Yosef Johnson interview on Block Periodization


Athlete X
 Share

Recommended Posts

Generelt en god gennemgang. God overvejelser og et godt konkret eksempel til en styrkeløfter et godt stykke inde i interviewet.

Hvad er det banebrydende i bogen, jeg kan ikke se det, men jeg overser sikkert noget. Hvordan adskiller den sig fra så meget andet?

Hovedpunkter:

- der er synergi i imellem forskellige bioparameter

- vedligeholde alle egenskaber

- Udfra syngergierne prioriterere forskellige bioparameter i forskellige periode. f.eks. klassikeren: hypotrofi, mxs, power.

ide med 2 periodiserings formtopninger over et år, men det var Charlie Francis igang med da han trænede Ben Johnson.

Den eneste torn i mit øjne er:

Yessi = det kan godt være manden er biomekanik, men hans bog Explosive running er virkelig dårlig!

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

ide med 2 periodiserings formtopninger over et år, men det var Charlie Francis igang med da han trænede Ben Johnson.

Charlie Francis har lært om periodisering fra Tudor Bompa. Altså lineær periodisering. To forskellige ting.

Dine andre "spørgsmål" kan jeg ikke svare på. Jeg har ikke hørt interviewet. Faktisk interessere jeg mig slet ikke for træning. Tænkte bare at jeg ville servicere mol ved at smide linket op. :smile:

Edited by Morten Z
Personorienteret
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Morten Z.

Det er helt iorden med mig at han går lidt til mig. Jeg har trods alt været rimelig kritisk overfor hans indlæg uden at argumenter for det. Jeg har er inddirekte været mindst lige så uhøflig som han var.

X.

Jeg bryder mig ikke om Yessi pågrund af det arbejde han har lavet i forhold til Eksplosiv running. Bogen er real awful, og jeg mistede alt respekt fra manden udfra det. Han er proffesor i Biomekanik, men jeg oplever ikke bogen siger noget særlig klogt om løb. Udover det har han nogen udtalelser på en site der blackice linkede til i hans log, hvor han går meget op i at arm arbejdet i de styrketrænings øvelser man laver skal ligne armens arbejde under sprint. Rigtigt meget i tråd med hans bog. Utrolig firkantet tilgang til træning. Jeg prøver såvidt at sortere skidt fra kanal i den trænings litteratur verden, og lige med Yessi har jeg sorteret.

Der henvises til at bogen indeholder flere eksempler af disse øvelser....

Jeg kunne umiddelbart ikke se det ny i tråden. Men jeg har efter tjekket og kan nu godt se at tråden måske har nogen unik forslag til periodisering der er være at bruge penge på.

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

Min nye finte til at lyde klogere end jeg er = Formulere og stav så dårligt at ingen fatter hvad jeg mener.

Jeg hader bare Yessi og hans bog "Explosiv running". Han er så medforfatter på bogen der bliver snakkede om i interviewet (så vidt jeg kan forstå)

og så var det vist ment som en lille indrømmelse af at jeg faktisk ikke helt havde fattede hvad der var unikt ved bogen og overvejer alligevel selv at købe den. Jeg synes det var svært udfra interviewet at sætte finger på noget nyt i forhold til så meget andet.

var det til at forstå

Link to comment
Share on other sites

Han er så medforfatter på bogen der bliver snakkede om i interviewet (så vidt jeg kan forstå)

Nej. Dr. Issurin har alene forfattet bogen "Block Periodization".

Du fortsætter dog derud af med dit vrøvl om M. Yessis. Du er mig fortsat svar skyldig.

Du anklagede mig for at "guruficere" Yessis. Hvorfor gjorde du det Rune? Havde et af mine indlæg givet anledning til det? Ja, havde jeg overhovedet nævnt Yessis før du, ud af ingenting, bragte ham på banen?

Link to comment
Share on other sites

ok, var der nogen der redigere i mit indlæg?

Det vil jeg sku gerne lige vide mods??? Er det rigtigt for så synes jeg fandme i går over stregen!!!'

Jeg kunne godt tænke mig at se hvad der oprindeligt blev skrevet.

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

men vi kan godt lege... men det bliver ikke til gavne for dig.

Du er vanvittig Rune.

@Mods. I må kunne se hvilke indlæg i har slettet og hvilke der er blevet rettet i. Så fortæl lige de øvrige bruger hvorledes Rune klandrede mig for at "guruficere Yessis"

hvornår så du sidst din træner, IRL?

Hvad har det med noget at gøre, Rune?

Link to comment
Share on other sites

Du er vanvittig Rune.

@Mods. I må kunne se hvilke indlæg i har slettet og hvilke der er blevet rettet i. Så fortæl lige de øvrige bruger hvorledes Rune klandrede mig for at "guruficere Yessis"

Hvad har det med noget at gøre, Rune?

og du forstår åbenbart ikke mit indlæg eller også tør du ikke svar på mit spørgsmål

Ja eller lad mig se det oprindelig indlæg, og så vil jeg lige sige at hvis det er tilfældet så vil jeg fandme ikke finde mig i det, det er jo fuldstændig vanvitigt!!!

Edited by RuneB
Link to comment
Share on other sites

og du forstår åbenbart ikke mit indlæg eller også tør du ikke svar på mit spørgsmål

Nej jeg forstår vitterlig ikke hvilken relevans det skulle have.

Vi er faktisk op til flere MOL brugere, der har dig under mistanke for at være påvirket når du skriver indlæg. Det kunne også forklare hvorfor du skulle have glemt de føromtalte anklager.

For et besvare dit indlæg; I dag. Igen dog ingen relevans.

Edited by Athlete X
Link to comment
Share on other sites

Du er vanvittig Rune.

@Mods. I må kunne se hvilke indlæg i har slettet og hvilke der er blevet rettet i. Så fortæl lige de øvrige bruger hvorledes Rune klandrede mig for at "guruficere Yessis"

Hvad har det med noget at gøre, Rune?

Hvis det er nogen nytte til, så kan jeg da godt huske, at jeg læste, Rune skrive det.

Rune--> du bør virkelig se dine indlæg grundigt og laaangsomt igennem, før du poster. Det er ofte meget svært for folk at finde ud af, hvad du mener og en belastning for hovedet at se på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share