Hvor Meget?


Chronus
 Share

Recommended Posts

jeg tager en spsk om morgenen sammen med min shake, eller sammen med havregryn og en spsk senere på dagen sammen med tunsalat eller direkte fla flasken (synes da ikke det smager så grimt? - muligvis fordi jeg er vant til at fråde rene hørfrø :puke2: )

en spsk svarer vel til 12-13 ml ?

Link to comment
Share on other sites

Ca. 10ml om dagen har givet mig fin effekt, og jeg er en del større end de fleste.

Jeg hælder det bare på mine havregryn om morgenen - det forbedre faktisk smagen en del.

/Niels

Hvilken effekt har det givet ?

Jeg spiser det for at det skulle være en sund energiform.

Det siges (skrives), at det slulle være sundt med hensyn til hjerte /kar sygdomme, men har det også en virkning træningsmæssigt, der kan konstateres, så er jeg interesseret i det i min kamp for...

resultater.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Hvis UDO`s smager "klamt" er det IKKE friskt!

Brug f.eks. således:

3 dl skummetmælk

30g whey chokolade

5-10g UDO´s

Blendes

eller:

60-100g g havregryn

30 g whey protein, vanilje

1 banan

3 dl. skummetmælk

5-10 UDO`s

Blendes

Også velegnet iblandet citron eller dressing eddike til salater m.v.

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

BLACKICE:

UDO´s er et olieblend, der inholder store mængder af de to essentielle fedtsyrer alphalinolensyre (omega 3) og linolsyre (omega 6) i et fornuftigt forhold og i en god, IKKE-industriel kvalitet.

Disse fedtsyrer kan din krop IKKE selv producere, og de SKAL derfor tilføres igennem kosten.

Heraf navnet essentielle fedtsyrer.

Især alphalinolensyre er stærkt fraværende i vores moderne kost, der så til gengæld indeholder alt for meget mættet fedt og transfedt , hvilket er stærkt relateret til en række meget alvorlige lidelser, - herunder hjerte/kar-sygdomme og visse kræftformer.

På getbig finder du min artikel "FEDT NOK" som gennemgår disse sager lidt mere i detaljer end jeg har mulighed for her.

Husk også at få nok EPA/DHA - Eicosapentaenoic acid/Docosahexaenoic acid - der har selvstændige, - og måske endda endnu bedre dokumenterede - helbredsmæssige fordele.

F.eks. fra fede fisk som laks eller makrel, - eller hvis du IKKE er den store fiskespiser, - igennem supplementering med fiskeoliekapsler.

Link to comment
Share on other sites

Personligt har jeg aldrig smagt Udos, - men Perfect Balance, - hvorfor jeg kun kan udtale mig om denne.

Synes Perfect Balance smager kanont rent, - men engang imellem laver jeg en lille hurtigt ”dressing” til at krydre min salat med. Lidt vand, - lidt Perfect Balance, - et halvt brev ”salat dressing pulver” – ovenpå salaten med blandingen – smager rigtig godt.

Det er ligeledes vigtigt at indtage EPA/DHA – gennem fede fisk eller som kostsupplement af fiskeoliekapsler.

Udo’s kan erhverves i Matas, - dog mener jeg at have hørt, - at nogle helseforretninger sælger produktet billigere, - men at have hørt det helt ned til 150-159 kr, -

Under alle omstændigheder, - er det vigtigt at man IKKE bare erhverver sig et produkt som Udo’s, - og bare hælder ned. Hvis en person indtager ca. 50-60g fedt igennem sin kostplan, - er det vigtigt at skære ned på det dårlige fedt, - og erstatte denne med Udos/Perfect Balance. Altså 10-20 g essentielt fedt fra kosttilskud, - resten fra selve kosten. De fleste har en tendens til at erhverve sig produktet, - og benytte sig af denne, - uden at skære ned i fedt andre steder. De fleste kan nok forestille sig, - hvilken retning personen da vil bevæge sig hen imod.

Mht. effekter, - kan jeg personligt nævne, - at før jeg benyttede mig af Perfect Balance, - fik jeg tør hud og slidt hår, - når min fedtprocent kom ned på de 3%. Men efter supplement med sådant

Edited by MIKKEL SAND - MS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share