gammle diskution Valle vs. kasein


xeyelessx
 Share

Recommended Posts

Hej jeg vil lige hurtigt høre omkring, om det passerat kasein er meget bedre at vælge end valle protein, når det skal indtages inden man går i seng.

I følge bl.a. getbig så siger de at kasein nedbrydes meget langsommer end valle protein og at man derfor bør tage det inden man går i seng for at få en meget bedre anabolsk effekt i mens at man sover.

Delen med at man resituere allemest i mens at man sover, ved jeg selvføgelige godt... Spørgsmålet er går bare på om kasein virkelig er bedre... For kan godt se problemet hvis valle proteinen kun bliver i kroppen 2-3 timers efter indtagelse, for ellers vil man havde 5-6 timer uden protein i kroppen.

og uden proteinen bliver det sku lidt svært for kroppen at opbygge nyt muskelmasse.

Jeg har bare ikke lyst til at bruge flere hundrede kroner på et produkt, hvis det ikke gør at man opbygger meget mere muskel.

Håber at i kan give mig noget mere info omkring dette produkt. Evt nogle der har erfaringer med det?

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtigt nok, det du har læst indtil videre. Men det betyder ikke du skal skynde dig ud at købe kassein. Jeg har selv erfaring med det, og kan ikke umiddelbart mærke en forskel (dermed ikke sagt, det ikke virker). At du drikker valle istedet, er ikke nogen katastrofe overhovdet, da valle er ok, kassein er bare bedre til aften. Et fint alternativ er skummetmælk, da det også indeholder kassein, hvis din mave kan tåle det i store mængder... Ellers vil jeg bare foreslå dig at spise et godt kalorierigt måltid. En god stor bøf, med en masse kartofler fejler skam ingenting!

Rent personligt foretrækker jeg altid rigtig mad istedet for pulver, undtagen lige efter træning...

Link to comment
Share on other sites

Ok tak :D hvis det ikke giver vanvittig effekt, så vil jeg da holde mig til at spise en ½-1 dåse tun inden nat (i det hle taget så er jeg mest til rigtig mad frem for proteinshakes fordi, da jeg vil mene at rigtig mad har en meget større anabolsk effekt (ifl: Tom Venuto og vince delmonte).

by the way: En af mine rigtig gode venner taler om at der skulle være nogle bivirkninger ved kasein.

I følge ham kan kroppen ikke rigtig komme af med det igen.

Det øldelægger fordøjelsen, der igen går ud over ens væksthormon der igen fucker med ens muskelvækst.

Synes bare ikke at jeg har kunne finde noget om disse bivirkninger da jeg smid det forbi google. XD

Nogle der kan bekærfte/afkræfte denne teori?

Link to comment
Share on other sites

Ok tak :D hvis det ikke giver vanvittig effekt, så vil jeg da holde mig til at spise en ½-1 dåse tun inden nat (i det hle taget så er jeg mest til rigtig mad frem for proteinshakes fordi, da jeg vil mene at rigtig mad har en meget større anabolsk effekt (ifl: Tom Venuto og vince delmonte).

by the way: En af mine rigtig gode venner taler om at der skulle være nogle bivirkninger ved kasein.

I følge ham kan kroppen ikke rigtig komme af med det igen.

Det øldelægger fordøjelsen, der igen går ud over ens væksthormon der igen fucker med ens muskelvækst.

Synes bare ikke at jeg har kunne finde noget om disse bivirkninger da jeg smid det forbi google. XD

Nogle der kan bekærfte/afkræfte denne teori?

I så fald skulle der også være bivirkninger ved mælk. Mener du der er bivirkninger ved mælk? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tænker om det kan havde noget at gøre med den rigtig tykke konsistens som Kasein er kendt for at havde?

Skulle det ødelægge fordøjelsen, fordi det har en tyk konsistens?? aaahhhhhh

Det eneste du kan sige er at nyrerne kommer på "overarbejde", når du drikker pulver så at sige. Men om det er kassein, pulverkaffe, valle, kreatin eller mælkepulver er underordnet.... Så længe du har almindelige sunde nyre, skulle der ikke være nogen problemer, så længe du ikke stærkt overdriver....

At kassein så er ret vammelt at drikke, er en helt anden sag :wink:

Ej, du har faktisk ret. Det kan være livsfarligt at drikke brun sovs!!!! :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share