Albue problemer


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Jeg må nok erkende at mine albue problemer nok ikke går i sig selv (Det gør de jo aldrig, man man håber vel altid).

Højre albue er tydeligvis irriteret. Pt er det dog ikke værrere end at jeg kan træne med det, og at jeg ved grundig opvarmning, og neopren koger, kan holde det lidt på afstand. Det er dog tydeligt at der er et eller andet der irriterer den , når den bliver strukket helt ud. Er der nogen der har et bud på hvordan man skal gribe det an?

Jeg ved ikke om hverken fys, eller kiropraktor er sagen til sådan noget?

Link to comment
Share on other sites

Som Scars siger, er det jo svært lige at vejlede med den givne information.

Jeg kan dog sige jeg har haft en "tennisalbue" for nogle år siden, som også gjorde ondt når jeg strækkede den ud. Men ligefrem at sige det er det du har, kan jeg selvfølgelig ikke. Men der gav lægen mig nogle øvelser som ikke hjalp, derefter kom jeg til fys som varmede albuen indefra, plus en masse massage, og det hjalp gevaldigt på det. Så det bedste råd er vel at smutte en tur til doktoren.

Link to comment
Share on other sites

Der er virkelig mange gode ting i. Der er en masse jeg kan forbedre. Jeg er lidt bekymret for at mange års dårlig kontor position har gjort sit også. Det er pokkers svært at lave om desværre.

Findes det der blue heat i Danmark?

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

Synes albueproblemer er yderst problematiske at træne sig ud af. Albuen er et simpelt led der ikke kan trænes fri af smerter på samme måde såsom f.eks. en skulder kan. Desto mere vigtigt at forebygge.

Der er virkelig mange gode ting i. Der er en masse jeg kan forbedre. Jeg er lidt bekymret for at mange års dårlig kontor position har gjort sit også. Det er pokkers svært at lave om desværre.
Ja det har nok været medvirkende. Måske skulle du overveje om dit niveau og ambitioner med træning spiller sammen med dit nuværende arbejde - selvom det er en meget ubehagelig overvejelse?

Har du overvejet at droppe iso-øvelserne? Jeg synes artiklen også har en fin pointe omkring hvorvidt selve albueleddet rent faktisk er designet til isoleret set at håndtere så tung vægt. Selv efter flere års pause reagerer mine albuer prompte - ja nærmest allergisk over for de fleste triceps extensions. Bænkpres og militærpres kører uden problemer. Lige nu lever jeg med mine albuer som de er. Skulle jeg dog gøre noget ved det, og synes jeg ville kaste penge efter det, kunne jeg tænke mig følgende behandling PRP-behandling kombineret med Shock wave terapi.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Der er virkelig mange gode ting i. Der er en masse jeg kan forbedre. Jeg er lidt bekymret for at mange års dårlig kontor position har gjort sit også. Det er pokkers svært at lave om desværre.

Findes det der blue heat i Danmark?

Det er bare varmecreme. Udviklet til heste, haha. Jeg har glemt den forklaring jeg fik af en dyrlæge (men der er sikkert en menneske-fys der kan uddybe) men det er noget med at den varmer i dybden men holder overfladen kold. Matas Muskel Varmer (100kr for 500ml) gør det samme.

Tilføjelse:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...t&p=1373738

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Synes albueproblemer er yderst problematiske at træne sig ud af. Albuen er et simpelt led der ikke kan trænes fri af smerter på samme måde såsom f.eks. en skulder kan. Desto mere vigtigt at forebygge.

Ja det har nok været medvirkende. Måske skulle du overveje om dit niveau og ambitioner med træning spiller sammen med dit nuværende arbejde - selvom det er en meget ubehagelig overvejelse?

Har du overvejet at droppe iso-øvelserne? Jeg synes artiklen også har en fin pointe omkring hvorvidt selve albueleddet rent faktisk er designet til isoleret set at håndtere så tung vægt. Selv efter flere års pause reagerer mine albuer prompte - ja nærmest allergisk over for de fleste triceps extensions. Bænkpres og militærpres kører uden problemer. Lige nu lever jeg med mine albuer som de er. Skulle jeg dog gøre noget ved det, og synes jeg ville kaste penge efter det, kunne jeg tænke mig følgende behandling PRP-behandling kombineret med Shock wave terapi.

Generelt er der mange overvejelser omkring niveau og ambitioner jeg ikke har lyst til at tage. Feks må jeg erkende at det niveau jeg godt kunne tænke mig at ende på, ikke harmonerer med den indsats jeg ønsker at ligge for dagen (Læs: Tidsforbrug).

Ligeledes er arbejdet måske ikke sagen, ommed træningen ikke får lov at at diktere noget her.

Generelt har jeg ikke voldsomt mange isolations øvelser. De isolations øvelser jeg laver, er primært fokuseret omkring øvre ryg, og bagskulder, hvilket er puttet ind af hensyn til trøje træningen. Jeg laver stort set ikke triceps isolations øvelser. Det er ihvertfald sjældent.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share