Blackout's Brazilian JJ log


Achilles
 Share

Recommended Posts

Update? :smile:

Ja det er vidst på tide.

Jeg er lige kommet hjem efter træning og jeg er helt færdig, mine fingre er helt færdige og jeg er mentalt helt færdig.

BJJ

12-14

Startede træningen med at drille et lækkert setup fra sidemount som jeg selv er kommet på.

De gange jeg har brugt det har det virket fantastisk og det har uden problemer sendt mig derhen hvor jeg gerne vil være, teknisk mount.

Efter at have drillet det en halv times tid, gik vi igang med et toreada counter som jeg dog ikke er helt sikker på, hvilket satte gang i de søvndysede hjerneceller.

Jeg hader at stå med en teknik som jeg har brug for, men samtidig at vide at det ikke kommer til at virke for MIG.

Jeg ender altid op med at bruge resten af dagen på at ændre teknikken frem og tilbage indtil jeg til sidst finder løsningen.

Normalt finder jeg en del forskellige muligheder som hurtigt bliver skåret ned til én eller to efter at have analyseret dem grundigt.

For det meste er der altid noget jeg er utilfreds med, noget som modstanderen kan kapetaliserer på.

Idag er jeg dog kommet frem til 5-6 forskellige muligheder som jeg ikke umiddelbart kan finde nogen fejl ved, hvillket jeg er ret træt af da jeg er overbevist om jeg overser noget :mad:

Efter at have brugt en halv time på at lege lidt med teknikken valgte vi at fortsætte med at drille mit set up fra før.

Udemærket træning på trod.

BJJ

21-23

Den sene aften træning var i selskab med en hvid bælte og en af de andre blå bælter.

Vi startede med at spare hvor vi kørte 6 min runder hvor der hele tiden var en som fik to runder i træk.

Min første runder var mod blå bælten hvilket ikke gik helt godt.

Jeg var på intet tidspunkt i fare for at blive subbet, eller i det hele taget passeret, men jeg kunne bare ikke rigtig finde rytmen.

Normalt kan jeg stort set gøre hvad jeg vil når jeg ruller med de andre, men sådan var det bare ikke idag.

Sidst jeg rullede med den her blå bælte tappede jeg ham vidst 21 gange på den 6 min runde vi havde under trænignen.

Idag blev det dog kun til én gang i den første runde.

Anden runde var mod hvid bælten som vidst har trænet mma før så han er ikke helt nybegynder, men han er stadig langt fra at være blå bælte niveau.

Men igen kunne jeg ikke finde rytmen og selvom jeg stadig ikke var i fare var han så vild og ukontroleret at jeg i flere tilfælde mens han sad i min guard bare lod ham flippe ud. normalt ville jeg angribe angribe angribe og give ham en lærestreg - jeg hader når folk flipper ud og bliver ved med at prøve på noget der åbenlyst ikke fungere.

Han blev ved med at prøve at bryde min guard med ren muskel styrke og det pisser mig simpelthen af når det ikke er dét det handler om.

Jeg prøver at forklare ham at det ikke er liv eller død, men at vi er her for at blive bedre, prøve at få teknikker til at virke.

Vi er her ikke for at vinde. det er ikke en konkurrence det her.

Men han fortsatte med at flippe ud..

At jeg så havde en OFF dag og ikke var istand til at straffe ham ordenligt var nok det der pissede mig mest af.

Noget som helt sikkert havde en indvirkning er også at jeg kom til skade med mit ene håndled for snart to uger siden hvilket har efterladt mig med store smerter når jeg ligger vægt på hånden. så det er ret svært for mig at poste pt. :unhappy:

Nå nok whining..

Vi fortsatte med at spare og vi fik vidst 3 runder hver.

Bagefter tog hvid bælten hjem og vi fortsatte med at køre nogle guard replacement teknikker.

STYRKE

Dødløft 5x5 2x80kg - 3x82½ :blink:

Row 5x5 2x45 - 3x50 :crazy::blink:

neutral grip pull ups 5x5 kropsvægt

op og ned af rebet x3

Link to comment
Share on other sites

21 submissions på 6min mod en blåbælte :crazy:

Du er sgu et bæst :devil:

Dog er din log også et klart bevis på at man ikke behøver at være stærk for at kunne rive folk rundt :tongue:

Ligger du din styrketræning lige efter et BJJ pas? Personligt er jeg intet værd lige efter jeg har rullet og foretrækker specifikke styrkedage eller ligge det inden BJJ træningen. Dog det det kun MEGET lidt styrke jeg får lavet for tiden. :smile:

Link to comment
Share on other sites

21 submissions på 6min mod en blåbælte :crazy:

Du er sgu et bæst :devil:

Dog er din log også et klart bevis på at man ikke behøver at være stærk for at kunne rive folk rundt :tongue:

Ligger du din styrketræning lige efter et BJJ pas? Personligt er jeg intet værd lige efter jeg har rullet og foretrækker specifikke styrkedage eller ligge det inden BJJ træningen. Dog det det kun MEGET lidt styrke jeg får lavet for tiden. :smile:

Hehe der skulle nu have stået 12 :blush:

Inden jeg stoppede med at styrke træne havde jeg også opdelt det som du har nu, men idag har jeg ikke de store problemer med at styrke træne umiddelbart efter bjj.

Det har nok noget at gøre med at jeg er blevet bedre til at slappe af mens jeg ruller.

Men hvordan får du plads til at styrke træne hvis du både træner mma og bjj og samtidig kun styrke træner de dage hvor du ikke træner ma ?

Link to comment
Share on other sites

Hehe der skulle nu have stået 12 :blush:

Inden jeg stoppede med at styrke træne havde jeg også opdelt det som du har nu, men idag har jeg ikke de store problemer med at styrke træne umiddelbart efter bjj.

Det har nok noget at gøre med at jeg er blevet bedre til at slappe af mens jeg ruller.

Men hvordan får du plads til at styrke træne hvis du både træner mma og bjj og samtidig kun styrke træner de dage hvor du ikke træner ma ?

Jeg når heller ikke det hele ordenligt. MMA bliver højest sandsynligt valgt fra i den nærmeste fremtid så jeg kun har BJJ og styrketræningen. Eksempelvis squattede jeg første gang i 1½måned idag :bigsmile:

Du har nok ret mht. til teknik og evnen til at kunne slappe af når man ruller :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lidt opdatering er hvis på sin plads..

Som det er nu kan jeg simpelthen ikke finde motivationen til at træne ordenligt.

Så istedet for at følge det ene program den ene dag og droppe det den anden har jeg valgt at tage det som det kommer.

Jeg regner ikke med at få de store fremskridt med den indstilling, men i det mindste får jeg da lavet lidt og forhåbeligt kommer jeg ind i en eller anden rytme hvor jeg begynder at få min motivation tilbage.

BJJ

12-14

Startede med at drille en lapel choke jeg har leget lidt med de sidste par uger, en lækker lige sag som jeg selv har "fundet" på.

Har afprøvet den med stor succes et par gange, men brugte alligevel noget tid på at finpudse den idag og se om noget kunne gøres bedre.

Bagefter drillede vi et par mount escapes, hhv fra normalt mount og high mount.

Sidst kørte vi en brabo choke med tilhørende setup til armbar - SOOOO nasty.

Styrke træning

Tog 7 ture op og ned af vores reb uden pause og uden at røre ved gulvet.

der er vel 6-7 tag op og ned..

tog efterfølgende 13 halve.

Mine hænder var pænt ødelagte bagefter..

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg nu bare kunne overtale formanden til at lade mig bo her..

Blev egentlig færdig med træningen for 1½ time siden, men har stadig ikke taget mig sammen til at tage hjem, det er så hyggeligt i klubben, masser af mennesker at snakke med, tv og et køkken hvor man lige kan lave sig en omgang kung pau..

Nå.. dagens træning

BJJ

To timers fantastisk træning med kaffe.

Startede med at drille en brabo choke og efterfølgene armbar.

Vi lå og legede lidt frem og tilbage med forskellige indgange hvilket pludselig resulterede i at det hele gik op i en højere enhed.

Endte med at effektivitere teknikken 100%

Jeg har set mange, rigtig mange instructionals og jeg har ikke set den her teknik som vi endte op med at lave den, hvis det viser sig at den ikke er "opfiundet" endnu tager jeg patent på den !

Bagefter drillede vi et back mount escape og et guard break.

God træning med masser af reps.

Styrke

Ok kan lige så godt sige det med det samme.. UNDERLIG omgang træning..

1: Row med reb - 45kg 10 reps

2: Wrist rolls / ulnar & radius bends 3kg 10 reps

3: GI rows 5 reps af 55kg

4: GI rows 6 reps af 55kg

5: plate hold med gi bælte 35kg 15 sek hver hånd

6: Gi rows 55kg 5 reps

7: Ulnar radious roationer 3kg 10 reps

8: Gi rows 65kg 5 reps ikke god nok form

9: Plate jump holds 12 reps af 20 kg

10: Gi rows 8 af 55kg

11: Ulnar ratious hold proneret 50s 3kg

12: Gi rows 6reps a 55kg

13: Ulnar radius hold supineret 45s 3kg

14: Plate hold jumps 10 af 20kg

Noget med greb og sådan.. lidt ryg og noget andet shit.

Underlig omgang som skrevet, men det var hyggeligt.

Link to comment
Share on other sites

Det er nu endelig lykkedes mig at finde motivationen til at træne igen, dog ikke ligesom i gamle dage hvor jeg levede for styrke træningen.

motivationen skulle vise sig at findes i mine fingre og underarme.

Da grebet er en af de ting der virkelig kan gøre en forskel i grappling i modsætning til så meget andet har jeg de sidste par uger haft masser af motivation til at træne dét, altså grebet.

Det udviklede sig til at jeg også begyndte at træne ryg da mange af øvelserne bestod af rows og pull ups i forskellige variationer med reb, håndklæde, bælte osv.

Det fik mig idag til at tænke over at min motivation faktisk lå i mit greb og jeg har nu ligget og leget med en masse øvelser hvor jeg samtidig kan træne mit greb.

En anden ting der hjælper med min motivation er at jeg har fundet en vej udenom pumpet som jeg synes er en hindring i min BJJ.

Som det kan ses i mit sidste indlæg og i dette, er jeg begyndt at træne efter KAOS princippet.

Med andre ord træner jeg det jeg har lyst til i det givne øjeblik.

Den eneste struktur der kommer til at være er at jeg deler det op i push / pull.

Idag var så Pull..

1: Ned og op af tovet ca 5 tag ned + 5 tag op

2: Coq wannebe netto variation 50 reps hver hånd.

3: Ned og op af tovet

4: Ulnar radius rotation 3kg 12 reps

5: Towel rows 10 reps af 55kg

6: Coq WNV plate holds 1.1kg 25s hver hånd ( holder coq'en klemt sammen om et bælte der holder vægten.

7: Ned og op af tovet

8: Towel rows 60kg af 8 reps

9: Coq WNV 50 reps hver hånd

10: Towel rows 6 reps af 60kg

11: Coq WNV plate holds 2.5kg 35s hver hånd

12: Ulnar radius rotation 4kg 6reps

13: Ned, op og ned af tove - 1½x

14: Towel rows 6 reps af 60kg

15: Coq WNV 50 reps hver hånd

16: Ulnar radius rotationer 6 reps af 4kg

17: Ned, op og ned af tovet

18: Coq WNV plate holds 3.75kg 30s hver hånd

19: Towel rows 60kg 5reps lille pause + 5 reps mere

20: Coq WNV max reps på 20s 60højre og 63 venstre

21: Towel pull ups 4 reps

22: Hub holds 8kg 10s venstre og 32s højre :blush: stor forskel

23: Ned, op og ned af tovet + 2.5kg

24: Coq WNV Max reps påp 20s 66 venstre og 67 højre

25: Towel pull ups 4 reps

Det var så det.

BJJ

19-22

Back mount escape : Startede med at drille et lidt specielt escape fra back mount som jeg elsker.

Specielt på den måde at det går direkte imod det fleste gængse opfattelser af hvad man ikke må gøre.

Jeg har dog kun haft positiv erfaring med escapen og det er pt det eneste escape jeg bruger.

Drillede det en 30-40 gange og skriftede derefter.

Half guard transition til ryggen:

Bread and butter transition som de fleste burde være bekendt med, selvom det er de færeste det kan få det til at virke under sparring.

Pga. teknikkens udbredelse er det svært at få den til at virke inden folk når at reagere og sætte en stopper for den. Jeg har dog arbjedet hårdt på at finde en løsning der skal gøre det lettere.

Det er dog ikke sket endnu, istedet har jeg fundet en alternativ måde at tage ryggen på med lidt gi magi. Glæder mig til at afprøve det under sparring ! burde snart udgive en dvd med alt det materiale jeg efterhånden har skrabet sammen.

Viste JP, vores head coach nogle af mine ting under vores sidste masterclass og selvom han ikke var begejstret for det hele var der dog nogle ting han synes var interessante. :4thumbup:

Half guard pass : Advanceret pass fra half guard som dog fungere fremragende.

Svært at beskrive, men det er lykkedes mig at få folk til at tappe pga det enorme press der kommer under passet.

Extra stuff

- så er der snart premiere på 2012 :w00t: jeg glæder mig helt vildt !

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

BJJ

20-22

Efter opvarmningen startede vi med at køre en dobbelt leg takedown som jeg dog ikke er fan af med gi.

Bagefter gennemgik vi nogle basis ting fra mount, som hvordan man holder den, går i teknisk mount osv.

Ikke noget nyt, men fint for de nye at se det.

Til at slutte mount eventyret kørte vi mount game, altså frit rul fra mount, hvor det enten gælder om at komme ud eller submitte. for at starte forfra igen i mount.

De sidste 45 min rullede vi frit, hvor jeg først kørte med en af vores nyere hvid bælter som dog har en langvarig baggrund i college wrestling.

Ja han er fra usa.

Han er utrolig explosiv og har en god intuitiv fornemmelse for hvordan dét skal bruges.

på trods af at han vejer omkring 15kg mere end mig og at han er betydelig stærkere synes jeg umiddelbart ikke jeg har nogle mærkbare problemer med ham.

Der blev rullet lidt frem og tiltage og det lykkedes ham at sweepe mig en enkelt gang eller to.

I de 10 min vi rullede fik jeg ham en enkelt gang på en brabo choke som er første gang det lykkedes for mig :4thumbup:

Sikkert fordi det ikke er mere end en måndes siden jeg implementerede den i mit arsenal.

bagefter rullede jeg med en af de andre blå bælter.

Ikke noget at råbe hurra for. legede lidt med ham og da jeg ikke rigtig gad mere nappede jeg ham i en armbar.

I fare for at lyde arrogant, så er det begyndt at gå mig lidt på at jeg ikke kan få modstand i klubben.

Der er selvfølgelig et par stykker som kan give modstand, men det er bare ikke nok :unhappy:

En af dem som kan give mig modstand er sjovt nok en af de ande blå bælter, men det er primært pga hans umenneskelige styrke og ikke pga teknik hvilket jeg er overbevist om ikke gavner mig på nogen måde.

Sidst jeg fik virkelig modstand ud over JP i weekenden, var mod en brun bælte fra kbh for en måned siden.

Vi havde tre runder, hvor den første varede i godt tyve min.

havde ryggen i flere omgange, sweepede ham en del gange, havde en del sub forsøg og omvendt, han fik mig dog i en armbar til sidst.

Det var dog NOGI.. havde det været GI er jeg overbevist om at jeg havde fået ham.

Vi havde også besøg fra en lilla bælte fra sverige, nogle uger siden, igen synes jeg ikke der var så stor niveau forskel og det lykkedes mig at subbe ham to gange inden for de første minutter.

Jeg har tit gået og funderet over hvorfor jeg nogengange har større "problemer" med visse hvid bælter end f.eks med lilla bælten, men idag fandt jeg ud af hvorfor.

Vores ene træner tog fat i mig og spurgte hvor min on switch sad.

Jeg spurgte ham hvad han mente og han fortalte at han længe havde lagt mærke til at jeg trykkede på off switchen når jeg rullede med folk jeg ikke så som en trussel, men istedet bare lallede og tog det alt for let.

Når jeg tænker over det har han fuldstændig ret og det er bestemt en dårlig vane jeg skal have rettet op på med det samme.

Efter min lille snak tog jeg en sidste runde med en af de hvid blæter som står til at skulle have blåt snart.

Jeg satte en af de andre til at tage tid og tælle subs.

det blev til i alt 11 subs.

bagefter føltes det SÅ godt for det er sådan det skal gøres !

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Styrke træning

1: Rope clib 1x

2: Towel rows 9 reps af 55kg

3: Towel press ( bryst press) 10 reps af 12kg --> hidsig stabilisering der skal til !

4: CoQ 50 reps hver hånd

5: Towel militær press 10 reps af 12kg

6: Towel rows 6 reps af 55kg

7: Towel pull ups 4 reps

8: Towel press 6 reps af 12kg

9: Rope climb 1x

10: Towel militær press 6 reps af 12kg

11: Towel pull ups 4 reps

12: CoQ holds for time 3.75kg - 55s højre, 55 venstre

13: Towel chins 4 reps

14: Towel rows 7 reps af 55kg

15: Rope climb 1x

16: Towel press 6 reps af 14kg

17: CoQ max reps på 20s - 70 reps hver hånd

18: Hub holds for time 8kg hub - 20s venstre hånd - 22 højre

19: Towel militærpress 6 reps af 14kg

20: Rope climb 1x + x-vest 7-10kg ca.

21: Towel militærpress 6 reps af 14kg

22: Rope climb 1x + x-vest

23: Towel rows 7 reps af 60kg

24: Towel press 10 reps af 14kg

25: Rope climb 2x

Min motivation er helt i vejret over den her kaos træning, det vigtigste er egentlig bare at jeg ikke får noget pump :4thumbup:

Extra stuff -

Jeg er ikke specielt presset på noget tidspunkt, men der bliver stabiliseret helt vildt i det fleste øvelser hvilket jeg ikke bare kan mærke men også se. Specielt towel press og towel militærpress.

Mine arme ryster som en parkinson patient, så 14kg er måske ikke det store, men jeg kan ikke løfte meget mere under de omstændigheder her.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share