Protein


JensAnd
 Share

Recommended Posts

Hey Motion-online jeg er begyndt at træne lidt mere end jeg plejer og ville gerne prøve noget Protein tilskud

såsom Whey Protein eller Creatine Monohydrate

hvis man tager det og tager efter det de anbefaler

kan det så have nogle bivirkninger

og så lige et andet spørgsmål feder det ?

Link to comment
Share on other sites

For først at svarer på om det feder. Så feder alt, hvis man indtager mere energi end kroppen har behov for. Simpel matematik.

Nej det har ikke nogen bivirkninger andet end lidt ekstra prutter til at starte med og evt. lidt bumser, men det er også det.

Så lige for at give dig lidt info, da det ser ud som om at du tror at protein pulver og creatin er det samme. Protein pulver er sjovt nok protein som gør at dine muskler bedre restituerer og vokser. Creatin er et stof der kan forøge dine energi depoter i musklerne.

Link to comment
Share on other sites

okay så er det det protein puler jeg skal have : )

men der er jo en masse

men kan se i ikke må linke til noget her på siden :(

hvor kan jeg spørge efter hjælp til at finde det bedste protein pulver :)

Hvis ikke du kendet forskel på protein og kreatin, så skal du ikke have det.

Det er ikke ment negativt, men du vil altså komme meget længere med at få styr på din kost, før du begiver dig ud i forskellige kosttilskud.

Har du styr på din kost? Og til sidst: Hvorfor vil du supplere med proteinpulver?

Link to comment
Share on other sites

Nej, du har ikke styr på din kost. Du bliver ikke til at se lidt større ud af at drikke lidt proteinpulver. Og slet ikke af kreatin.

Nu har kreatin det jo med at binde væske, så lidt større vil han nok komme til at se ud.

Trådstarter: en god tommelfinger regel hvis du gerne vil blive større og stærkere så spis noget protein og kulhydrat efter træning, samt sørg for ikke at træne på tom mave. Proteinpulver kan være en hurtig og nem løsning efter en træning. Det jeg dog tror de andre prøver at sige er at du ikke virker til at have styr på kost eller træning (bedømt udfra det du har skrevet), og at du derfor ikke skal tro at proteinpulver er vejen til at blive stor og stærk - det vigtigste er (udover træning selvfølgelig) at du spiser sundt, spiser jævnligt og sørger for at få noget protein og kuhydrat efter træning, så er du godt på vej!

Link to comment
Share on other sites

okay så er det det protein puler jeg skal have : )

men der er jo en masse

men kan se i ikke må linke til noget her på siden :(

hvor kan jeg spørge efter hjælp til at finde det bedste protein pulver :)

Som de andre også er inde på, så er der i princippet ingen grund til at købe proteinpulver med mindre du har svært ved at få proteiner nok gennem kosten. Men hvis økonomien er til det, så kan du da sagtens købe en spand proteinpulver, da det er utrolig nemt at have en shake med rundt, frem for så meget andet. Og ja, hvis du finder et godt pulver, så er der da også andre fordele, da det indeholder flere ting som er gode for kroppen.

Da vi ikke kan komme ind på produktnavne, forhandlere osv., synes jeg da istedet at du selv bør søge lidt rundt på nettet og se hvad du kan finde. Det vil du helt sikkert også lære en masse ved, så det er jo bare en god ting! Forsøg at sammenligne de forskellige produkter og ligeledes udtalelser om dem og så kan du formentlig efterhånden selv se, hvad der vil være bedst for dig. Alt efter hvad du vil med din træning, skal du jo selvfølgelig blandt andet kigge på indholdet af kcal og fedt (typer) og i særdeleshed indholdet af protein. Derudover kan du selvfølgelig forhøre dig blandt dine venner, hvis du skulle være så heldig, at nogle af dem benytter proteinpulver. For ja, personlige erfaringer er da selvfølgelig altid et plus!

Link to comment
Share on other sites

det er også det jeg mener : )

at jeg gerne ville have protein efter træning

jeg plejer at tage en banan :S

jeg spiser rigtig meget kyllinge kød : )

En tommelfingerregel siger, at man bør have 1 g. kulhydrat og 0,25 g. protein pr. kg. kropsvægt efter træning. Derfor skal du i hvert fald ikke droppe din banan efter træning (din smiley antyder, at du synes en banan efter træning er en dårlig løsning - det er det langt fra, hvis den suppleres af lidt protein i en eller anden form. Mælk er heller ikke en dårlig ide.)

Link to comment
Share on other sites

jamen hvis en banan er for lidt

så ville det vel ikke være dårligt hvis jeg supplere med en Protein shake :)

eller er jeg helt gal på den nu hehe

Nej, det er ganske rigtigt.

Men proteinpulver er ikke noget mirakelmiddel. Du kan få lige så fine resultater ved at drikke en halv liter mælk, sukkerfri kakao el. lign. efter træning.

Link to comment
Share on other sites

Prøv at skrive lidt om din kost og din træning. Hvad spiser du, hvornår på dagen, hvor ofte, og hvor meget? Hvor ofte træner du og hvilke øvelser laver du?

Det er ret sandsynligt at du slet ikke vil få noget ud af proteinpulver - udover lidt færre penge på kontoen.

Personligt drikker jeg altid en liter Mathilde kakaomælk efter min træning - det giver 35g protein, 100g kulhydrat og 5g fedt. Det er ikke heeelt optimalt, lidt for meget sukker - men det er nemt og bestemt bedre end ingenting, hvis man ikke skal tabe sig :)

Link to comment
Share on other sites

Træning:

Mandag:

Løb 3 - 5 km

bænkpress 6x5 - 40 - 50 kg

håndvægte 14 kg pull up :D

Tirsdag:

Ryg

mave

ben

Onsdag:

Løb

Håndvægte

måske lidt bryst

Torsdag:

Gentagelser af hvad jeg nu kan : )

Fredag:

Løb

mave (træner ikk så meget mave da det er fucker hårdt :D)

Ryg

Lørdag:

FRI :D

Søndag:

Tager ofte op og træner en time om aftenen

MAD

Morgenmad: Havregryn med mælk

Formiddag: 2 stk Frugt

Over middag: (ved en halv 2 tiden) rugbrød med honning, tun, makrel eller kyllinge pålæg (spiser gerne en 4 hele rugbrød) med vand til ;)

Eftermiddag: Frugt (jeg elsker frugt :D)

Aftensmad: Kylling med Kartofler eller Ris ( har jeg spist meget her på det sidste )

Aften (klokken 21 - 22) Frugt

Jeg kan godt finde på at tage et par skåle havregryn indimellem da jeg syntes det smager mega godt :D godt ske jeg er underlig nu men sådan er vi jo så forskellige : )

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej Jens.

Din kost ser "rimeligt" fornuftig ud. Din frokost ligger måske lidt sent og du kunne godt spise lidt grøntsager til aftensmaden, men du er da ikke helt ved siden af med maden :)

Men... Din træning! Den eneste øvelse du rigtigt skriver om er bænkpres - og er du nu sikker på hvad pullups er? For jeg vil mene at det er ret svært at benytte håndvægte i den øvelse, da du skal bruge dine hænder til at holde fast i en stang over dit hovede...

Og hvad med resten af dine øvelser? Hvordan træner du ryg, ben, mave?

Ud fra hvad du skriver, vil proteinpulver være totalt spild af penge, så længe du slet ikke har styr på din træning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share