Red Bull - hmmm


Jens Andersen
 Share

Recommended Posts

Jeg kom forleden op og diskutere med en af mine kammarater om Red Bull. Min kammarat påstod hårdnakket at Red Bull skulle kunne øge præstationsevnen under/efter styrketræning.

Jeg mente dog ikke at Red Bull ikke havde nogen

anseelig effekt på præstationevnen.

Da jeg her forleden fik mailet inholdsfortegnelsen blev

jeg dog lidt i tvivl da Red Bull både indeholder, koffein, der efter sigende skulle øge præstations

evnen og Taurin der øger hjertets slagevne.

Mit spørgsmål lyder nu: Kan Red Bull

nogen måde øge præstationesevnen under/efter styrketræning?

Link to comment
Share on other sites

Ja det er rigtigt at red bull,i kraft af koffein indholdet vil øge udholdenhed, samt din max styrke i vægttræning, men har ikke nogen gavnlig effekt på restuition...hvis du er i tvivl så prøv at drikke en 45 min før dit næste træningspas(bedst på tom mave)...

Link to comment
Share on other sites

Hej!

MrWhite (navn?) Når du siger, at en RedBull ikke har nogen gavnlig effekt på restitution, mener du så, at den giver en længere restitutionstid eller?

Desuden vil gerne spørge, om der er nogle der ved, hvor meget koffein man kan drikke på en dag uden at det er farligt / skadeligt?

Tak for et godt diskussionsforum

Brian

Link to comment
Share on other sites

Virkninger af Red Bull:

Koffein: Øger udholdenheden ved "udholdenhedsaktiviteter", men sandsynligvis ikke ved styrketræning. Øger ikke max-styrken ifm. træning. Har en centralstimulerende effekt, så hvis man er uoplagt og har brug for et kick, vil koffein kunne gøre træningen mere effektiv. Hvis man i forvejen er totalt psyket op, er der ingen effekt ved styrketræning.

Taurin: Kan sandsynligvis påvirke hjertets sammentrækning samt have en effekt på centralnervesystemet, men fremmer sandsynligvis ikke præstationen.

Sukker: Kan give anledning til lavt blodsukker i starten af træningen hvis det indtages 15-45 før træningen. Dette er dog absolut kun en risiko, og hvis man har erfaring for at det ikke sker, kan man bare ignorere denne tommelfingerregel. Gevinsten ved at få tilført energi, vil i mange tilfælde være større end risikoen for lavt blodsukker.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Som mortenZ skriver angående lavt blodsukke ved indtagelse af kulhydrater før træning, er det individuelt. Jeg har selv haft gode erfaringer med 95-120gr. kulhydrater før træning, ca. 60 min. før.

(Redigeret af MICHLDAV ved 1:01 pm på Maj 31, 2001)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
Er der egentlig ikke et forbud mod at sælge Red Bull i Danmark? Synes kun jeg finder dem i Tyskland. Deres light udgave uden sukker smager fortræffeligt.
Jeg tror der er forbud, fordi man tror at nogle af ingredienterne kan påvirke hjerterytmen på en uforsvarlig måde.

Man kan stadigvæk skaffe det, men det er blevet vanskeligere nu og man kan ikke længere købe det med stor rabat, hvis man køber i mellemstore mængder (et par rammer osv).

Link to comment
Share on other sites

Nogen der ku antyde et sted i kbh man kan købe dem? :smile:
Jeg kender en kiosk ved Nørrebroparken, mener den er på Nordbanegade, de har/havde et stash af dem bag disken for en uge siden.

Ellers er der et par steder på Holmbladsgade og en kiosk på Tomsgårdsvej, ved krydset til Frederikssundsvej (Hulgårds plads?) hvor jeg har oplevet, at de havde dem.

Kom lige i tanke om en slikbod på Nørrebrogade, lige overfor Nørrebro st., hvor de også plejer at have dem.

Det er dog ret "upålideligt", med de steder. Den ene dag har de det, den anden dag, ikke.

Edited by delinquent
Link to comment
Share on other sites

Jeg kender en kiosk ved Nørrebroparken, mener den er på Nordbanegade, de har/havde et stash af dem bag disken for en uge siden.

Ellers er der et par steder på Holmbladsgade og en kiosk på Tomsgårdsvej, ved krydset til Frederikssundsvej (Hulgårds plads?) hvor jeg har oplevet, at de havde dem.

Thanks, hvad tager de ca pr styk?

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er for at få en effektiv energidrik man man vel lige så vel drikke sig en kop kaffe (evt med sukker).

Hvis det er for at få "energi" fra noget der smager "godt", kunne man købe koffeinpiller og sluge dem til en tår cola :wink:

Hvis man bare synes Red Bull smager herregodt, kan de anskaffes i en del kiosker på nørrebro (op til hver enkelt om man ønsker støtte butikker der sælger dem) prisen er som skrevet ca. 15kr

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share