squatte for meget


Andersen80
 Share

Recommended Posts

Hej

Er kommet in i en god rutine med mit altarnative TJ fundaments program byggende på primært de store basis-øvelser. I den forbindelse har jeg oplevet at en træningssession let går hen og bliver 1,5 -> 2 timer lang, hvilket ikke gør meget noget da jeg virkelig nyder den hårde og koncentrede træning i centret. Jeg kører et 3 dages proigram/uge, og har lagt squat ind hver dag (opvarmining fulgt af 5'5) umiddelbart efter den generelle opvarmning. Jeg syntes dette er en super måde at starte træningen - og jeg syntes at jeg reagerer godt på træningen - dvs. resiturer godt imellem dagene (dog skal det siges at jeg tirsdag og torsdag kører 1 time roligt på cyekel for at øge restitutionen i benene). Jeg er dog lidt bange for at jeg kører for meget squat - også selvom jeg hver 4. uge tage en rolig squat uge (hvor jeg kun kører den en gang med ganske lidt vægt). Jeg ved mit spørgsmål er meget specifikt men er der nogle som ligeledes kører squat til hver træning?

Link to comment
Share on other sites

Da jeg var styrkeløfter kørte jeg også i perioder squat 3, enkelte uger 4 gange om ugen og det responderede jeg rigtig godt på.

Dog var intensiteten meget varierende og vil for langt de fleste mene at en tung omgang 5x5, 3 gange om ugen for meget for de fleste.

Det kommer også an på kropsbygning, træningserfaring, udnyttet potentiale i øvelsen osv.

Hvis du ikke har nogen skavanker eller lign. som du mener kan hænge sammen med den høje squatfrekvens, OG du bliver stærkere ser jeg ingen problemer i det. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share