Vægttab sammenhængende med knæskade !


kedde
 Share

Recommended Posts

Hej Allesammen :o)

Jeg har i de seneste år kørt en del mountainbike, og har nu pådraget mig en dum knæskade som følge af et styrt ... Selve skaden er at jeg har beskadiget menisken, samt forstrukket det inderste ledbånd !! Skaden er sikkert ikke blevet mindre af at jeg er en halv stor dreng på 106kg !!

Knæskaden er så skyld i at jeg må gå sygemeldt hjemme i min. 3 uger, og er i den forbindelse lidt bange for at min vægt nu vil stige endnu mere, hvilket bestemt ikke er smart med et dårligt knæ (det andet knæ er i øvrigt også f**cked) !!

Jeg har altid haft en enorm appetit, og altid til søde sager :o) , men har dog kunne holde vægten nede med alt mit mountainbikehalløj...

Jeg regner med at kunne få brugt motioncyklen lidt, men kan ikke bøje nok i knæet endnu uden jeg får smerter.. Så al min motion bliver på min nintendo WII :o)

Planen er så at prøve på at spise fornuftigt, selvom det bliver pisse svært...

kostplan:

havregryn til morgenmad

1-2 stykker frugt til formiddag

1st. fuldkornsflute med kylling og lidt grønt til middag

1-2 frygt eftermiddag

KUN 1 potion aftensmad med fedtfattig kød..

1-2 frugt til aftens hygge

Nogen som har lidt input til enten noget træning eller kosten ????

OBS: hader fisk, og har været de år i et motionscenter som jeg skulle :o)

Kedde

Link to comment
Share on other sites

Motionen tør jeg ikke komme ind på når du er skadet.

Kosten ligner bestemt noget du vil tabe dig af.

Personligt har jeg lidt grøntsager med i frokosten (og også til aften). I mellemmåltiderne ville jeg nok nøjes med et stykke frugt og supplere med en lille (eller en stor halv) grovbolle og lidt fedtfattigt kødpålæg - det mætter mere end en masse frugt. Og 3 stykker + 300g grøntsager bringer sig også op på de magiske 6 om dagen.

Hvad angår de søde sager så kan Nellie Dellies måske hjælpe. Det smager fint men giver luft i maven hvis du spiser for mange. Og tømmer du posen har du et seriøst problem hvis du skal dele toilettet med andre. Så lidt ligesom antabus.

God bedring med knæ.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Hej Kedde!

Ved ikke om du kan bruge det, men jeg har virkelig haft gavn af at ilmelde mig den side, der hedder madlog.dk. Der taster man den mad ind, man spise i løbet af en dag, og så regner loggen ud hvor mange kalorier man har indtaget. På den måde kan man også få plads til noget af det ellers forbudte en gang i mellem. :D

Selvfølelig koster det noget, men det er altså virkelig ingenting i forhold til mange af de andre betalingssider som DDV og slankedoktoren og deslige. Og så er det en selv, der sætter betingelerne, hvilket jeg har været rigtig glad for.

Håber det kan bruges. :)

Btw, så har jeg selv smadret knæet, og tro mig, det kan sagtens lykkedes at kontrollere vægten selvom man ikke kan dyrke sport. :) Du skal bare holde fast i din beslutning, så skal det nok komme.. ;)

Edited by Bethsen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share