Løb vs. Fitness træning


Den_lille_enke
 Share

Recommended Posts

hej, :bigsmile:

Jeg er 184 cm høj og 90 kilo og vil gerne tabe mig 4-5 kilo.

Jeg står og svejer mellem løb og så tage i et motionscenter (fitness træning).

Fitnesstræning vil være med redskaber som løbebånd etc. (ikke arobics osv).

Jeg fokusere på at tabe mig og ik så meget med at få muskler osv.

Hvad vil være bedst for fedtforbrænding af Løb og Fitnesstræning på redskaber i motionscenter?

Hilsen

Den lille Enke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fortrækker mest løb da det er klart billigst og dejligt at løbe i naturen, men på den anden side har jeg fornemmelsen af at fitness med redskaber er bedre til fedtforbrænding?.

Grunden til jeg overhovedet skal i fitness center ville være at man forbrænder meget mere fedt iforhold til løb?

Så jeg er mest interesseret i at vide hvilken af de 2 er den bedste til fedtforbrænding og om forskellen er stor eller lille?

Link to comment
Share on other sites

Der er ikke nogen aktiviteter som pr. definition er mere fedtforbrændende end andre. Det som afgører hvilken aktivitet der er bedst, er hvorvidt den pågældende aktivitet tillader dig at arbejde ved høj intensitet over en længere periode. Løb er generelt en af de bedste måder at træne kardio træning på, da den tillader en meget høj arbejdspuls. Det er dog muligt at diverse fitness-center aktiviteter er bedre i starten, hvis en fysiske form er så dårlig, at man knap nok kan løbe i mere end få minutter af gangen. Og så er der jo altid det med motivationen. Hvis det hjælper på ens motivation at have flere forskellige kardio aktiviteter at vælge imellem, så er fitness-centret jo en god løsning. Er man udemærket tilfreds med bare at løbe, så behøver man ikke punge ud.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share