Oolong te


Fido
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg vil bare spørge om der er nogen, der har prøvet Oolong te og haft en slankende effekt ? :huh:

Jeg har prøvet den og den smager rigtig godt, og så er den god for helbredet generelt, altså også på længere sigt, så jeg fortsætter med den uanset om den slanker eller ej.

Meen det kunne være interessant at vide, for det fungerede på mus, vil bare vide om det også er gældende for mennesker :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Te'en slanker ikke i ordets betydning, men giver dig en mæthedsfornemmelse, hvilket jo i og for sig, er godt nok.

Så hvis du ikke spiser så meget ud over te'en skal den nok virke slankende :D

Ud over det så indeholder Oolong te næsten ingen koffein og er go' for fordøjelsen, så du er vidst ikke gået helt galt med te valget :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke med Oolong te, men grøn te indeholder thein (staves sikkert anderledes), som øger din hvileforbrænding med ca 3-4% (fra en undersøgelse jeg ikke lige kan huske). Udover Theinen indeholder grøn te også koffein og mineraler, og antioxidanter som er gode for kroppen. Jeg drikker altid grøn te og kan kun anbefale det.

Link to comment
Share on other sites

På biosite.dk bruges thein som synonym for koffein.

Se : beskrivelsen

Og også på dette link, hvor man kan læse nederst på siden:

"I kemisk Henseende udmærker Teen sig særlig ved sit Indhold af det samme Stof, der væsentlig betinger Kaffens Værdi, nemlig Koffein (Thein)"

Jeg mener at kunne huske noget om, at man i gamle dage var klar over at både the og kaffe virkede opkvikkende, hvorfor man tilskrev egenskaberne til stoffer navngivet efter drikkene (thein, koffein hhv.). Senere fandt man ud af at de var identiske.

/D

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke med Oolong te, men grøn te indeholder thein (staves sikkert anderledes), som øger din hvileforbrænding med ca 3-4% (fra en undersøgelse jeg ikke lige kan huske). Udover Theinen indeholder grøn te også koffein og mineraler, og antioxidanter som er gode for kroppen. Jeg drikker altid grøn te og kan kun anbefale det.

Jeg er også på "grøn te-holdet, dog ikke for at slanke mig men alene pga. indholdet af antioxidanter. Det er muligvis noget jeg bilder mig ind, men jeg mener at min restitutionsproces generelt er blevet forkortet efter jeg er begyndt at drikke en lille liter grøn te dagligt.

Der er skrevet et hav af artikler vedr. grøn tes lyksalighedsbrigende virkninger (herunder forebyggelse og helbredelse af cancer). En simpel søgning på Google giver læsestof til flere timer. Hvis blot halvdelen står til troende, så burde alle mennesker proppe sig med grøn te.

Og det er vist lige det er hurdlen, man skal faktisk indtage ret så store mængder for at opnå de gavnlige virkninger. Ifølge dette

link, skal man indtage 10-20 kopper dagligt for at opnå den slankende effekt, eller indtage grøn te som tablet.

Ziggymund :wave:

Link to comment
Share on other sites

Hvor køber i jeres Grøn The henne ?? Der findes jo et hav af "grøn the" produkter. Er det lige meget hvad man køber ??
Jeg er blevet belært om at grøn te er grøn te, forstået på den måde at de sundhedsmæssige egenskaber skulle være de samme for alle slags grøn te. Men så er der lige det der med smagen. Japansk grøn te er generelt lidt mildere i smagen, mens kinesisk grøn te ofte er bitter, og det sidste er ikke lige min kop te :D

En god tehandler har et rigt udvalg af grøn te. Personligt foretrækker jeg en mild udgave, evt. tilsat frisk ingefær og citron :rolleyes:

Jeg har ladet mig fortælle at man mister de gode egenskaber ved grønthe, hvis man kommer det i vand, der er over 80g C.

Passer ikke, men smagen ændrer sig. Når du har kogt vandet er det bedst at lade det stå 5 min. inden du hælder det over vandet, så har vandet den rette temperatur og smagen bliver bedst.

I Asien hvor man mange stedere bruger grøn te som medicin, presser man saft ud af teblade, og tilsætter det kogende vand, som patienten drikker, så grøn te kan sagtens tåle kogende vand.

Ziggymund :wave:

Edited by ziggymund
Link to comment
Share on other sites

Nogen mener, at oolong sænker fedtoptagelsen, hvis man indtager den sammen med/efter fedtholdige måltider. Dette skulle til dels skyldes indholdet af særlige stoffer, der hæmmer de fedtspaltende enzymer. Fedt fra maden skal først spaltes, før det kan optages. Så hvis denne spaltning ikke finder sted, fortsætter fedet igennem kroppen og ud igen. Et lille minus ved at drikke te til maden er, at det hæmmer jernoptagelsen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share