Bobbys vej mod eliten


Bob dylan
 Share

Recommended Posts

O-løb træningen var desværere aflyst i dag, så jeg må vente lidt tid endnu med at prøve det. Jeg tror bare at jeg løber en tur hjemme i dag.

Så jeg må nok vente med O-løb et par uger da jeg skal noget næste weekend.

I morgen skal jeg forresten til stævne igen hvor jeg gerne skulle komme under de 5 min på 1500m'eren.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

En lille update:

Mandag: Først havde jeg idræt i skólen hvor jeg spillede håndbold men det blev ikke hårdt. Om eftermiddagen var jeg inde og træne. Først en halv times styrketræning, efter det intervalløb, 1 min * 14. Så også lige lidt afjogning og så var jeg træt.

Tirsdag: Først noget intervalløb efterfulgt af halvlanden times atletik, hvor der også blev plads til noget afjogging til sidst.

Link to comment
Share on other sites

I morgen skal jeg på klubtur med atletikkluben, hvor der vil blive trænet en masse hårdt og godt.

Vinterbade=) Svømme i svømmehalen, løbe en masse ofroad i de vestjydske klitter, bowle, og sikkert endnu mere:)

Mig og en af de andre i klubben har besluttet os for at vinterbade, hvilket jeg ser som en god selvtillidsprøve.

Vi har også begge sagt at vi vil prøve at komme op på de 25 meter UV, og det tror jeg på kan lykkes.

Skal også springe en masse fra vipperne i svømmehalen, hvor jeg også skal lærer saltomotaler.

Glæder mig til weekenden.

Jeg skal prøve taekwondo på tirsdag, så det glæder jeg mig meget til...

Edited by Bob dylan
Link to comment
Share on other sites

En update på weekenden...

Jeg var som sagt på klubtur med atletikkluben, hvor det var rigtig sjovt, godt og hårdt.

Jeg fik bowlet, spillet badminton, svømmet i svømmehalen (der var desværre ikke vipper og baner), leget i hoppeloppeland:D, styrketrænet, løbet 12 km kl. halv 7 om morgenen, løbet og spillet fodbold i de vestjydske klitter. En meget motionsrig weekend.

Jeg skulle også have vinterbadet og var også klar til det og ville gerne have prøvet det, men det skete så ikke da der ikke var tid til det, de andre gad ikke, og dem der skulle køre syntes ikke at det var en god ide, at deres Citroen Berlingo, skulle klistres til med gennemblødt sand. Så må jeg jo bare vinterbade en anden gang...

Men det var nu en god weekend selv om at jeg ikke fik prøvet alle de ting jeg gerne ville havet prøvet.

Edited by Bob dylan
Link to comment
Share on other sites

En update:

Onsdag: Var til skydning og skød 187 (ville nu gerne op i 190erne igen) men det er da stadig en forbedring efter de sidste par ganges, lorte skydninger. Jeg er ved at være tilbage, til mit normale. Næste gang SKAL! jeg op i 190erne igen!!!

Torsdag: Træning i atletikkluben hvor der blev trænet en masse godt og forskelligt. Også noget intervalløb.

Fredag: Løb 8 km, på landevejene og også lidt i skovene.

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg så været i svømmehalen:

6 baner opvarmning

1 km brystsvømning

Noget undervandssvømning

8 baner crawl

Et par spring fra vipperne.

Ku' godt mærke at det var lidt tid siden at man havde svømmet langt, men det skal til at være en fast del af træningen igen.

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg så været i svømmehalen:

6 baner opvarmning

1 km brystsvømning

Noget undervandssvømning

8 baner crawl

Et par spring fra vipperne.

Ku' godt mærke at det var lidt tid siden at man havde svømmet langt, men det skal til at være en fast del af træningen igen.

Hvad med at få smidt lidt tider på din svømning?

Så kan du følge dine fremskridt på en anden måde.

Link to comment
Share on other sites

Hvad med at få smidt lidt tider på din svømning?

Så kan du følge dine fremskridt på en anden måde.

Jeg har ikke fået gjort det her på det sidste, da svømning ikke har været en fast del af mit skema, men først skal til at være det igen, så jeg vil til at begynde at tage tid på.

Link to comment
Share on other sites

Update

Mandag: Jeg havde idræt i ¨skolen, og vi var igang med at løbe da jeg pludselig får lidt ondt på ydersiden af venstre knæ¨. Ikk godt:( Senere den dag skal jeg så til atletik, hvor jeg skal løbe lidt som opvarmning. Får ondt samme sted i knæet igen, så jeg går ind og styrketræner. Jeg har allerede da en anelse om hvad det jeg har kan være.

Tirsdag: Jeg skal til atletik, og da jeg er igang med at opvarme kan jeg mærke det endnu mere i knæet. Det er så her at jeg får at vide at det er begyndelsen til løberknæ hvis jeg ikke passer på. Jeg stopper så træning for at tage hjem og hvile.

Onsdag: Er nu også blevet syg, så jeg ligger herhjemme, og det bliver ikke til noget skydning i dag. Det er kun en meget mild forkølelse jeg har fået, som er ved at gå over,så hvis jeg er rask i morgen, tager jeg til atletik og får min træner til at kigge på benet, og lære mig nogle øvelser til at forebygge at sådan noget sker igen og lign. Jeg er lidt nedtrykt:-(

Link to comment
Share on other sites

update

Forkølelsen var noget værre end først antaget, så jeg ligger stadig hjemme og har det skidt. Det eneste motion jeg har fået dyrket er nogle par kilometer på kondicyklen, og nogle genoptræningsøvelser til knæet (udstrækning, et par styrkeøvelser, cykelslangeøvelser).

Link to comment
Share on other sites

I går den 14 februar blev det til nogle genoptræningsøvelser og noget ret hårdt cykling på motionscyklen, hvor det trælse var at jeg fik lidt ondt ved det knæ jeg er ved at få løberknæ:(

I dag har jeg været ude og kælke og gå op af en masse bakker, og der kunne jeg ikke mærke noget i knæet. Jeg kom endelig også igang med styrketræning hjemme igen, da forkølelsen er gået over. Det er først nu at jeg kan mærke det i knæet:( Humøret er ikke så højt for tiden...

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag: Var ude og kælke hvor jeg godt kunne mærke det i knæet. Lavede også genoptræningsøvelser.

Onsdag: En halv times rigtig hård cykling efterfulgt af rigtig hård styrketræning hvor jeg ikke kunne mærke det i knæet.

Torsdag: Var ude og kælke og kunne ikke mærke det i knæet.

I dag: Ude og gå og småløbe i skoven, og kunne slet ikke mærke noget i knæet. Jeg var ved læge hvor hun sagde skaden er/næsten gået over:D

Link to comment
Share on other sites

Var ude og løbe en kort tur idag, bare for at teste benene, og jeg kunne godt mærke at det var noget tid siden at jeg havde været ude og løbe sidst. Knæet gjorde ikke ondt men føltes som om det var lidt sløvt men så'en er det vel:)I aften lavede jeg en masse hårdt styrketræning, og er nu godt udkørt. Ahh Kakao...

Link to comment
Share on other sites

Update:

Søndag: Var ude og kælke og gå op af en masse ¨hårde bakker

Mandag: Var til atletik igen for at træne styrke og fik også løbet lidt på crosstraineren og løbebåndet uden at kunne mærke noget

Tirsdag: Var til atletik og skulle løbe en masse hårdt intervalløb i et godt tempo uden at det gjorde ondt i knæet. På et tidspunkt kunne jeg dog mærke at knæet blev lidt sløvt så jeg tog lige en lille pause. Så lavede jeg bare en masse atletik træning, hvor jeg på et tidspunkt fik et vrid i mit dårlige knæ, så jeg tog endnu en kort pause. Da jeg ikke kunne mærke det i knæet mere, afjoggede jeg en halv times tid uden at kunne mærke det i knæet, men kroppen var rigtig træt.

I dag: Var til skydning og skød først dårligt: 184!!! Lort! Det er træls, at jeg ligger i 180erne når jeg har lagt, en del gange op i 190erne. Men jeg gik ind for at skyde igen, da jeg ville have brudt den dårlige stimme jeg var kommet ind i. I starten af min skydning, skød jeg dårligt, men så i midten af min skydning, fik min instruktør set en stor felj jeg var kommet til at lave i lang tid (og som forklarer hvorfor de sidste 3-4 gange havde skudt dårligt) jeg havde kommet til at ligge min riffel forkert på holdestativet så det vippede. Så skød jeg 8 skud, som sad virklig godt i midten, og jeg fik løst mit problem. Mine sidste par skud var middel, da jeg begyndte at blive lidt træt, men det er jo hvad der sker når man har to skydninger. Jeg fik 188 for min anden gang, så jeg er ved at komme op der hvor jeg var tidligere og gerne vil være igen. Jeg fandt da ud af hvad jeg havde gjort forkert, så jeg glæder mig til næste gang:) Jeg fandt også ud af, at jeg arbejder rigtig godt under pres.

Undskylder for stavefejlene, da jeg er lidt træt og ikke gider at rette dem.

Edited by Bob dylan
Link to comment
Share on other sites

Torsdag : Var til atletk men fik lidt ondt i knæet:(

Fredag : pause

Lørdag: Lidt småjog og noget styrke hjemme.

Søndag: Var ude og køre mountainbike i skoven med en ven, hvilket nærmest var umuligt, og vi blev også sjapet til af både mudder og sne så vi var helt gennemblødte. Til sidst tog vi en lang spurt med cyklerne i sne og mudder, hvilket var virkelig fedt og hårdt. Jeg fik dog lidt ondt i knæet:(

Mandag: Holdte pause

Tirsdag: Var til fysioterapeut, hvilket var rigtig godt, og jeg fik opdaget mine svagheder: Ikke så god balance, så den er jeg igang med at forbedre. En ikke så smidig venstre fod, så den er jeg også i gang med at forbedre. Jeg tror det er meget godt at komme til fysioterapeut, og jeg skal gå der 3 gange mere.

Onsdag: Skydning 2 serier: Den første 187 og den anden 192 :D Yes, he's back. Det blev også til lidt styrke i hjemmet.

Link to comment
Share on other sites

Nu da det er weekend, og jeg har god tid, må det være på plads med en update:

Torsdag: En masse god atletik træning.

Fredag: En masse god og hård styrketræning i centeret.

Lørdag: Efter at have fået en masse inspiration i Svanes log, var det tid til selv at komme ud på eventyr. Jeg ringede til en ven, som er spejder,og så var det bare med at komme ud på en god vandretur i det smukke danske vintervejr. Jeg lånte en rigtig god rygsæk af min ven, som jeg så lagde 8 kilo i for at træne lidt der også. Det var en rigtig god tur, hvor vi vandrede i den dybe sne ude i skoven, med en masse forhindringer undervejs. Der var mange gode bakker, som vi klatrede over/besteg, og med dårlige støvler så man gled, og 8 kilo i rygsækken, var det også hårdt at skulle trække sig op, af sten, knolde og rødder, for at komme op. Alt i alt en fantastisk tur på 10 km (3 km derud + 4 km ude i skoven + 3 km hjem), som minder mig om, hvorfor jeg gør som jeg gør, og hvad jeg træner op til om mange år. At være Jægersoldat.

Søndag: Var i svømmehalen, hvor der kun blev svømmet 6 baner opvarming, og 20 baner bryst, fordi at jeg koncentrede mig om noget andet.

Jeg skulle springe hovedspring fra 3 meter vippet, som jeg tidligere har gjort, men det var svært for mig at springe igen. Til sidst tog fanden dog ved mig så jeg sprang 2 gange på hovedet inden jeg skulle op. Næste gang skal jeg have sprunget en masse gange på hovedet fra 3 meter vippen, for at have vendet mig til det. 5 meter vippen, venter jo også snart.

Edited by Bob dylan
Link to comment
Share on other sites

Jeg har fået mine smilies tilbage i dag, så det skal fejres med en masse smilies i dette indlæg :4thumbup:

Jeg var så i klubbens eget træningscenter i dag, hvor jeg fik lavet en masse hårdt styrketræning :dumbbell_lift: og jeg fik også lært nye øvelser, bænkpres, sqouat og andre :showoff:. Jeg kommer til at sove godt i nat :sleeping:

Det er også dejligt, at jeg ikke har mærket noget til knæet i over en uge :yahoo: Jeg tror skaden er ved at være over :4thumbup:

Bare rolig, hvert indlæg i denne tråd vil ikke blive sådan :blush:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag: Blev det til en løbetur på 3 km, for at komme ud og røre bennene ved det igen,hvilket var super, og jeg mærkede ikke noget i knæet.

I dag Onsdag: Skydning, skød 190 hvilket er middelmådigt. Det blev også til et par cykelslange øvelser, og armbøjninger.

Jeg har for resten, fået snakket med en instruktør i den nærmeste dykkerklub, hvor vi har fået aftalt at jeg skal prøve at komme, og se om det er noget for mig. (I dykkerklubben, er der mange forskellige ting at lave: UV rugby, Snorkling, Fridykning og Dykning med ilt. En masse sjove ting, hvilket jeg også ser som gode ting at træne, når jeg nu har planer om at være Jægersoldat.

Link to comment
Share on other sites

I dag er en god dag.

Var til atletik hvor der blev trænet en masse godt og forskelligt. Til sidst havde vi noget intervalløb 30 sek løb + styrkeøvel * 8, hvor jeg gav mig selv godt (ikke maks, men tæt på) uden overhovedet at kunne mærke noget i knæet. The injury is on retreat (her skulle have været en glad smiley, men mine smilies er fucked op igen).

I morgen skal jeg ind og prøve dykning, hvilket jeg glæder mig som et lille barn til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share