "kickstarter", der naturligvis er det rene pladder, - samt netop udtryk for det selvbedrag, der er hovedproblemet.

Held og lykke med projektet, der tydeligvis er dømt til at mislykkes.

Havde man dog blot 25 øre for hver selvbedrags- og kedsomhedsramt evigt kurlegende fedmefundamentalist, der igen-igen har opfundet en "kickstarter" til månedens igen-igen kurleg, så kunne samtlige fattige i verden få indlagt rindende vand samt marmorbadeværelser med armaturer af pureste guld.

Men det har selvfølgelig en vis rudimental underholdningsværdi at læse indlæg, der på én og samme tid stiller spørgsmål om ernæring, som en 4-årig kan besvare i søvne, samtidigt med omgivelserne belæres om diverse ulovligt fedmenarkos velsignelser og ufarlighed.

PS:

Ignoranters ansvarsløse pjankeri med kurlegsnarko som efedrin, er naturligvis pr. definition MISBRUG.

Link to comment
Share on other sites

Dysp og Tind er imponerende kloge skabninger!

Den ene kender endda væsner, som har studeret medicin.

Muligvis i indtil flere på hinanden følgende dage.

Hvorfor rationelt begrundede forbud mod selvudskrivning af klumpedumpenarko (steroider) og kedsomhedsfordrivende tykdamekurlegspjankeri (efedrin) klassificeres som hysteri m.m. ulejliger disse intellektuelle fyrtårne sig naturligvis ikke med at hverken begrunde eller argumentere for.

Link to comment
Share on other sites

Dysp og Tind er imponerende kloge skabninger!

Den ene kender endda væsner, som har studeret medicin.

Muligvis i indtil flere på hinanden følgende dage.

Hvorfor rationelt begrundede forbud mod selvudskrivning af klumpedumpenarko (steroider) og kedsomhedsfordrivende tykdamekurlegspjankeri (efedrin) klassificeres som hysteri m.m. ulejliger disse intellektuelle fyrtårne sig naturligvis ikke med at hverken begrunde eller argumentere for.

'Klumpedumpenarko' bruges nu i stort omfang til behandling af meget forskellige sygdomme. Forskningen omkring brugen af steroider beviser ikke engang størstedelen af de mediepålagte bivirkninger, som steroider åbenbart medfører. Men, fordi du har fundet på dit eget seje navn for steroider(klumpedumpenarko, thihi fnis), så gør det ikke befolkningens, i forvejen lave, gennemsnitsIQ højere, at du hårdnakket tror, at steroider kun er lig med ekstreme doser og en pose bivirkninger.

Mit indlæg var henvendt til at rette en kritik imod medierne og meningmandsoplysningen, hvor steroider bliver gjort til 'FY FOR HELVED DU DØR AF DET', ligesom hash og andre ting. Jeg er imod steroider, men jeg er endnu mere imod den forsnævrede tankegang hos proletariet, hvor fjendebilledet skabes kun for at holde sammen på samfundet. Vi skal pege fingre ad nogle og hvis BT siger at steroider er dumme, så er de altså dumme.

Jeg gider ikke mænge mig med idioti; jeg vil hellere stå frem kritisk og spørge om, hvorvidt disse opfattelser kan være rigtige.

Jeg er ret overbevist om, at når 'Ramon' fra den lokale styrkeklub æder 9000 kcal om dagen og skyder sig med 1000xdosis steroider i røven, at det nok skal fremme akne, kredsløbssygdomme og roid rage langt ind i helved. Men, hvad hvis det nu bruges i langt mindre doser og under kontrollerede forhold, hvor potenhed, renhed m.m. er optimeret? Er det så virkelig så slemt?

Undskyld jeg er kritisk; jeg må hellere få banket ind i hovedet, at hash er dårligt og vanedannende, men druk er bare en naturlig del af det danske samfund. Se bare på facebook efter hver weekend. Alle har jo "VÆRET PISSE STIV I GÅR!!!1" eller "ho ho, jeg har godt nok ondt i hovedet i dag!!!!!!!!!!!!!!!!".

Jeg synes nærmere det burde forbydes at misbruge sin udråbstegnsknap i en så voldsom grad. Men, faktum er, at alkohol er meget, meget, meget mere skadeligt end hash - men fyføj, hash er satme noget skidt noget. På druk we go.

Proletariet ftw.

Link to comment
Share on other sites

'Klumpedumpenarko' bruges nu i stort omfang til behandling af meget forskellige sygdomme. Forskningen omkring brugen af steroider beviser ikke engang størstedelen af de mediepålagte bivirkninger, som steroider åbenbart medfører. Men, fordi du har fundet på dit eget seje navn for steroider(klumpedumpenarko, thihi fnis), så gør det ikke befolkningens, i forvejen lave, gennemsnitsIQ højere, at du hårdnakket tror, at steroider kun er lig med ekstreme doser og en pose bivirkninger.

Mit indlæg var henvendt til at rette en kritik imod medierne og meningmandsoplysningen, hvor steroider bliver gjort til 'FY FOR HELVED DU DØR AF DET', ligesom hash og andre ting. Jeg er imod steroider, men jeg er endnu mere imod den forsnævrede tankegang hos proletariet, hvor fjendebilledet skabes kun for at holde sammen på samfundet. Vi skal pege fingre ad nogle og hvis BT siger at steroider er dumme, så er de altså dumme.

Jeg gider ikke mænge mig med idioti; jeg vil hellere stå frem kritisk og spørge om, hvorvidt disse opfattelser kan være rigtige.

Jeg er ret overbevist om, at når 'Ramon' fra den lokale styrkeklub æder 9000 kcal om dagen og skyder sig med 1000xdosis steroider i røven, at det nok skal fremme akne, kredsløbssygdomme og roid rage langt ind i helved. Men, hvad hvis det nu bruges i langt mindre doser og under kontrollerede forhold, hvor potenhed, renhed m.m. er optimeret? Er det så virkelig så slemt?

Undskyld jeg er kritisk; jeg må hellere få banket ind i hovedet, at hash er dårligt og vanedannende, men druk er bare en naturlig del af det danske samfund. Se bare på facebook efter hver weekend. Alle har jo "VÆRET PISSE STIV I GÅR!!!1" eller "ho ho, jeg har godt nok ondt i hovedet i dag!!!!!!!!!!!!!!!!".

Jeg synes nærmere det burde forbydes at misbruge sin udråbstegnsknap i en så voldsom grad. Men, faktum er, at alkohol er meget, meget, meget mere skadeligt end hash - men fyføj, hash er satme noget skidt noget. På druk we go.

Proletariet ftw.

Er faktisk enig med alt hvad du siger undtagen du siger alkohol er usundt men det gælder jo kun hvis du drikker dig i hegnet, 1 genstand om dagen er jo sundt :)

Link to comment
Share on other sites

Er faktisk enig med alt hvad du siger undtagen du siger alkohol er usundt men det gælder jo kun hvis du drikker dig i hegnet, 1 genstand om dagen er jo sundt :)

Nej. En genstand er ikke forebyggende. En genstand er kun sund for folk, som i forvejen har problemer med forkalkning.

Men tak for 'opbakningen' eller hvad man nu siger.

Edited by Dysp
Link to comment
Share on other sites

Hej Dysp, du er da et værre lille vrøvlehoved.

Og dit misforståede vås om tabernarko som f. eks. steroider og din håbløst infantile sammenblanding af alkohol og hash fuldender billedet af en velmenende pode på afveje, som har et monsterakut behov for intellektuel assistance,

Link to comment
Share on other sites

Effedrin øger din forbrænding med 3-5% og et ændret kcal indtag af samme størrelse vil derfor langt hen af vejen give det samme resultat. Hvis du ikke magter dette, så er der vist ikke mere at diskutere. Desuden finder jeg det ironisk at du har brugt tid på at sætte dig ind i diverse stoffer men ikke i kosten…

Link to comment
Share on other sites

SaintPauli:

Jeg har skam prøvet at sætte mig ind i kosten, dog er der mange forskellige holdninger til hvad man skal kombinere, holde sig fra ol. derfor spørger jeg jer til råds. Hvis man både bruger Effedrin samtidig med at man ændre sit kcal indtag og begynder at motionere. så vil det måske give en del mere end 3-5% på forbræningen?

Nips:

Jeg er ikke klar over hvor det er du mener, at jeg tror jeg er klogere end eksperterne?.. jeg har linket til en artikel fra Lægernes Ugeskifte som er skrevet af en ekspert, og det er det jeg forholder mig til..

Tind:

Ja hvorfor kickstarte, jeg er af den indbildning at man smider de hurtigste kg i starten af en kur. derfor håber jeg på at smide så mange som muligt! :) .. kald mig naiv eller hvad i vil. jeg har venner som har haft sucess med det, og har også læst om folk som har fået gode resultater. derudover "har jeg en ide om" at det vil hjælpe mig psykisk. (når pillen er spist skal der også trænes). Den giver Energioverskud under træning. og mindsker appatiten, hvilket specialt er en hjælp i starten mens man vender sig til den nye mad.

Kim Dahl:

Jo jeg har skam tid, dog lidt sent, jeg løber ca 30 min hver dag. og efterfølgende laver noget styrketræning på hjemmebasis. Men selvfølgelig er det jo også godt at køre den gode stil hen over weekenden. Når man altså er hjemme og har mulighed for det!

Dysp, Henning Friis, Maxpower, Gudderman

Tusind tak for jeres indlæg, selvom vi måske ikke deler samme holdning til brugen af effedrin har jeg i stor grad kunne bruge jeres råd om kost og motion! brikkerne er så småt begyndt at falde på plads. Og vil nu studere yderligere i kosten ud fra disse udgangspunkter.

Dysp: Jeg er 100% af samme holdning mht. medierne og hvordan hr og fru danmark rider på bølgen! men jeg tager aligevel stort afstand for Steroider. da mange(jeg siger ikke alle) af de personer som det benyttes af altid vil stræbe efter at blive større og større. og når vægtende ikke kan gøre det alene tyder de til en højere dosis steroider. hvilket er en dårlig kæde. Men at det bruges proffesionelt til behandling er selvf. iorden. mht. Hash er det ikke noget jeg rør selv. men igen har jeg samme holdning. jeg kender mange folk som ryger det, nogle endda til hverdag. og de fungere 100% på arbejde og det sociale plan. En af dem er endda skolelærer :). tværdigmod kender jeg ikke mange der er sluppet godt fra misbrug af flasken ..

Maxpower: forfærdelige ting kan ske hvis man ikke sikre sig at ens krop kan bære effekten af effedrinen. som hvis man fx har dårligt hjerte, eller for højt blodtryk i forvejen. ligesåvel som man skal holde sig fra kaffe og vilde rutsjebaner :) .. Derudover skal man holde sig til de anbefalet doser eller mindre. næsten alt er jo farligt hvis man OD'er.

puuuha... det var en hård omgang! det er ikke sådan når man ikke har været ved computeren i en hel dag! håber jeg har fået alt med :)

Sidst men ikke mindst

JACK NAPIER:

Jeg tror i virkeligheden at du er en selvhylerisk skid. som elsker at joine fora'er for hakke ned og tilsvine hvert et indlæg der bliver lavet.

Her kan jeg reffere til dit voksende antal af indlæg på denne side. om tabere, bumsede drenge og blendede babysæler..

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...sult_type=posts

Det lyder til at du har prøvet det før, specialt med dit fine ordforråd. Hvis du snakker lige ledes til dine næreste må du ønske dem pøj pøj fra mig!.....

Edited by NJoM
Link to comment
Share on other sites

SaintPauli:

Jeg har skam prøvet at sætte mig ind i kosten, dog er der mange forskellige holdninger til hvad man skal kombinere, holde sig fra ol. derfor spørger jeg jer til råds. Hvis man både bruger Effedrin samtidig med at man ændre sit kcal indtag og begynder at motionere. så vil det måske give en del mere end 3-5% på forbræningen?

Der er mange forskellige holdninger i ugebladene, men der er KUN EN FYSIOLOGISK RIGTIG LØSNING. Om du lever at junkfood eller kaninfodder er reelt ligegyldigt. Det er kcal indtaget der tæller!

OG NEJ. Efferdrin giver ikke mere hvis du begynder at kotionere (men tæller selvfølgelig oven). Pointen er bare at det er forsvindende lidt. Nu er det ofte kvinder der hopper på slankepillerne og ved et normal ligevægtsindtag på 2000kcal vil det kun svare til 60-100kcal (100kcal = en gammeldags lille sodavand).

Lad os sige at personen øger forbrændingen med 60-100kcal, så kræver det stadig et underskud på 7000kcal for at tabe 1kg, hvilket med andre ord vil sige at det tager mellem 70 til 117 dage for bare at smide et enkelt kg (og her kræver det stadig, at denne ekstra forbrænding bringer en i kcal underskud!)

Der er ingen nemme løsninger, uden at skulle ty til endnu farligere stoffer, og selv disse vil ikke give nogle permanente resultater. Det kræver kost og livsstilsændring tykke!

Edited by SaintPauli
Link to comment
Share on other sites

Hej Dysp, du er da et værre lille vrøvlehoved.

Og dit misforståede vås om tabernarko som f. eks. steroider og din håbløst infantile sammenblanding af alkohol og hash fuldender billedet af en velmenende pode på afveje, som har et monsterakut behov for intellektuel assistance,

Det er godt at se, at du så flittigt får benyttet dig af den synonymordbog, som du fik af moster Judith. Men, hvis du nu kunne abstahere fra dit selvudnævnte elokvensintellekt, kunne det være, at du ville begynde at argumentere for de håbløse postulater du kommer med. Det er synd og skam, at din soldat står mere ret af, at du kan bruge en ordbog.

Edited by Dysp
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share