Min foerste normale spise dag


mig2009
 Share

Recommended Posts

Hej igaar proevede jeg at spise normalt og ignorer vaegten, det gik okay med kosten synes jeg men kunne ikke lade vaere med at veje mig, hvad synes i om kosten er der noget der skal aendres

Morgen: 2 rugbroed med marmelade ca. 220 kcal

1 clementin- 50 kcal

formiddag

2 clementin 100 kcal

1 grovtoast m kylling paalaeg 150 kcal

frokost: allbran cornflakes m. skummetmaelk ca. 300 kcal

8 mandler 100 kcal

eftermiddag

1 grovbolle uden noget 250 kcal

aften lidt karatofler og koed ca. 500 kcal

1 banan 100 kcal

i alt ca- 1800- 2000 kcal

motion kun braendt 300 kcal er maaske i underskud ja men har ikke tabt mig tvaertimod taget paa har i hvertfald en forstoppet mave.

ps. jeg ved godt at marmelade maaske ikke er det bedste at spise fordi det indeholder sukker men altsaa er ikke saa vild med ost og koed om morgenen.

Link to comment
Share on other sites

Hej, jeg synes det er begyndt at gaa bedre med at spise igaar var jeg helt oppe at spise omkring 2900 kcal, og til min store overraskelse er vaegten helt det samme ingen aendring, hvordan kan det passe? kan mam tage paa uden det kan ses paa vaegten naeste dag ? for saa vidt jeg ved har jeg kun brug for 2200 kcal eller mindre ved ikke.

Idag har jeg ikke faaet morgenmad ikke fordi jeg taenker paa at faste men, har ikke vaeret sulten foeler mig bare prop maet fra igaar er det de ekstra kcal der goer det?

Link to comment
Share on other sites

Hej, jeg synes det er begyndt at gaa bedre med at spise igaar var jeg helt oppe at spise omkring 2900 kcal, og til min store overraskelse er vaegten helt det samme ingen aendring, hvordan kan det passe? kan mam tage paa uden det kan ses paa vaegten naeste dag ? for saa vidt jeg ved har jeg kun brug for 2200 kcal eller mindre ved ikke.

Idag har jeg ikke faaet morgenmad ikke fordi jeg taenker paa at faste men, har ikke vaeret sulten foeler mig bare prop maet fra igaar er det de ekstra kcal der goer det?

Hey

Du tager ikke på af at indtage "mange" kalorier en enkelt dag - det vil ikke kunne ses på din vægt. Især ikke, når dit samlede indtag på f.eks. en uge fortsat er alt for lavt.

Hvem har fortalt dig, at du ikke har behov for mere end 2200 kcal om dagen - det lyder af for lidt, når du også dyrker motion

De 700 kcal, som du mener at du havde i overskud i går, har din krop simpelthen suget til sig som en ørken, der får nogle få dråber vand midt under en tørke.

Du skriver at du ikke kan forstå at du ikke kan se at du har taget på efter at have indtaget 2900 kcal i går. Den ernæring, som modsvarer de 700 kcal, vejer så lidt at du aldrig vil kunne se det på vægten.

PS: Som andre vist også har sagt til dig i en anden tråd; det er altså alvor for dig. Du bliver nødt til at få noget hjælp, så dit forhold til mad og ernæring kan blive normalt.

Venlig hilsen

Sall

Link to comment
Share on other sites

Hej, jeg synes det er begyndt at gaa bedre med at spise igaar var jeg helt oppe at spise omkring 2900 kcal, og til min store overraskelse er vaegten helt det samme ingen aendring, hvordan kan det passe? kan mam tage paa uden det kan ses paa vaegten naeste dag ? for saa vidt jeg ved har jeg kun brug for 2200 kcal eller mindre ved ikke.

Hej mig2009

Du må nok væbne dig lidt med tålmodighed i forhold til afregning på vægten. Jeg ved, at du er vandt til at kunne styre din vægt op og ned med flere kilo fra dag til dag, men det er altså ikke et udtryk for at din kropsmasse har ændret sig sig. Det er udelukkende fordi du har tømt/fyld vanddepoter og mavesæk.

Der er ca. 7000 kcal i et kg. fedt, et energioverskud på 700 kcal, vil altså give en vægtforøgelse på 100 gram, og det kan du ikke veje præcist - en kop vand er jo nok til at gøre udslag på din vejning.

Du skal lytte til de råd du får herinde, og vende dig til at sammenligne vægt hver 7. dag. Du må gerne veje dig hver dag, men når du skal vurdere udviklingen, må du holde dig til uge-basis. Fordelen ved at veje sig hver dag, er at du sikrer dig at du lever stabilt uden for mange udsving. Når du har vejet dig dagligt over en periode, ved du godt hvad der skal til for at holde vægten i et nautralt niveau. Der er så helt andre grunde til at netop du ikke skal veje dig hver dag. Jeg tror nemlig du skal se at få fokus væk fra det digital-display.

Edited by iballan
Link to comment
Share on other sites

Hey

Du tager ikke på af at indtage "mange" kalorier en enkelt dag - det vil ikke kunne ses på din vægt. Især ikke, når dit samlede indtag på f.eks. en uge fortsat er alt for lavt.

Hvem har fortalt dig, at du ikke har behov for mere end 2200 kcal om dagen - det lyder af for lidt, når du også dyrker motion

De 700 kcal, som du mener at du havde i overskud i går, har din krop simpelthen suget til sig som en ørken, der får nogle få dråber vand midt under en tørke.

Du skriver at du ikke kan forstå at du ikke kan se at du har taget på efter at have indtaget 2900 kcal i går. Den ernæring, som modsvarer de 700 kcal, vejer så lidt at du aldrig vil kunne se det på vægten.

PS: Som andre vist også har sagt til dig i en anden tråd; det er altså alvor for dig. Du bliver nødt til at få noget hjælp, så dit forhold til mad og ernæring kan blive normalt.

Venlig hilsen

Sall

Hej Sall jeg ved ikke hvad mit energiforbrug er på, altså brænder kun 400 kcal på motion ca. Nogle gange700 kcal. Jeg vejer 58 kg med mad i maven og er 21 år. Er der så ikke deromkring 2200- 2500? . Jeg er også stor ryger ved ikke om det tæller for noget men ryger omkring 30- 40 cigaretter om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share