Anders' Log - WOD + Diverse... C&J + film (Korset)


elmafioso
 Share

Recommended Posts

091014

"CrossFit Total"

Back squat, 1 rep: 130 kg

Shoulder Press, 1 rep: 70 kg

Deadlift, 1 rep: 210 kg (PR)

Note: min squat var virkelig ringe, startede ud med dødløft som gik godt, men var til gengæld helt død i benene bagefter og det kombineret med at jeg i forvejen er ringe til squat gav overstående resultat. var nu heller ikke tilfreds med skulderpres.

Inden længe kommer der film med dødløftet.

Edited by elmafioso
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

De der løft er jo ikke bare dårligt udført teknisk, det er alt, alt for halsbrækkende skadesfremkaldende. Jeg ved godt, crossfittere har andre teknikstardarder, men alligevel. Mindre kilo og bedre teknik, ellers knækker du ryggen en dag.

Link to comment
Share on other sites

De der løft er jo ikke bare dårligt udført teknisk, det er alt, alt for halsbrækkende skadesfremkaldende. Jeg ved godt, crossfittere har andre teknikstardarder, men alligevel. Mindre kilo og bedre teknik, ellers knækker du ryggen en dag.

Et dødløft er et dødløft og udføres på cirka samme måde uanset hvilken betegnelse man måtte bruge om sin træning. Der er i hvert fald ingen forskel på hvornår et løft kan betegnes som dårligt rent teknisk.

Det viste løft vil jeg umiddelbart mene ville blive godkendt uanset om det var udført til en styrkeløft-konkurrence eller crossfit-konkurrence, men det ændrer selvfølgelig ikke ved at teknikken er meget skidt.

Til sidst må man dog også skelne mellem "normal" løftestil og hvordan det ser ud når man løfter max en sjælden gang. Ud fra det viste kan vi jo ikke sige om det er hans normale løftestil.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved godt, at et dødløft er et dødløft, og vi er vel enige om, at teknikken er meget dårlig.

Desuden er det en dum idé at tage 21 cleans med en vægt, hvor sidste er teknisk uforsvarlige. Deraf mit hint omkring, at crossfittere har andre standarder. Det ses alt andet lige oftere hos crossfittere end hos f.eks. 'normale vægtløftere.'

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved godt, at et dødløft er et dødløft, og vi er vel enige om, at teknikken er meget dårlig.

ja, naturligvis er vi enige om det.

Desuden er det en dum idé at tage 21 cleans med en vægt, hvor sidste er teknisk uforsvarlige. Deraf mit hint omkring, at crossfittere har andre standarder. Det ses alt andet lige oftere hos crossfittere end hos f.eks. 'normale vægtløftere.'

Det var en let-købt sviner du fyrede af, hvilket jeg ikke ville lade stå uimodsagt.

"Dit dødløft er grimt, men nåå ja, det er vel ok - du er jo crossfitter."

Jeg har ikke i sinde at starte en diskussion om hele teknik-snakken i Crossfit vs The World her i mandens log. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Gode kg, men det er dælme ikke noget pænt løft, for at sige det mildt. :laugh:

Dine cleans ville heller ikke tage skade af lidt ekstra teknik-træning. :wink:

Nej løftet er præget af at det var meget tungt og at jeg var godt smadret.

Nej det vil de bestemt ikke! øvelse gør mester! :bigsmile:

Edited by elmafioso
Link to comment
Share on other sites

Sina jeg vil give dig ret i at teknikken bestemt ikke er flot og nej jeg tror bestemt heller ikke, at det var sundt for kroppen, men op kom kiloene! Det skal dog siges at min teknik er langt pænere i dødløft når jeg træner normalt :wink:

Edited by elmafioso
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015
Jeg ved godt, at et dødløft er et dødløft, og vi er vel enige om, at teknikken er meget dårlig.

Desuden er det en dum idé at tage 21 cleans med en vægt, hvor sidste er teknisk uforsvarlige. Deraf mit hint omkring, at crossfittere har andre standarder. Det ses alt andet lige oftere hos crossfittere end hos f.eks. 'normale vægtløftere.'

Jeg ville til enhver tid foretrække at droppe vægten på vægtløftermaner i gulvet efter hvert clean. Sænkningen giver intet træningsudbytte alligevel. Vægten tager fart mod gulvet, den stop bevægelse kan man ligeså godt kan undgå, for sin egen rygs skyld. Desuden bliver løfteteknikken bedre: Fokuser løft, drop. Fokuser løft, drop. Fokuser løft drop ...osv

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville til enhver tid foretrække at droppe vægten på vægtløftermaner i gulvet efter hvert clean. Sænkningen giver intet træningsudbytte alligevel. Vægten tager fart mod gulvet, den stop bevægelse kan man ligeså godt kan undgå, for sin egen rygs skyld. Desuden bliver løfteteknikken bedre: Fokuser løft, drop. Fokuser løft, drop. Fokuser løft drop ...osv

Det afhænger fuldstændig af hvordan man ser på det. Er målet reel vægtløftning ville det være smartest at droppe vægten for at kunne fokusere på hver gentagelse. Men er målet lige så meget at fokusere på forbedring af kondition, muskel-udholdenhed osv. som i Crossfit, er det smartest at holde fast i vægten for hurtigere at kunne komme igang med næste gentagelse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville til enhver tid foretrække at droppe vægten på vægtløftermaner i gulvet efter hvert clean. Sænkningen giver intet træningsudbytte alligevel. Vægten tager fart mod gulvet, den stop bevægelse kan man ligeså godt kan undgå, for sin egen rygs skyld. Desuden bliver løfteteknikken bedre: Fokuser løft, drop. Fokuser løft, drop. Fokuser løft drop ...osv

Mit formål med den træning jeg logger her er mest af alt kondition og muskel-udholdenhed. Så som Tovehest kommer ind på så holder jeg grebet af den grund. Men når jeg træner teknik og egentlig styrketræning / vægttræning så er det "fokuser løft og drop".

Tak for alt den respons på videoerne! Synes det er lækkert når folk kommer med noget konstruktiv kritik bigsmile.gif

Link to comment
Share on other sites

091016

Har taget kritikken til mig, så i dag stod den på teknik træning i Clean!

Kørte først "Stød Hiv", hvor jeg lagde fokus på at få eksplosivtiet hoften altså et halv clean uden at vende stangen. 60 kg.

Derefter kørte jeg clean, hvor der igen blev lagt fokus på hoften og på at få armene helt op. 40 kg.

Efter en god omgang reps følte jeg at jeg havde fået lidt mere styr på tingene. ikke perfekt, men fremgang!

WOD:

5 runder:

60 kg squat, 15 reps

30 Push-ups

Tid: 12.28 min.

Note: skiftede Hang Squat Clean ud med squat grundet teknik.

Link to comment
Share on other sites

091018

21 Hip-Back Extensions

400 M Løb

18 Hip-Back Extensions

400 M Løb

15 Hip-Back Extensions

400 M Løb

12 Hip-Back Extensions

400 M Løb

9 Hip-Back Extensions

400 M Løb

6 Hip-Back Extensions

400 M Løb

3 Hip-Back Extensions

400 M Løb

Tid: 14.57 min

20 min Pause

"Tyler" :devil:

5 runder af:

7 (Jumping) Muscle-ups

42,5 kg Sumo-deadlift high-pull, 21 reps

Tid: 14.32 min

Edited by elmafioso
Link to comment
Share on other sites

091023

WOD 1

Weighted pull-ups 1-1-1-1-1-1-1 reps

20 kg, 30 kg, 35 kg, 35 kg, 40 kg, 40 kg og 40 kg.

Styrke

Box Squat 5x5: 70 kg.

Dødløft 5x5: 140 kg.

Bænkpres 5x5: 100 kg.

Dips 5x5: 20 kg.

WOD 2

5 Runder af:

50 meter Walking lunge

50 Sit-ups

Tid: 13.51 min

Note: WOD 2 skulle kun have været 4 runder, men jeg huskede 5 runder så det blev det...

Edited by elmafioso
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share