Blackout's Brazilian JJ log


Achilles
 Share

Recommended Posts

Hey gang,

Det er jo efterhånden længe siden jeg har været rigtig aktiv herinde, men jeg har ikke rigtig haft hverken motivationen til at komme igang igen eller overskudet.

Det seneste års tid har været lidt af en ambivalent oplevelse for på den ene side har det været fantastisk.

Jeg har fået trænet rigtig meget BJJ hvilket betyder en hel del for mig da det er en meget stor del af mit liv, men volumen har været så stor at jeg har været ude af stand til at finde energien til at vægt træne eller noget som helst andet faktisk.

Mit problem er at min krop og sind ikke altid følges, det gør de faktisk sjældent, hvilket i nogle tilfælde kan forvolde lidt problemer.

I mit sind kan jeg alt, men det er bare ikke altid min krop er lige enig, noget jeg for det meste nægter at indse og det har bla. forvoldt mig lidt smerte undervejs.

Jeg husker tydeligt da jeg næsten rev et ligament over i skulderen et par siden, havde været til mma og landede dårligt efter en takedown.

Kroppen sagde fra, men jeg valgte at ignorere det med en pæn portion smertestillende, dagen efter var jeg til træning igen med smerter jeg kun kan beskrive som meget voldsomme og på trods af min dopede tilstand var jeg i sidste ende nødt til at trække mig da jeg var i så store smerter at der trillede tårer ned at kinden på mig under træningen.. det var en af de få gange jeg lyttede til min krop.

Den slags halv dumme historier har jeg en del af. tsk tsk..

Men det bringer mig til den negative side af det sidste år, for selvom jeg har fået trænet rigtig meget BJJ så har det i nogle perioder muligvis også været for meget og det har sat en stopper for vægt træningen, de gange jeg har forsøgt at komme igang igen har jeg ikke kunnet holde mig igang mere en en uges tid før jeg gik ned.

De fleste ville formentlig finde en mellemvej, et kompromi mellem sports træningen og vægt træningen, men jeg gør det lidt anderledes...

Jeg har hele tiden håbet på at min work capacity skulle følge trop før eller siden og den ér vidst ved at være der nu.

De sidste par uger har jeg så været igang med at træne lidt stille og rolig for at vænne mig til det.

Det officielle start skud går senere idag og jeg vil fra nu af prøve at logge min træning, både bjj og conditioning.

Ny log og hvorfor blackout ?

- Der er sket et par ting de sidste måneder, på sin vis er jeg startet på en frisk med mange ting og jeg synes det var passende

at starte en ly log også..

Jeg en forkærlighed for chokes frem for alt andet og i de fleste tilfælde afslutter jeg mine modstandere med én.

Den seneste tid er mine chokes blevet forbedret meget og i flere tilfælde er det sket at mine modstandere ikke har nået at

tappe inden de fik blackout, deraf udsprang øgenavnet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil følge nøje med i denne log. Håber du skriver lidt om dine BJJ træninger. Teknikker, erfaringer, kampe osv. :smile:

Hvor træner du BJJ henne?

Det vil jeg helt sikkert gøre :)

Jeg træner i Choke Århus.

Du er selv lige begyndt kunne jeg forstå, hvor træner du ?

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Det vil jeg helt sikkert gøre :)

Jeg træner i Choke Århus.

Du er selv lige begyndt kunne jeg forstå, hvor træner du ?

Ahh, Jeg træner i Choke i Odense. Så skal du måske med på seminar med Kyra Gracie her snart? :cool:

Vi havde besøg af en gut fra Choke i Aarhus da vi trænede No-Gi i sommerferien. Rimelig høj gut. Kan ikke huske hvad han hedder.

Hvor længe har du trænet BJJ og hvad er dit bælte?

Link to comment
Share on other sites

Ahh, Jeg træner i Choke i Odense. Så skal du måske med på seminar med Kyra Gracie her snart? :cool:

Vi havde besøg af en gut fra Choke i Aarhus da vi trænede No-Gi i sommerferien. Rimelig høj gut. Kan ikke huske hvad han hedder.

Hvor længe har du trænet BJJ og hvad er dit bælte?

hehe sjovt nok, så mødes vi sikkert på et tidspunkt, hvis ikke andet til næste choke cup, men det bliver dog desværre ikke til kyra seminaret.

Jeg var ellers skrevet op til det, men kunne så alligevel ikke få fri, så er det op til dig at tage nogle gode billeder og ligge op ;)

Øhh det var i grundet et godt spørgsmål, men jeg tror det er omkring to år.

Jeg har blåt. Vi har desværre ikke højere i Århus, men hele orginisationen er en smule præget af mangel på lilla og opefter, men det ændres der jo på hen af vejen.

Nå dagens træning var som følger.

1

2 runder på tid (under 6 min pr runde) af 10 reps

Overhead Bulgarian plate lunges - 15kg | 15kg + xvest

Single hand plate swings - 10kg | 10kg

Rock up overhead squat jumps - 15kg | 15kg plus xvest

Plate squeeze pushes - 10kg | 15kg

Weighted push ups -xvest | xvest

Plate finder rows - 15kg | 15kg

Prehab/Rehab 1 circuit af 10 reps

Liggende external rotations - 3.75

Liggende internal rotations - 10kg

Prone shoulder blade squeeze

Side raise in scapular plane - 5kg

Hånd/finger/underarms træning

Plate pinch - 2x5kg : 60s

Alt inklusiv tog det ca 45 min.

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Jeg fik ikke meget søvn i nat da jeg havde besøg af en sød ung pige, men jeg fik alligevel slæbt mig afsted til træning og efter lidt kaffe hjalp det også en smule.

Jeg plejer altid at komme en halv time før træningen begynder for at tage en lang varmt bad.

Det er en del af min opvarmnings rutine og uden føler jeg mig aldrig rigtig opvarmet på samme måde.

Så efter et dejlig langt bad begyndte træning med traditionel opvarmning etc.

Som altid om lørdagen var frem mødet sparsomt i forhold til om torsdagen hvor vi i gennemsnit ligger på 25, men idag var nu alligevel bedre end normalt.

Den første time brugte vi på teknik træning hvilket primært bestod af Toreada pass i forskellige variationer, efterfuldt af game fra samme position.

Den efterfølgende time var der fri træning, hvilket for de fleste betyder sparring.

Jeg har hele tiden delt min træning op i to faser, den første fase består af teknik og sparring, hvor den anden fase udelukkende består af teknik.

De sidste halvanden måned har jeg været igennem fase to, så træningen har udelukkende stået på teknik og ingen sparring.

Så det er ikke mere end en uge siden jeg igen på begyndte sparringen, så under dagens sparring kunne jeg tydeligt mærke en forskel i min skarphed og teknik.

Skarpheden er forsvundet en smule, jeg er ikke så hurtig til at reagere og udnytte modstanderen små bevægelser.

På den anden side er min teknik blevet rettet så meget ind at det er et tradeoff der altid vil kunne betale sig imo.

Jeg rullede i første omgang med min gode ven JJ. som altid giver en god kamp. De sidste gange jeg har rullet med ham har det dog ændret sig betydeligt meget synes jeg selv og idag var ingen undtagelse.

Denne omgang af fase to har forbedret min teknik mærkbart og det har været et kæmpe payoff.

Fra jeg begyndte at sparre for en uge siden og til idag var der også en verden til forskel i min skarphed.

Der er ingen tvivl om at dén kommer hurtigt igen, men der er dog stadig et stykke vej endnu inden jeg igen viser mit A game.

Men efter ca 30 min high intensity rul hvor jeg for det meste var dominerende afsluttede vi legen.

Anden kamp var igen mod en anden blå bælte, Han har dog ikke passet træningen helt så godt som han kunne og hjulpet lidt på vej af det faktum at jeg har trænet 5+ timer næsten hver dag det sidste år, gik kampen rimelig smertefrit.

Sidste kamp var mod en af vores hvid bælter som efterhånden er begyndt at vise en del fremskridt, uheldigvis har han forelsket sig i rubber guarden, hvilket han prøver at bruge hele tiden.

Undervejs lykkedes det ham at sweepe mig fra hans half guard, hvilket var en påmindelse om altid at base ordenligt ud. Eller var det en hurtig omgang der blev afsluttet på en armbar fra reverse guard.

Nå hvis alt går vel står den på lidt GPP senere efterfuldt af et par timers BJJ.

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Så blev weekenden endelig overstået og træningen er igang igen.

Weekender er noget de fleste ser frem til, men for mig betyder det arbejde og ingen træning.

Når jeg kommer hjem om morgenen mellem otte og ni skal jeg gerne lige have et bad, få noget at spise og få adrenalinet ned igen før jeg går i seng, så inden jeg er udhvilet er klokken ved at være halv mange.

Et par timer senere starter endnu en nat.

Så endelig blev det mandag :smile:

Det var planlagt at jeg skulle have trænet et par gange hen over dagen, men begge aftaler blev desværre aflyst :nonono: Det er hvad der kan ske, men jeg hader når det så sker.. heldigvis blev træningen kl 21 en realitet :4thumbup:

BJJ

Startede ud med at køre

1: to classiske De la riva sweeps

2: lidt basic guard attacks og sweeps

3: og back escape.

Ingen sparring, kun teknik.

Jeg synes efterhånden jeg er begyndt at sætte mit eget præg på rigtig mange teknikker, små detaljer som gør en kæmpe forskel for mig, har efterhånden opbygget et lille lager af signature moves som er synonymt med mig ifølge de andre på holdet.. ret cool faktisk :4thumbup:

Ellers var det en udemærket træning, men jeg er nu godt nok en smule rastløs pga den sparsomme træning dagen igennem.

Jeg har altid haft et højt energi niveau og kan recuperer fra næsten hvad som helst på rekord tid, hvilket kan være meget nyttigt det meste af tiden, ihvertfald lige indtil man skal sove.

Jeg fuldte BJJ træningen op med dagens vægt træning som så sådan her ud :

2

2 runder af ti reps

Windmills 12kg

Push up rows /renegade rows 12kg

Push up to gladiator 10kg <--- :crazy:

Bridging DB press 10kg

DB swims - 1 kg <---- you have no idea :kickass:

Russian DB sit up 10kg

Seesaw press 12kg

Turkish get ups 14kg

God omgang, skulle have afsluttet med noget prehab, men det blev desværre ikke til noget.

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Planen var at starte dagen ud med træning kl otte, men min seng gik for nylig i stykker, så jeg har sovet på sofaen den sidste uge.

Nu er det ikke en dårlig sofa jeg har, men en uge er lige i overkanten.. Overvejer at ligge mig gulvet i nat hvilket jeg tidligere har gjort meget.

Til dem som undre sig over hvorfor man i al verden ville ligge sig frivilligt på gulvet, så prøv det før i dømmer.

Jeg vil næsten garantere for i bliver overrasket positivt.

Nå men da vækkeuret ringede kl seks var jeg helt færdig og jeg lå i et kvarter og kæmpede en intern kamp hvorvidt jeg skulle aflyse træningen eller stå op.

Jeg valgte dog at stå op, men efter fire kopper kaffe og en solid morgenmad var jeg stadig ved at falde i søvn, så det endte med jeg aflyste og gik i seng.

Uheldigvis vågnede jeg først kl halv tolv hvor mit vækkeur havde bippet løs i 45 min da det ringede på døren.

På trods af jeg efterhånden var oppe på ni, ti timers søvn var jeg stadig fuldstændig færdig og energi løs.

Kl tolv var jeg oppe i klubben og skulle til at gøre mig klar til træningen, hvilket dog skulle vise sig at blive en kort omgang..

Normalt træner jeg flere gange om dagen, to,tre og nogle gange 4 gange om dagen, så istedet for at slæbe mine ting frem og tilbage hele tiden har jeg mine gi'er til at hænge i omklædnings rummet.

Selv om vi deler lokalerne med både judo, aikido, iaido, JJ og sambo og der kommer og går rigtig mange i løbet af dagen, så ved alle hvem jeg er og at det er mine ting som altid hænger dét.

Så jeg undre mig over at nogen havde lånt begge mine GI'er og udover de var våde af sved var de også henkastet i et hjørne hvor de lå krøllet sammen.

Uden en GI, måtte vi pakke vores ting igen, droppe træningen og tage hjem..

Selvom det kun er tirsdag så har det her været en halv belastet uge hvad træning angår.

Min sædvanelige kl ni trænings aftale blev dog heldigvis IGEN til en realitet efterfuldt af lidt GPP.

BJJ

Salen var idag optaget hvilket den ikke plejer at være, så vi måtte hoppe ned i vægt trænings rummet hvor der heldigvis ligger nogle gamle måtter hvor vi drillede lidt af hvert.

Startede ud med at køre en sweet Guard replacement teknik fra half guard, som jeg dog ikke helt synes jeg fik taget på. Heldigvis er det mig der underviser så den kommer på programmet igen imorgen og så hjælper det sikkert på det.

Bagefter kørte vi et half guard break og pass, super nem teknik og et genialt setup fra min side.

De efterfølgende to teknikker bestod af to relativt nye Guard breaks, som jeg dog allerede nu har haft mere success med end jeg har i de sidste par år med nogen andre.

Sidste teknik var en Toreada variation som jeg har leget med det sidste stykke tid.

Jeg har aldrig brudt mig om den officielle Toreada version, eller standard version er vel det rigtige udtryk, både fordi jeg synes den virker meget ukontrolleret, men også fordi begge hofter er frie til at bevæge sig.

GPP

Max reps på 6 min af

Rope rows

Tire flips

Tire slams.

Det blev til 20 reps af hver.

Det var ikke nogen speciel hård træning, men det gav da lidt sved på kroppen, samtidig skal jeg hele tiden huske at minde mig selv om at starte langsomt ud så jeg ikke rister mig selv.

Det sidste års tid har jeg været plaget af konstante smerter i.. faktisk hele kroppen, men primært i mine albuer, underarms knogler og muskler og fingre.

Mine fingre er nok dem der har været mest udsat pga al den riven i gi'en.

Det har dog haft en positiv side med sig, idet mine fingre er blevet en del stærkere og lidt sjovt var det da min kære mor som jeg ikke havde set i et halvt år kom på besøg og spurgte om jeg havde forstudt min hånd da hun synes den så noget hævet ud.

Jeg måtte så forklare hende at den nok bare var vokset pga træningen.

Hidsigt nok at ens hænder kan vokse så meget at ens omgivelser ligger mærke til det.

Nu vil jeg lave en kyllinge burger af den sunde slags og så lade op til imorgen.

Planen er

12.00-14 BJJ

16-17.30 BJJ

Pause

21-23 BJJ

Godnat og sov godt.

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Kææft, du får trænet meget BJJ :blink::w00t:

Den med at have følelsen af hævet fingre har jeg også oplevet. Alligevel vildt at der er den forskel på grebstræningen ved BJJ og så i vægtlokalet. :smile:

Den med at det smerter i hele kroppen lyder dog ikke videre sundt. Kender lidt til følelsen men tror du ikke du ville gører dig selv en stor tjeneste ved at tage en hel uge HELT fri fra BJJ engang imellem. Den uge kan så bruges på styrke, kondi og rehab træning. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kææft, du får trænet meget BJJ :blink::w00t:

Den med at have følelsen af hævet fingre har jeg også oplevet. Alligevel vildt at der er den forskel på grebstræningen ved BJJ og så i vægtlokalet. :smile:

Den med at det smerter i hele kroppen lyder dog ikke videre sundt. Kender lidt til følelsen men tror du ikke du ville gører dig selv en stor tjeneste ved at tage en hel uge HELT fri fra BJJ engang imellem. Den uge kan så bruges på styrke, kondi og rehab træning. :smile:

Hehe jeg fik det vidst til at lyde værre end det i virkeligheden ér :innocent:

Det er formentlig ikke andet end normal ømhed forbundet med træning, men uanset har du nok fat i noget mht at tage en velfortjent pause en gang imellem, men sund fornuft og compulsive disorders hænger sjældent sammen. I MUST TRAIN :tongue:

Lidt ironisk er det vel så at trænings volumen faktisk er tæt på halveret i forhold til normalt, gælder også intensiteten for den sags skyld.

Men nu hvor jeg lige er blevet færdig med en teknik fase skal volumen og intensiteten skrues op igen. Can't wait.

Link to comment
Share on other sites

Så kom jeg endelig ud af den dårlige rytme med aflysninger, stjålne GI'er og IKEA produkter der går i stykker.

Jeg er lige kommet ind af døren for en halv time siden efter en succesfuld trænings dag :4thumbup:

BJJ - OG MASSER AF DET :cool:

Jeg startede med et par timers teknik træning fra kl 12 og frem til kl 14.

Stille og roligt, med fokus på korrekt teknik.

Vi startede ud med at køre min variation af Toerada passet igen. Det er relativt kort tid siden jeg begyndte at bruge dét, så jeg føler stadig at der er plads til forbedring på den tekniske side, så indtil jeg er tilfreds skal den drilles igen og igen.

Vi fuldte op på Toeradaen med nogle backup teknikker, skulle modspilleren være fræk og begynde at blokere os.

Tredje teknik var en half guard replacement fra half guard skulle modspilleren penetrere vores bracing aka. blokader og få fat i hovedet.

Sidste teknik var et half guard sweep som har været længe undervejs da den er situations bestemt, dog sker det fra tid til anden jeg ender i den givne situation og under dagens sparring fik jeg da også brugt sweepet.

Kl 15 kom en af mine gamle venner som jeg trænede MMA med da vi havde planlagt en god omgang GPP efterfuldt af lidt teknik.

Inden vi skulle i gang ville jeg dog lige ned og have en bid mad, men jeg havde uheldigvis glemt min ellers dejlige madpakke hjemme, så istedet gik vi ned i et storcenter der ligger klods op af klubben og købte et par lakse sandwich.

Mmm laks og de er på tilbud nåede jeg lige akurat at tænke inden jeg havde bestilt to.

Et eller andet sted undervejs må jeg have slået mit hoved for da vi kommer tilbage i klubben og jeg skal til at tage første bid går det pludselig op for mig at jeg sku egentlig hader laks :4oops::4slap: ..

Jeg hader simpelthen laks, jeg kan hverken klare lugten, smagen eller fisken i sig selv og det har jeg aldrig kunnet :gal: ..

Jeg vælger dog at spise dem, hvilket ikke var så smart.. da jeg ér færdig med den første sandwich og skal til at igang med nr to "åbner" min kammerat sandwichen og under en masse salat og andet godt fra skraldespanden ligger der en omgang halv fordærvet laks som åbenlyst har ligget ude i for lang tid. fisken er som gummi og der går ikke længe før min mave brokker sig og jeg må besøge wc'et.

Men det bliver til at han var træt og jeg havde fået det dårligt så vi tog hjem til mig og så noget film istedet. INGEN GPP

Et par timer senere og en morfar havde jeg fået det bedre og tog til fælles træning kl otte.

Træningen bestod af en armbar triangle kombination som faktisk var ret lækker samtidig med den er virkelig nem.

bagefter kørte vi noget guard game efterfuldt af sparring.

Undervejs blev det til omkring 45m sparring med forskellige bælte grader.

Èn af dem var en blå bælte fra CSA som var i Århus og ville træne med. Vi rullede i 3-4 min inden han røg i en armbar.

Til at starte med mountede jeg ham relativt uhindret ved brug af Toreada'en, han fik dog poweret mig ud til siden hvor jeg prøvede at fange en armbar da han strakte sine arme. Men han var stærk og kombineret med en god portion teknik undgik han.

Undervejs skiftede vi position lidt frem og tilbage, dog opnåede han ikke at penetrede mit forsvar og nåede kun at komme i min guard inden jeg fik viklet ham grundigt ind i min de la riva guard. Herfra var det lidt ud af landevejen, mountede ham igen og var nu forberedt på hans power escape som så endte i armlåsen.

Efterfølgende sad jeg og tænkte lidt over kampen og var faktisk meget positivt overrasket over at han brugte så "lidt" styrke, da jeg havde fornemmelsen af at han havde en del mere at give af.

Min erfaring med store fyre er at de har en tendens til at bruge styrken istedet for teknikken. Det bliver de så ved med da det i en vis grad altid vil virke mod hvid og blå bælter.

Når de så støder på en som så er det bedre end dem selv at deres styrke ikke længere har den ønskede effekt begynder de at snakke om at de også skal til at styrke træne noget mere ..

Sjældent sker det at de har fanget essensen af problemet og begynder at forbedre deres teknik.

Men det var en god kamp som jeg lærte lidt af og da han hvad jeg har ladet mig fortælle er blå bælte på femte år er jeg ret tilfreds, ikke bare med udfaldet, men generalt at jeg fik de forskellige teknikker til at virke og at jeg primært var den dominerende.

Træningen slutter kl 22 hvor folk så sjovt nok begynder at tage hjem, men min faste sparrings makker og jeg valgte at blive lidt ekstra.. lidt blev dog til meget og det endte med vi først stoppede med at rulle lige omkring kl et efter at have sparret næsten non stop, faktisk kun stoppet af vand pauser.

Alt i alt blev det så til noget der ligner syv timers træning.

2½ timers teknik, og godt 4 timers sparring.

Lige nu har jeg det godt, rigtig godt og jeg glæder mig til at skulle gennemgå endnu en dag i samme spor imorgen.

På trods af jeg er ret brugt og øm :4crutches:

Godnat MOL - Sov godt.

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Imponerende mængde BJJ du får fyret af må man sige! Gad godt selv kunne træne så meget, men et studie samt 2 studiejobs tager de fleste af ens formiddagstimer desværre! :nonono:

Af ren nysgerrighed, hvilken blå bælte fra CSA var det du rullede med? Træner selv i CSA - så det kunne være sjovt med lidt insider viden :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Imponerende mængde BJJ du får fyret af må man sige! Gad godt selv kunne træne så meget, men et studie samt 2 studiejobs tager de fleste af ens formiddagstimer desværre! :nonono:

Af ren nysgerrighed, hvilken blå bælte fra CSA var det du rullede med? Træner selv i CSA - så det kunne være sjovt med lidt insider viden :tongue:

Jeg er lidt heldig i det anliggende ;O)

Jeg fik desværre ikke hans navn, men han bar en mørke blå keiko raca GI, ca. 185 høj og mellem 90 og 95kg.

Link to comment
Share on other sites

Den eneste jeg lige kan få til at passe på den beskrivelse er en der hedder Anders, men han har ikke trænet i CSA i lang tid efterhånden. Han er normalt typen der kommer engang hver halve år, og så bare power sig ud af alt pga. hans umenneskelige styrke :laugh:

Toerada pass, jeg synes ikke rigtigt det er til at finde så meget omkring det, men kan det passe at det simpelt beskrevet at det er et skridt, til at blokere benene, når modstanderen ligger flat på ryggen?

Link to comment
Share on other sites

Den eneste jeg lige kan få til at passe på den beskrivelse er en der hedder Anders, men han har ikke trænet i CSA i lang tid efterhånden. Han er normalt typen der kommer engang hver halve år, og så bare power sig ud af alt pga. hans umenneskelige styrke :laugh:

Toerada pass, jeg synes ikke rigtigt det er til at finde så meget omkring det, men kan det passe at det simpelt beskrevet at det er et skridt, til at blokere benene, når modstanderen ligger flat på ryggen?

jeg tror du har ret for jeg mindes faktisk at han hed Anders nu hvor du siger det.

Det er en simpelt fortolkning, men jo det lyder rigtigt :smile:

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Weekenden er overstået og træningen kan atter begynde :4thumbup:

Jeg fik dog trænet en del tidlig søndag morgen da jeg blev overfaldet af to russere der ville have min taske :mad:

Vodka drikkende røvhuller!

Jeg har måttet konkludere at mit fundament desværre ikke er hvad det har været og derfor har jeg bestemt mig for at bruge de næste 3-6 mdr på at bygge det op igen.

Derfor vil jeg fra idag af begynde et mere traditionelt program, noget som jeg faktisk slet ikke har lyst til, men jeg tror det er det rigtige at gøre :dry:

Inden jeg påbegynder dét i aften engang, vil jeg lige poste det her så i kan komme med evt. ris og ros, bedre alternativer osv.

Nogen vil muligvis kunne genkende programmet som TJ's fundament program for begyndere.

Nu anser jeg ikke mig selv som værende begynder, men det skal nu ikke stoppe mig i at starte ud her.

Mandag

Back Squat 5 sæt x 5 reps

Bænkpres 5 sæt x 5 reps

Skulderpres Stående med Stang 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Onsdag

Dødløft 5 sæt x 5 reps

Bent Over Barbell Rows (m. reverse grip) 5 sæt x 5 reps

Reverse Grip Chin Ups 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Fredag

Front Squat 5 sæt x 5 reps

Incline bænkpres 5 sæt x 5 reps

Dips 5 sæt x 5 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik dog trænet en del tidlig søndag morgen da jeg blev overfaldet af to russere der ville have min taske

Vodka drikkende røvhuller!

Sikke nogle idioter.

Hvordan udviklede den situation sig? Fik de din taske eller måtte de liste af med et albueled der vender den forkerte vej :devil:

Jeg har måttet konkludere at mit fundament desværre ikke er hvad det har været og derfor har jeg bestemt mig for at bruge de næste 3-6 mdr på at bygge det op igen.

Hvordan kom du frem til den konklusion? Har det noget med dit overfald at gøre?

Link to comment
Share on other sites

Sikke nogle idioter.

Hvordan udviklede den situation sig? Fik de din taske eller måtte de liste af med et albueled der vender den forkerte vej :devil:

Jeg synes bestemt ikke de skulle have mine taske, så det endte i klammeri :dry:

De var jo to, men min makker gik lidt foran mig og kom så og tog sig af den ene.

Ham jeg havde med at gøre mistede vidst en del fortænder, brækkede armen og faldte til sidt i søvn med en mate leao/rnc.

Ham den anden så heller ikke for godt ud.

Efterfølgende kom politet og anholdte dem.

Nu kender vi politiet særdeles godt da vi har et tæt samarbejde med det så de fortalte det var anden gang den weekend de havde anholdt dem for tyveri og overfald.

Hvordan kom du frem til den konklusion? Har det noget med dit overfald at gøre?

Jeg har bare gået og kigget lidt på min egen teknik og kunne konkludere at jeg sløser meget.

Udover jeg er blevet temmelig slap har jeg nogle ret store styrke ubalancer som jeg skal have rettet til også, så imo virker det som en god ide at få styr på de ting.

Ide', ris og ros modtages hellere end gerne!

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Puha, det lyder godt nok til at det gik voldsomt for sig :blink:

Men lad os da håbe det får dem til at tænke sig om en ekstra gang, næste gang de får lyst til at overfalde og røve andre mennesker..

Angående dit program er det lidt svært at kommentere når jeg ikke kender dine styrke ubalancer. Generelt synes jeg det er ret meget push og ikke særligt meget pull i TJ's program men ellers tror jeg det kan virke udemærket :smile: Du kunne kompensere for dette ved at have 2 dage(Push/pull) som man skifter imellem i hver træning.

Link to comment
Share on other sites

Puha, det lyder godt nok til at det gik voldsomt for sig :blink:

Men lad os da håbe det får dem til at tænke sig om en ekstra gang, næste gang de får lyst til at overfalde og røve andre mennesker..

Angående dit program er det lidt svært at kommentere når jeg ikke kender dine styrke ubalancer. Generelt synes jeg det er ret meget push og ikke særligt meget pull i TJ's program men ellers tror jeg det kan virke udemærket :smile: Du kunne kompensere for dette ved at have 2 dage(Push/pull) som man skifter imellem i hver træning.

Man kan jo håbe..

Mht. programmet så har du faktisk ret, det er 2/3 push.

Når du siger to dage, mener du så to med push og to med pull eller én af hver ?

Uanset så tror jeg det bliver én af hver, 4 dage er for meget pt, men en anden mulighed er også at have tre dage med push/pull hver gang.

Så det kommer til at se ud sådan her

MANDAG

Back Squat 3 sæt x 5 reps

Bænkpres 3 sæt x 5 reps

Skulderpres Stående med Stang 3 sæt x 5 reps

Bent over rows 3x3

Chins/Pull ups 3x5

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

ONSDAG

Dødløft 3 sæt x 5 reps

Bent Over Barbell Rows (m. reverse grip) 3 sæt x 5 reps

Reverse Grip Chin Ups 3 sæt x 5 reps

DB variation press 3x5

militær press 3x5

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

FREDAG

Front Squat 3 sæt x 5 reps

Incline bænkpres 3 sæt x 5 reps

Dips 5 sæt x 3 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Eller noget i den stil.

THE PLAN

Simpel plan som var tilrettelagt til mindste detalje og alt gik smurt bortset fra jeg ikke fuldte THE PLAN så det gik faktisk lidt af lort..

Jeg vågnede lettere øm efter weekends træning og overvejde et split sekund at melde mig "syg" fra dagens trænings turne og se noget oprah, men så gik det op for mig at oprah ikke kan BJJ, så hvad kan hun egentlig lære mig som egentlig er nyttigt.. nada, nothing, asgjë, لا شيء, нічога, 无, niets, גאָרנישט, dim, không có gì.. INGENTING.

Så efter lidt kaffe og en en kæmpe omelet var det afsted til træning.

BJJ

16-17.30 Normalt er vi ikke mere end to eller tre til eftermiddags træningen da det ikke er officiel træning, men idag var vi fire hvilket gør det lidt sjovere så man ikke sidder over og kigger på indtil det er ens egen tur.

Træningen bestod af nogle games fra bla. mount, half guard og back mount.

Startede med at køre half guard game fra bunden med en af hvid bælterne som var dukket op.

Jeg har altid en klar plan for hvad der skal fokuserers eller trænes hver eneste gang og idag var ingen undtagelse, hvid bælten blev dog ved med at lave den samme fejl igen og igen og jeg nåede aldrig andet end trække guard da han fortsat blev ved med at køre i samme spor selv efter jeg havde rettet ham flere gange. træls når man har en bestemt teknik man vil træne under pres.

Bagefter fortsatte vi med half guard, men med mig på toppen.

Efter at have passeret ham 10 gange på ét min, satte jeg bremsen i og vi gik igang med mount game istedet.

Mount gamet gik lidt bedre for hvid bælten da det lykkedes ham at få mig af en del gange, de fleste vil måske mene at det ikke burde ske og ihvertfald ikke mere end én gang, måske to, men én af de ting jeg bla. har arbejdet på er mit ego og indstilling til træningen kontra turnering.

Som jeg ser det er ego'et kun i vejen under træning og det eneste tidspunkt det skal frem er under turneringer .

Det gik op for mig for ca 1 et år siden at mit ego kom i vejen for min fremgang, så jeg begyndte at overveje hvad jeg kunne gøre for at hjælpe det af vejen.

Det resulterede i at jeg tog til træning en torsdag aften og lod alle jeg rullede med få mig i alskens låse og stranguleringer.

Jeg tror én af de ting der er med til at bremse folks fremgang er frygten for at tabe til en som er "dårligere" end en selv.

Så man prøver alt hvad man kan at undgå det og yd sit bedste hver gang man sparrer, når man så en sjælden gang dummer sig og bliver straffet over det kan man gå rundt i flere dage og ærge sig.

Næste gang man så sparrer prøver man aå at gøre det endnu bedre, specielt hvis det er mod ham eller hende der subbede en sidst.

Det er kun med til at forværre hele situationen da det er en nedafgåene spiral hvor man udelukkende holder sig til de teknikker der bedst sikre ens triumpf.

Den frygt for at tabe til en hvid bælte ér jeg kommet over nu og jeg har ingen problemer med at afprøve nye teknikker da skaden ér sket.

jeg tror efterhånden at jeg har ladet alle tage mig og jeg vil fortsat sørge for at sætte mit ego på plads i fremtiden.

Derfor bekymre det mig ikke at den hvid bælte jeg kørte mount game med fik mig af stort set hver gang da jeg fokuserede på at få et choke set up til at virke.

Havde det været turnering var det aldrig sket.

Efter at have forsøgt en ti, femten gange uden held skiftede vi til back mount.

Vi nåede dog knap igang før jeg havde choked ham helt ud og han lå og havde spasmer.. ups. tap din klovn..

Herfra skiftede vi makker og jeg kørte igen half guard og mount game med en af blå bælterne.

Resultatet var ikke meget anderledes end med hvid bælten lige bortset fra at half guard delen blev en smule sværer.

BJJ 21-23

Vi var fire idag, hvilket ikke var efter planen da jeg ikke gider undervise.

Det var meningen det skulle have været one on one træning, men de andre havde hørt vi trænede og kom forbi.

Men det gik da fint nok, bortset fra jeg skulle bruge noget tid på at hjælpe de andre.

Til at starte med drillede vi Toreada passet grundigt og plan B skulle det gå galt.

Efterfølgende kørte vi tre forsvar i form af guard replacements til Toreadaen.

Ved ikke hvor mange gange vi drillede de forskellige teknikker, men det blev en hel del hvilket også var planen.

Her er det så at planen går galt..

Før træningen havde jeg stået og lavet post workout mad, shake og mere mad da jeg skulle styrke træne.

Det blev så ikke til noget og ikke nok med det, så glemte jeg alt mit lort oppe i klubben så nu skal jeg til at lave mad endnu en gang.

OUT.

Link to comment
Share on other sites

Mht. programmet så har du faktisk ret, det er 2/3 push.

Når du siger to dage, mener du så to med push og to med pull eller én af hver ?

Uanset så tror jeg det bliver én af hver, 4 dage er for meget pt, men en anden mulighed er også at have tre dage med push/pull hver gang.

Så det kommer til at se ud sådan her

Mente bare at den ene uge ville du komme til at træne 2push/1pull og næste uge vil så blive 2pull/pull. Så du stadig træner 3 gange om ugen men hvor du bare har 2 basis træningsdage du skifter imellem. Du kan altid variere en smule tilsidst i programmet når de store øvelser er lavet.

Din variant kunne muligvis godt blive for meget med al det BJJ du laver ved siden af :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er pt. startet op med en omgang Jim Wendlers 531, jeg vil køre sammen med min MMA. Tror den passer ret godt, da det er lav vol. - og folk for vilde styrkegains af den. Der findes en masse forskellige variationer - og der er bla. mulighed for kun at lave basisøvelsen; hvilket passer fint til en dag, hvor man er brændt af efter jitz osv. Hvis du er interesseret, ved jeg måske, hvor du kan få fat i e-bog og regneark.

Og så lige et godt råd; Pas rigtig meget på med at choke folk ud på gaden. Altså du og jeg ved godt, at der i bedste fald ikke ser andet, end at personen tager en lille lur, men hvis sådan en douchebag bliver undersøgt af en læge, vil konklusionen være, at han har været i livsfare og i værste fald bliver du sigtet for drabsforsøg. Så du skal faktisk selv ha' været i livsfare før den er ok. Sådan er reglerne - desværre - i DK. Det er jo bare sådan nogen som os, der får underlige vaner af alt det træning! :devil:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Mente bare at den ene uge ville du komme til at træne 2push/1pull og næste uge vil så blive 2pull/pull. Så du stadig træner 3 gange om ugen men hvor du bare har 2 basis træningsdage du skifter imellem. Du kan altid variere en smule tilsidst i programmet når de store øvelser er lavet.

Din variant kunne muligvis godt blive for meget med al det BJJ du laver ved siden af :smile:

Nu har jeg altid været lidt af en maskine, men jeg tror nu alligevel du har ret..

Jeg har imidlertid bestemt mig for at køre det over to dage, så det bliver til en push og en pull dag.

Blandet med en masse forskelligt til at styrke hænderne skal det nok gå hen og blive en udemærket start.

Jeg er pt. startet op med en omgang Jim Wendlers 531, jeg vil køre sammen med min MMA. Tror den passer ret godt, da det er lav vol. - og folk for vilde styrkegains af den. Der findes en masse forskellige variationer - og der er bla. mulighed for kun at lave basisøvelsen; hvilket passer fint til en dag, hvor man er brændt af efter jitz osv. Hvis du er interesseret, ved jeg måske, hvor du kan få fat i e-bog og regneark.

Og så lige et godt råd; Pas rigtig meget på med at choke folk ud på gaden. Altså du og jeg ved godt, at der i bedste fald ikke ser andet, end at personen tager en lille lur, men hvis sådan en douchebag bliver undersøgt af en læge, vil konklusionen være, at han har været i livsfare og i værste fald bliver du sigtet for drabsforsøg. Så du skal faktisk selv ha' været i livsfare før den er ok. Sådan er reglerne - desværre - i DK. Det er jo bare sådan nogen som os, der får underlige vaner af alt det træning! :devil:

Jeg har før kørt 531 formlen, dog uden at vide det kom fra Wendler.

Fik nogle udemærket gains, men jeg føler det her er det helt rigtige at starte ud med, når strukturen er lagt kan det vel være jeg tager imod bogen og arket, faktisk så vil jeg da tage imod dem nu, hvis du har dem til at ligge, så kan jeg da sidde og nørde over det.

Og ja jeg er udemærket klar over det, men på trods af det ér "ulovligt" så er det imø langt mere humant at choke en person ud end f.eks at tæve vedkommende til mudder, noget politiet som vi arbejder i tæt kontakt med, flere gange har påpeget.

I flere tilfælde har politiet været til stede under slagsmål hvor vi har endt med at choke personer ud da vi ikke har været i stand til at pacificere dem uden fare for os selv.

Det er ganske givet ilde set, paragraf messigt, men de betjente vi arbejder med, uniformerede og uro'er forstår udemærket den verden VI lever i da de selv er en del af den.

Så jeg tror ikke det er noget du behøver at være bekymret om, ikke at du lyder til at være det :tongue:

Nå, men Jeg har jo ikke rigtig fået skrevet noget et stykke tid nu, det er nu ikke fordi jeg ikke har fået trænet, for det kunne man jo godt forstille sig jeg havde :blush:

BJJ

12-14

Det startede som det burde idag.

Jeg blev hentet og bragt til døren og så var der tilmed medbragt kaffe :4thumbup: OHH yeah - DUff man.

Stort!

Jeg har i det sidste halve år arbejdet intensivt med at finde ud af helt præcis hvordan jeg gerne vil have mit game til at være og det er efterhånden begyndt at ligne noget.

Det betyder så at jeg er begyndt at smide en del teknikker ud da de ikke passer ind i ZE MAZTER PLAHN

Det betyder imidlertidig også at jeg er begyndt at arbejde på nye teknikker, fra stort set alle positioner.

Selvom jeg som udgangspunkt ikke har de store problemer med de andre blå bælter i klubben er der dog en positiv forandring siden jeg begyndte at følge ZE MAZTER PLAHN.

Nå, men dagens første teknik bestod af et armbar setup fra guard, hvilket dagens anden teknik også gjorde.

Ikke så meget at andet at skrive end geniale setups.

BJJ

14-16.30

Træningen var med en af de andre blå bælter og selvom der var lagt op til teknik træning endte det dog istedet for at blive primært sparring, hvilket var meget sjovt, dog uden den store modstand..

STYRKE

Det skulle blive idag, jeg begyndte styrke træningen igen med det nye program.

Jeg har døjet med mit håndled den sidste uges tid og før det med mit knæ som ikke kan lide jeg er flyttet op på fjerde sal :mad:

men nu er begge ved at være kommet sig og så var det bare at komme igang.

Når jeg nu sidder og kigger på mine notater som er tæt på ulæselige, går det faktisk lidt op for mig at jeg er blevet slap som bare fanden.

Jeg føler en hvis trang til at fortælle om mine PR's som jeg satte FØR jeg stoppede med at træne, på den måde kan jeg måske beholde bare en smule af min forgængene stolthed..

Hmm.. naah kan sku være lige meget.

Hvorfor bruge tid på at leve i fortiden når jeg dødløftede 200 og bænkede 120, overhead squattede 90, power cleanede 90 og towel chinede med +36kg :innocent:

Who cares.. I sure don't, cause I did'nt db curl 28kg for sets or made dips with an extra 90 pounds.. :innocent:

rømmer lige stemmen her..

Back squat

1x50x5

1x55.5x5

1x60x5

1x65x2

Bænkpress

5x65x5

Militær press

5x40x5

Jeg var på intet tidspunkt specielt presset da jeg primært fokusere på at få teknikken til at spille perfekt.

Det kunne dog sagtens mærkes !

Til at slutte af med tog jeg ti ture ned og op af det torv vi har til at hænge.

Startede oppe og kravlede ned for så at kravle op igen = en tur.

Uden at beøre jorden vel at mærke.. Det var ihvertfald planen :wink: Men de sidste 3 ture gik skide godt og jeg kom ned og op uden at røre.

FOAM ROLLER - 10 min. AHHH..

Link to comment
Share on other sites

Update? :smile:

Ja det er vidst på tide.

Jeg er lige kommet hjem efter træning og jeg er helt færdig, mine fingre er helt færdige og jeg er mentalt helt færdig.

BJJ

12-14

Startede træningen med at drille et lækkert setup fra sidemount som jeg selv er kommet på.

De gange jeg har brugt det har det virket fantastisk og det har uden problemer sendt mig derhen hvor jeg gerne vil være, teknisk mount.

Efter at have drillet det en halv times tid, gik vi igang med et toreada counter som jeg dog ikke er helt sikker på, hvilket satte gang i de søvndysede hjerneceller.

Jeg hader at stå med en teknik som jeg har brug for, men samtidig at vide at det ikke kommer til at virke for MIG.

Jeg ender altid op med at bruge resten af dagen på at ændre teknikken frem og tilbage indtil jeg til sidst finder løsningen.

Normalt finder jeg en del forskellige muligheder som hurtigt bliver skåret ned til én eller to efter at have analyseret dem grundigt.

For det meste er der altid noget jeg er utilfreds med, noget som modstanderen kan kapetaliserer på.

Idag er jeg dog kommet frem til 5-6 forskellige muligheder som jeg ikke umiddelbart kan finde nogen fejl ved, hvillket jeg er ret træt af da jeg er overbevist om jeg overser noget :mad:

Efter at have brugt en halv time på at lege lidt med teknikken valgte vi at fortsætte med at drille mit set up fra før.

Udemærket træning på trod.

BJJ

21-23

Den sene aften træning var i selskab med en hvid bælte og en af de andre blå bælter.

Vi startede med at spare hvor vi kørte 6 min runder hvor der hele tiden var en som fik to runder i træk.

Min første runder var mod blå bælten hvilket ikke gik helt godt.

Jeg var på intet tidspunkt i fare for at blive subbet, eller i det hele taget passeret, men jeg kunne bare ikke rigtig finde rytmen.

Normalt kan jeg stort set gøre hvad jeg vil når jeg ruller med de andre, men sådan var det bare ikke idag.

Sidst jeg rullede med den her blå bælte tappede jeg ham vidst 21 gange på den 6 min runde vi havde under trænignen.

Idag blev det dog kun til én gang i den første runde.

Anden runde var mod hvid bælten som vidst har trænet mma før så han er ikke helt nybegynder, men han er stadig langt fra at være blå bælte niveau.

Men igen kunne jeg ikke finde rytmen og selvom jeg stadig ikke var i fare var han så vild og ukontroleret at jeg i flere tilfælde mens han sad i min guard bare lod ham flippe ud. normalt ville jeg angribe angribe angribe og give ham en lærestreg - jeg hader når folk flipper ud og bliver ved med at prøve på noget der åbenlyst ikke fungere.

Han blev ved med at prøve at bryde min guard med ren muskel styrke og det pisser mig simpelthen af når det ikke er dét det handler om.

Jeg prøver at forklare ham at det ikke er liv eller død, men at vi er her for at blive bedre, prøve at få teknikker til at virke.

Vi er her ikke for at vinde. det er ikke en konkurrence det her.

Men han fortsatte med at flippe ud..

At jeg så havde en OFF dag og ikke var istand til at straffe ham ordenligt var nok det der pissede mig mest af.

Noget som helt sikkert havde en indvirkning er også at jeg kom til skade med mit ene håndled for snart to uger siden hvilket har efterladt mig med store smerter når jeg ligger vægt på hånden. så det er ret svært for mig at poste pt. :unhappy:

Nå nok whining..

Vi fortsatte med at spare og vi fik vidst 3 runder hver.

Bagefter tog hvid bælten hjem og vi fortsatte med at køre nogle guard replacement teknikker.

STYRKE

Dødløft 5x5 2x80kg - 3x82½ :blink:

Row 5x5 2x45 - 3x50 :crazy::blink:

neutral grip pull ups 5x5 kropsvægt

op og ned af rebet x3

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share