100/200m sprinter! Mit program


Dennis1992
 Share

Recommended Posts

Hej Mol.

Jeg er en dreng på 16 år, jeg er 181 høj, og jeg vejer 60 kg.

Har været medlem af ( Motion-Online ) i noget tid nu, og gennem den tid, har jeg både fået hjælp og gode råd fra Mol, og fra venner og andre motionister.

Og er meget tilfreds med mit færdige program (: Men! hvad synes i om programmet og hvad ville i lave om?

Mandag: Arme/Bryst

Chest press 45kg 2×6 reps.

Shoulder press 35kg 2×6 reps.

Biceps curl 12kg 2×6 reps.

Triceps press 8kg 2×6 reps.

Skrå brystpres 10kg 2×6 reps.

Bench press 20kg 2×6 reps.

Tirsdag: Atletik & Mave/Ryg

Atletik ca. 2 timer

Benløft i ribbe 2×15 reps.

Liggende benløft på bænk 2×15 reps.

Abdominal crunch 35kg 2×6 reps.

Stående sidebøj 20kg 2×6 reps.

Stående rotation m / diagonal armsving 12,5 kg 2×6 reps.

Skråsiddende knæløft 2×15 reps.

lower back 40kg 2×6 reps.

Upper back 60kg 2×6 reps.

Onsdag: "Hvile dag"

Tordsag: Atletik & Arme/Bryst

Atletik ca. to timer.

Chest press 45kg 2×6 reps.

Shoulder press 35kg 2×6 reps.

Biceps curl 12kg 2×6 reps.

Triceps press 8kg 2×6 reps.

Skrå brystpres 10kg 2×6 reps.

Bench press 20kg 2×6 reps.

Fredag: Mave/Ryg.

Benløft i ribbe 2×15 reps.

Liggende benløft på bænk 2×15 reps.

Abdominal crunch 35kg 2×6 reps.

Stående sidebøj 20kg 2×6 reps.

Stående rotation m / diagonal armsving 12,5 kg 2×6 reps.

Skråsiddende knæløft 2×15 reps.

lower back 40kg 2×6 reps.

Upper back 60kg 2×6 reps.

Lørdag: "Hvile dag"

Søndag: Atletik

Atletik i ca. to timer.

Har kørt det her program i fem uger nu, og har taget billeder hver lørdag siden starten, og man kan tydelig se at jeg gør framskridt.

og man kan også se forskellen på min sprint, kommer meget hurtigere ud af blokken nu.

Link to comment
Share on other sites

nej det var en joke

det er jo ikke engang BB, hvor er ryg træningen..

det disko pump på 100m løber. grineren. må vi ikke hører hvem du har fået hjælp af til det program :D

man kan godt tillade sig at lave lidt BB træning som sprinter for overkroppen... men altså kom nu ind i kampen Dennis... jeg har anbefalede dig 40 gang at få hjælpe af din træner...

skal vi gennemgå programmet rettede mod en flottere overkrop med dig og så glemme det der 100 halløj? elller vil du gerne til at være seriøs omkring din træning? Da jeg var 16 år trænede jeg mindst 5 gang om ugen atletik...du træner 2 gange..???

jeg vil gerne kontakt Peter eller michael for dig, hvis det er det.

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

Ok.

Godt med de 3 gang. Det kommer til at gøre en stor forskel i forhold til de 2.

Det kunne da være sjovt at vide hvad Rune selv har som PR. på 100/200m og hvad hans cv for de aktive som han har trænet og evt. hvad de har præsteret så man ved om hans træningsforslag virker ;)

Link to comment
Share on other sites

Det svar skal så tolkes sådan, at det ikke er værd at skrive om eller ?

Mange ting kan man google på nettet men erfaring er jo noget helt andet.

Kand. Jeg tolker din interesse for min person som et udtryk for du oplever at jeg skriver en relativt flabet post til Dennis1992 hvor måske i nogens øjne kunne lyde en lille smule som om jeg ved noget om tingende....korrekt?

Grunden til at jeg skriver som jeg gør er fordi Dennis1992 har oprettede 4-5 forskellige emner omkring hans træning til 100m. Udover det har han fået lagt et program af en fitness instruktør til 100m løb. Jeg har forklarede Dennis1992 at jeg synes det ville være en god ide at han fik hjælp af sine træner til at tilrettelægge programmet. Det har jeg skrevet fordi jeg er af den overbevisning at styrketræningen til 100m løber skal struktures i forhold til den øvrige træning. Først og fremmest fordi styrketræning skal nedtrappes så den passer med sæsontopningen og længden og sekundært fordi jeg (hvilket jeg nok er uenig med nogen træner omkring, dog ikke Denniss træner...) mener at styrketræning skal prioriteres og tilpasses efter den aktives tekniske niveau.

Dennis1992 har ikke foreholdt sig til min anbefaling om at kontakt sine træner. Jeg har tilmed forslåede at jeg kunne etablere kontakten. Dette har jeg gjort fordi man som ung atletik gut som 16 årig godt kan være lidt usikker på at stille kræve til sine træner f.eks. "gider du lave et styrketræningsprogram til mig...hvor jeg både bliver bedre til atletik men også for en mere muskuløs overkrop". Dennis kunne måske her eller i en PM skriv hvad der er los...så lover jeg at skrive lidt mere pæn beskeder fra nu af :D

Link to comment
Share on other sites

Kand. Jeg tolker din interesse for min person som et udtryk for du oplever at jeg skriver en relativt flabet post til Dennis1992 hvor måske i nogens øjne kunne lyde en lille smule som om jeg ved noget om tingende....korrekt?

Grunden til at jeg skriver som jeg gør er fordi Dennis1992 har oprettede 4-5 forskellige emner omkring hans træning til 100m. Udover det har han fået lagt et program af en fitness instruktør til 100m løb. Jeg har forklarede Dennis1992 at jeg synes det ville være en god ide at han fik hjælp af sine træner til at tilrettelægge programmet. Det har jeg skrevet fordi jeg er af den overbevisning at styrketræningen til 100m løber skal struktures i forhold til den øvrige træning. Først og fremmest fordi styrketræning skal nedtrappes så den passer med sæsontopningen og længden og sekundært fordi jeg (hvilket jeg nok er uenig med nogen træner omkring, dog ikke Denniss træner...) mener at styrketræning skal prioriteres og tilpasses efter den aktives tekniske niveau.

Dennis1992 har ikke foreholdt sig til min anbefaling om at kontakt sine træner. Jeg har tilmed forslåede at jeg kunne etablere kontakten. Dette har jeg gjort fordi man som ung atletik gut som 16 årig godt kan være lidt usikker på at stille kræve til sine træner f.eks. "gider du lave et styrketræningsprogram til mig...hvor jeg både bliver bedre til atletik men også for en mere muskuløs overkrop". Dennis kunne måske her eller i en PM skriv hvad der er los...så lover jeg at skrive lidt mere pæn beskeder fra nu af :D

Lad mig lige slå fast, at jeg IKKE har nogen interesse i din person og dernæst hvordan DU opfatter hvordan Jeg opfatter tingene kan vist kun være rent gætværk fra din side.

Jeg er som det vist fremgår, ret ny herinde og ved derfor ikke hvor mange gange at Dennis92 har spurgt om de samme ting.

Jeg ved dog med min erfaring, at fitness instruktør ikke lære meget om atletik træning i deres grundtrænig.

Jeg må give dig ret i, at hverken du eller jeg kan sætte et vægttrænings program sammen til Dennis92 når ingen af os ved hvad han laver de forskellige dage hvor han træner atletik. Med den erfaring jeg har er det en vigtig ting at tingene passer sammen. Jeg vil dog også lige sige, at når Dennis92 er helt ny omkring atletik træning og hvis han ikke tager til stænver, så er der ikke noget behov for formtopning efter min mening. Skulle han deltage i stævner, så skulle man jo også til at forklare ham omkring lette, mellem hård og hårde uger og i hvilken rækkefølge tingene skal være i og i hvilken tidsintevaller i forhold til den evt. dato. Det skal så også lige nævnes, at vi alle er forskellige individer og at vi ikke respondere ens på samme form for træning. Jeg mener derfor ikke at hverken du eller jeg kan give Dennis92 det rette program, men at vi må henvise til Dennis92 personlige træner eller evt. få at vide hvor i landet ham bor og udfra det henvise til en atletik træner i det område hvor han bor.

Så med dette indlæg vil jeg afslutte min del omkring dette emne.

Link to comment
Share on other sites

Dennis træner i Køge.

Det var rent gæt værk. Jeg tog fejl.

Vi er fuldstændig enig. Dejligt at jeg ikke er den eneste der synes at Dennis burde ændre tilgang og istedet kontakt hans træner.

Vi er også enige om at der ikke er behov for en formtopning hvis Dennis er forholdvis nystartet. Hans trænig skal tilpasses den øvrige træning som vi begge skriver.

Min formulering omkring formtopning og teknik kunne formuleres bedre, men var tiltænkt mere generelt omkring styrketræningsprogrammer til 100m løber.

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share