3 eller 7 gang på en dag.


RuneB
 Share

Recommended Posts

Myth: You need to eat every two to three hours to optimally lose fat and get shredded.Mythbuster: Jamie Hale This is another common belief held by bodybuilders that often does more harm than good. I mean, who the hell wants to carry around Tupperware containers full of rice and chicken all the time? It's just so damn inconvenient. The reason most bodybuilders eat every couple of hours is because...well, because someone told them to. But if they did some research, they'd see that resting energy expenditure isn't really decreased at all! In fact, there was a study done a while back that showed subjects who did a three-day fast — absolutely no food — had their resting energy expenditure rate actually increase.

Now I've experimented on myself and on my bodybuilder clients with a variety of meal frequency plans and have even tried a couple of 37-hour fasts for experimental purposes. And honestly, I haven't seen that much of a difference between three meals and seven meals a day, if the calories are equal.

The important thing to know is that after you eat a meal, you're still in a "fed state" and absorbing nutrients for six to ten hours after that meal.

True, after about four to six hours you do get an increase in gluconeogenesis, the generation of glucose from non-carbohydrate substances, which is a good reason to eat some more protein to stop any muscle breakdown. But eating seven meals is still ridiculous to me.

My bodybuilders have had great success eating three to five meals per day. As long as macronutrients and energy intake are equal, there really is no difference in the outcome. Of course, it's up to what you like. If you want to eat more often, that's fine.

Link to comment
Share on other sites

I et studie fra Norges Idrætshøjskole sammenlignede man effekten af 3 vs. 6 (tror jeg nok) måltider per dag (isokalorisk, self.) i samspil med styrketræning. Dér viste det sig interessant nok at de infrekvente måltider førte til større fremgang i både styrke, LBM og fedtmasse. Desværre er det ikke kommet ud endnu, og jeg kan ikke huske detaljerne fra konferencen, så jeg kan ikke sige noget om størrelsen af forskellen.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg anbefaler folk at spiste 6-7 gange på en dag, er det skam med henblik på 3 hovedmåltider og de resterende, indimellem, som 'snack'-måltider(fx frugt e.lign let måltid). Jeg har aldrig set idéen i at spise voldsomt så mange gange om dagen, da det tydeligvis får folk til at tage ufatteligt meget fedt på.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg anbefaler folk at spiste 6-7 gange på en dag, er det skam med henblik på 3 hovedmåltider og de resterende, indimellem, som 'snack'-måltider(fx frugt e.lign let måltid). Jeg har aldrig set idéen i at spise voldsomt så mange gange om dagen, da det tydeligvis får folk til at tage ufatteligt meget fedt på.

Når folk snakker om at gå fra 3 til 6-7 måltider om dagen er der naturligvis ikke tale om at de får flere kalorier... De får dem bare fordelt udover flere måltider.

Link to comment
Share on other sites

Når folk snakker om at gå fra 3 til 6-7 måltider om dagen er der naturligvis ikke tale om at de får flere kalorier... De får dem bare fordelt udover flere måltider.

Det er jo netop også hvad jeg anbefaler. Mit indlæg var henvendt til #0 og især citatet:

"You need to eat every two to three hours to optimally lose fat and get shredded.Mythbuster: Jamie Hale This is another common belief held by bodybuilders that often does more harm than good. I mean, who the hell wants "o carry around Tupperware containers full of rice and chicken all the time?"

Det giver udtryk for, at disse bodybuildere overspiser.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo netop også hvad jeg anbefaler. Mit indlæg var henvendt til #0 og især citatet:

"You need to eat every two to three hours to optimally lose fat and get shredded.Mythbuster: Jamie Hale This is another common belief held by bodybuilders that often does more harm than good. I mean, who the hell wants "o carry around Tupperware containers full of rice and chicken all the time?"

Det giver udtryk for, at disse bodybuildere overspiser.

Hvordan i alverden kommer du frem til overspisning ved at læse citatet??

Link to comment
Share on other sites

Altså nu er jeg selv igang med at cutte. Jeg vil mene at 6 måltider i alle tilfælge er bedre end 3. Det man bare skal huske er at man ikke har 6 måltider hvor man bare fylder i hovedet. Jeg har personligt 7-8 måltider om dagen. mine 3 hovedmåltider er en del større end de øvrige måltider. Jeg er ret glad for det, fordi at jeg ikke går og er sulten hele tiden, når jeg får lidt mad indenbords hele tiden. Og jeg vil da ikke på nogen måde påstå at jeg har været i nærheden af overspisning på noget tidspunkt. Jeg har tabt mig fra 94kg til en stadigt nedadgående vægt på 76kg. Og det uden at miste det vilde i styrke.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo netop også hvad jeg anbefaler. Mit indlæg var henvendt til #0 og især citatet:

"You need to eat every two to three hours to optimally lose fat and get shredded.Mythbuster: Jamie Hale This is another common belief held by bodybuilders that often does more harm than good. I mean, who the hell wants "o carry around Tupperware containers full of rice and chicken all the time?"

Det giver udtryk for, at disse bodybuildere overspiser.

Hvis du læste artiklen, så ville du finde ud af, at den intet har med overspisning at gøre..

Link to comment
Share on other sites

I et studie fra Norges Idrætshøjskole sammenlignede man effekten af 3 vs. 6 (tror jeg nok) måltider per dag (isokalorisk, self.) i samspil med styrketræning. Dér viste det sig interessant nok at de infrekvente måltider førte til større fremgang i både styrke, LBM og fedtmasse.

Mener du her fedtmasse eller muskelmasse?

Link to comment
Share on other sites

..(...).. da det tydeligvis får folk til at tage ufatteligt meget fedt på.

Du tager ikke mere fedt på, hvis du spiser 10 gange om dagen, end hvis du spiser 3 gange om dagen. Det er summen af det daglige indtag, som har indflydelse på evt. fedtgain.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share