Bobbys vej mod eliten


Bob dylan
 Share

Recommended Posts

:smile: Først lidt om mig selv

15 år

55kg

174 cm

Lige nu

Mandag = Svømmetræning med triathlon-klubben

Tirsdag = Atletik (løb)

Onsdag = Pause

Torsdag = Atletik (løb)

Fredag = Svømmetræning med triathlon-klubben

Lørdag = Styrketræning i center, med træner

Søndag = Cykling med triathlon-klubben

Triathlon: Er noget jeg lige er begyndt med. Træner svømning og cykling med tri-klubben, men fortsætter med at løbe i min atletik klub, da jeg får fantastisk god løbetræning der.

Mål på langt sigt: At arbejde i militæret ( jægerkorpset da det lyder som om det er noget for mig, og som passer godt til den jeg er.)

Gennemføre en Ironman (om mange år, skal først lige være færdigudviklet)

Mål på kort sigt: At blive en god triathlet og gøre det godt ved DM i løb på 1500m og 3000m

Ellers bare lave en masse andet fedt, og komme ud og opleve en masse.

Min nuværende form

Løber en cooper på 3,4 km

Svømmer 25 meter under vandet

Løber 5 km på 18:30 min

Løber 1,5 km på 4 minutter og 47 sekunder.

Det var vist det, der vil snart komme flere indslag.

Edited by Bob dylan
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I går var jeg i svømmehalen for at svømme (undervandssvømning) jeg svømmede 17 meter under vandet og ville bare spørge om i syntes det er godt for en på 14 år? jeg har ikke prøvet sådan rigtig at presse mig selv virkelig virkelig, men vil også mene at jeg er for ung til det og måske også at begynde at træne undervandssvømning men hvad mener i?

Link to comment
Share on other sites

Så var jeg så ude og løbe en cooper test i dag, det blev ikke min rekord som er 3,2km på tolv minutter, men i stedet 2,9. I dag var jeg dog også lidt træt, skal det siges og jeg havde også ondt i nogle led, og da jeg senere skulle løbe 400 meter løb jeg det på 1,16 minutter vilket ikke er særligt godt, hvor min rekord er 1,08 minutter. Det skal lige siges at jeg først skal til at opbygge form igen for alvor.

Link to comment
Share on other sites

I går var jeg så ude at løbe 400 meter løb og jeg løb også cooper løbetest. I går var jeg ikke særlig god og løb ret langsomt og jeg havde også ondt forskellige steder i kroppen fx. i knæet og et sted i anklen. Det skal lige siges at jeg ikke opvarmede særligt godt. Efter jeg var færdig havde jeg ondt forrest i knæet og det var som om at der var en forbindelse ned til det forreste af storetåen som også gjorde ondt. Jeg har fået at vide at det er en overbelastning skade, men det er ikke så godt for jeg skal nemlig ud og løbe et løb på tirsdag (Søndag i dag). Kan jeg godt nå at komme mig hvis jeg slapper helt af?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

I går den 24 dec. cyklede jeg ca. 30 min. på den nye motionscykel.

I dag den 25 dec. cyklede jeg ca. 45 min. og skal senere i aften styrketræne med egen kropsvægt og et par frivægte.

Det er så træls at sneen sætter en stopper for at man kan komme ud og give den gas på vejene (ved løb).

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Spændende med din træning! Hvilken form for skydning er det, du dyrker?

Og har du fået tjekket dit knæ? Det er da irriterende, at det bliver ved med at gøre ondt. Kan se, at du løber ca 4 gange om ugen - det er måske en idé at aflaste dit knæ lidt. Her er cykling og svømning godt. Svømmetræner du jævnligt?

Edited by Stinelykke
Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Spændende med din træning! Hvilken form for skydning er det, du dyrker?

Og har du fået tjekket dit knæ? Det er da irriterende, at det bliver ved med at gøre ondt. Kan se, at du løber ca 4 gange om ugen - det er måske en idé at aflaste dit knæ lidt. Her er cykling og svømning godt. Svømmetræner du jævnligt?

Det er riffelskydning jeg går til.

Jeg holder lige en pause til på fredag med at løbe, og så vil jeg også ud i skoven for der er det bedste underlag.

Tak for svaret med at cykling og svømning er godt, for så vil jeg cykle lidt på kondicyklen i morgen.

Lige nu svømmetræner jeg ikke, da jeg ikke har tid pga. skydning, men når det stopper begynder jeg med at svømmetræne en gang om ugen igen.

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg fået lavet noget styrketræning med egen kropvægt og et par frie vægte. Det tog ca. 45 min.

Jeg har også fået bundet et par knob og knuder i dag, da jeg fandt et stykke tråd, så daddy lærte mig lige lidt:) (ved godt det ikke har så meget med sport at gøre)

Jeg har da også fået bestilt en bog, om knude-knob binding, så i næste uge skal der øves.

Jeg fik også lånt en bog om selvforsvar og kampsport, da jeg til foråret måske vil begynde til Ninjutsu, hvis at jeg får tid til det.

Knæet går lidt bedre:b

Edited by Bob dylan
Link to comment
Share on other sites

Det er riffelskydning jeg går til.

Jeg holder lige en pause til på fredag med at løbe, og så vil jeg også ud i skoven for der er det bedste underlag.

Tak for svaret med at cykling og svømning er godt, for så vil jeg cykle lidt på kondicyklen i morgen.

Lige nu svømmetræner jeg ikke, da jeg ikke har tid pga. skydning, men når det stopper begynder jeg med at svømmetræne en gang om ugen igen.

Rigtig fede mål du har! Mht. knæet så vil jeg på det kraftigeste fraråde cykling! Det du kan gøre er enten helt at stoppe med at løbe, eller også løbe dine ture i stille og roligt tempo og så køle knæet ned med is efter løb - har selv gjort det sidste og det virker altså rigtig godt. Men selvfølgelig skal du føle dig frem, hvis du efter en løbetur (med efterfølgende nedkølning) har fået det endnu værre, så er dette ikke vejen frem og i stedet burde du nok gå til lægen, som sikkert vil sige du skal tage den med ro.

Glæder mig til at følge din log :)

Link to comment
Share on other sites

Rigtig fede mål du har! Mht. knæet så vil jeg på det kraftigeste fraråde cykling! Det du kan gøre er enten helt at stoppe med at løbe, eller også løbe dine ture i stille og roligt tempo og så køle knæet ned med is efter løb - har selv gjort det sidste og det virker altså rigtig godt. Men selvfølgelig skal du føle dig frem, hvis du efter en løbetur (med efterfølgende nedkølning) har fået det endnu værre, så er dette ikke vejen frem og i stedet burde du nok gå til lægen, som sikkert vil sige du skal tage den med ro.

Glæder mig til at følge din log :)

Hehe, til sommer vil det blive noget mere spænende, da jeg vil ud på en masse ture og sove under åben himmel, alene og sammen med, nogle af mine venner.

Jeg har ikke tænkt mig at cykle i dag, men vil bare holde knæet i ro da det er begyndt at gå meget bedre med det.

I morgen regner jeg med at jeg skal ud og løbe i skoven, på det bedste underlag for mit knæ.

Link to comment
Share on other sites

Så er vi gået ind i år 2010, og det er tid for mig at sætte nogle træningsmål.

Springe hovedspring fra 5 meter vippen (har klaret 3eren i 2009)

Løbe en cooper på 3,6 km (nu løber jeg den på ca. 3,4)

Svømme mindst 25 meter undervandssvømning (nu svømmer jeg ca. 17 meter under vandet)

Tage ud på en masse Eventyr, og sove under åben himmel.

Skyde mindst 193 i skydning (har kun skudt 2 gange, og har som bedste resultat, skudt 184)

Begynde med noget o-løb.

Begynde til Ninjutsu (hvis tiden er der)

Udføre en masse selvtilidsprøver.

Og bare komme ud og presse sig selv, og få mange oplevelser:)

Godt nytår!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har valgt ikke at tage ud og løbe i dag, da jeg stadig kan mærke det i knæet. Jeg venter med at løbe til på søndag, for at skaden kan gå helt væk.

Det er meget frustrerende, for jeg hader ikke at være i topform til koncurencer.

Løbet er den 9 januar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share