Prøve træning hos Fitness DK


RJL
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Jeg var idag til prøve træning i FitnessDK og fik i den forbindelse en instruktør som skulle fortælle mig om de forskellige maskiner og udstyr og derefter lægge et program for mig baseret på de ting jeg lægger vægt på.

Jeg vil gerne have større muskler og jeg vil gerne tabe mig på maven og på sidebenene.

Instruktøren fortæller mig at jeg ikke skal træne samme muskelgruppe mere en 1 gang om ugen og det irreterer mig lidt da jeg mener at have fået den forståelse at flere træner Bryst/triceps Ryg/Biceps flere gange om ugen ?

Han fortæller osse at jeg ikke skal træne min mave hver gang jeg kommer i centret...og det irreterer mig osse da jeg meget gerne vil træne musklerne lige netop der....behøver mavemusklerne virkelig så lang tid til at restituere sig ?

Instruktøren fortæller at når jeg laver mine set så skal jeg ikke smide mere vægt på efterhånden....jeg havde ellers en ide om at når jeg starter på brysttræningen så starter jeg med 3 set bænkpres hvor jeg smider 40 kilo på i første set 50 kilo på i andet set og 60 kilo på i sidste sæt hvis jeg kan klare vægten....instruktøren fortæller at det skal jeg slet ikke gøre, jeg skal bare køre med samme vægt i alle 3 sæt ?

Får jeg virkelig større muskler af det ?

Jeg havde en ide om at jeg ville træne disse muskelgrupper på disse dage:

Mandag : Bryst/triceps/mave

Onsdag : Ryg/biceps/skulder/ben

Fredag : Bryst/triceps/mave

Mandag : Ryg/biceps/skulder/ben

Er det helt i skoven eller ?

Håber ikke spørgsmålene er alt for dumme...

Link to comment
Share on other sites

hvor mange reps er du sat til.

3 sæt af samme vægt er fint. Progression skal ske ugentligt eller fra gang til gang. Opvarmningssæt afhængig af reps. 3 * 10 behøver du ikke opvarmningsæt på. 3 * 8 måske.

Dit program så fint ud. Han ævler. Hvilket center er det i?

evt. skriv de øvelser ned du har tænkt dig at lave

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

hvor mange reps er du sat til.

3 sæt af samme vægt er fint. Progression skal ske ugentligt eller fra gang til gang. Opvarmningssæt afhængig af reps. 3 * 10 behøver du ikke opvarmningsæt på. 3 * 8 måske.

Dit program så fint ud. Han ævler. Hvilket center er det i?

evt. skriv de øvelser ned du har tænkt dig at lave

Ok. så ved jeg det med progression...tak.

Instruktøren sagde jeg selv måtte bestemme og det skulle være 3x8 eller 3x12......3x10 brød han sig ikke så meget om for hvad hvis man kunne tage 11 ? lol

Jeg tror jeg prøver med 3x8 i starten.

Det er Fitnessdk i Fields.

Jeg har svært ved at skrive øvelserne ned da jeg ikke ved hvad de hedder på det rigtige sprog men jeg kan gøre et forsøg.

Mandag : Bænkpress 3 x 8, Dumbbell press flad bænk 3 x 8, Dumbbell press skråbænk 3 x 8

Triceps push down 3 x 8 her valgte instruktøren at sige at jeg kun behøvede 1 triceps øvelse....bør jeg lave flere ?

Mavemaskine 3 x 8

Onsdag : Ryg Pull down til bryst 3 x 8

Biceps curl stående 3 x 8

Biceps Curl siddende 3 x 8

Biceps curl - Preachers bench 3 x 8

Laterals håndvægte 3 x 8

Squat 3 x 8

Fredag : samme som Mandag

Ud over det er der også nogle lænde øvelser som jeg skal have passet ind om mandagen.

Umiddelbart ser det meget nemt ud og tager vist ikke over 1 time at udføre....men er det helt i hegnet eller ?

Grunden til jeg spørger er at jeg er pisse bange for at kvaje mig...det er jo ens krop og fysik det gælder...man kan jo lige så godt gøre det rigtigt til at starte med.

Link to comment
Share on other sites

en mindre bryst øvelse

en triceps øvelse er fint (dips eller fransk press ikke pushdown) 3 * 10-12

ryg =

seatet row

+ chin ups

+ face pulls eller en anden øvelser der rammer posterior delts.

(drop pull down)

en biceps øvelse (siddende) 3 * 10-12

laterals 3 * 10-12

squat ? dybe squats?? næppe?

du kan kvaje dig på squat.

en forsigtigt tilgang er at droppe bænkpress til fordel for DB fladbænk.

Link to comment
Share on other sites

Det er blandt andet derfor man fravælger fitnessDK..

Som helt ny er er det han har gang i fint nok. ingen grund til at starte ud med maks..

Du skal ikke regne med at du taber dig over maven hurtigere ved at træne mave hver gang.

Som han sikkert ikke har nævnt er din kost alt afgørende for om du opbygger muskler eller taber dig.

Da du er ny, om du ændrer i kosten eller ej, skal du nok regne med at kunne smide en lille smule fedt og opbygge lidt muskel.

Men den glæde stopper hurtigt og du skal ikke regne med stor muskel fremgang medmindre du spiser meget, og det resulterer nok også i du får lidt på maven.

I perioderne hvor du vil smide fedt skal du nok ikke regne med at opbygge muskler..

Du har nok fået vist en masse maskiner. De er gode lige til at starte på og få føling med det, derefter bør du skifte over til frievægte...

Hvis de altså stadig har det i fitnessDk..

Du bør nok overveje noget omkring dine baglår, øvre ryg, bagskuldre, og få meget mere skulder på.. Ellers bliver du hurtigt derform at se på.

Du skriver curls curls og curls? og en tricep øvelse?

Til at starte med bør du stortset ikke fokusere på armene.

Kør nogen hammer curls variant. og evt. noget closegrip og widegrip BB curls så du rammer alle 3 biceps hoveder hvis det endelig er.

Fokuser mere på din triceps end biceps.

Edited by straws
Link to comment
Share on other sites

Instruktøren sagde jeg selv måtte bestemme og det skulle være 3x8 eller 3x12......3x10 brød han sig ikke så meget om for hvad hvis man kunne tage 11 ? lol

Haha. Hvad nu hvis man kunne tage 9 i et 8-reps sæt eller 13 i et 12-reps sæt? Oh noez don't do teh forbidden reps.

Min holdning til den slags er; føler du dig godt kørende og kan mærke at der er til et par reps til på sidste sæt. Så brænd da igennem med et par reps ekstra. Næste gang er du måske ikke så godt kørende og så passer rep-rangen måske perfekt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share