Falks Log


Falk
 Share

Recommended Posts

  • Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hej Falk. Lige et hurtigt spørgsmål hvis det da ikke gør noget;) Arbejder du egentligt i forsvaret?

:bigsmile: det gør da selvfølgelig ikke noget. Nej det gør jeg ikke, men har været værnepligtig ved Livgarden. Det er ikke helt utænkeligt at jeg søger ind igen.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag stod jeg op kl. 0700, kl. 0830 var jeg igang med at fælde træer i Klosterheden. Det var helt sindsyg god træning, bortset fra at det jo ikke er træning, da det er den slags ting man træner til.

At bruge en 6.5 kg motorsav giver pump over stort set hele fronten, at det gøres i skærebukser, store støvler og med hjelm på gør det ikke bedre. Derudover skulle stammerne afgrenes og slæbes ud. Her blev stammerne dødløftet op og farmerwalket ud. Når man hev i enden af stammerne var der godt gang i ryggen. Det nederste af stammerne, der var for tykke til at vi kunne bruge det, blev skåret af til brænde i 1,2 til 2 m stykker, de skulle så cleanes og presses op på ladet af en kæmpe trailer.

Vi var færdige kl. 19. om aftenen valgte jeg af uransagelige årsager at tage i byen, hvilket resulterede i at jeg først kom i seng kl. 07. Det var 24 gode vågne timer der. Igår var jeg til koncert i Århus. Så til

Dagens træning d. 12-4

var der ikke meget at skyde med.

Den stod på militærforhindringsbane.

Det var første gang jeg fik taget tid på et gennemløb, løb den på 4:21. Kunne godt have gjort det bedre men var ikke klar oven på weekenden, lysten til at presse mig var der ikke rigtigt :nonono: Alt i alt fik jeg den løbet igennem en tre gange og øvet rigtigt meget teknik.

Det er helt sikkert noget jeg vil dyrke noget mere.

Edited by Falk
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning d. 13-4'

Lidt sjip og sådan til opvarmning.

3*20 squat med 10.5 kg vægtvest

Bent over barbell row

12*30 kg + stang

12*42 kg + stang

9*50 kg + stang

7*50 kg + stang

8*50 kg + stang

3*20 KB swing 16 kg

3*20 skrå sit ups

5/5 push press 16 kg

3*12 20 kg skive push press

3*10 overhead walking lounges med 10 kg skive

Lidt double under træning til sidst.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning d.17-4

De sidste par dage har jeg været rimeligt syg. Det sidder stadig i kroppen, så jeg tog en fem kilometer løbetur for at prøve at få noget af det ud. Det tog 23 min, uden at give den gas. Føler mig ret svag.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning d. 21-4

Så er kroppen begyndt at fungere igen.

Lidt sjip og stang til opvarmning.

Squat

5*80 kg

5*85 kg

5*87,5 kg

Bænk pres

5*70 kg

5*70 kg

5*72,5 kg

Dødløft

5*110 kg

Dips 3*10*BW

Det var rart at løfte tungt igen.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning d. 22-4

Løbetræning sammen med min kammerat Sønderby der lige er blevet færdig i militæret. Vi taler om at løbe Extrem Marathon i Silkeborg sammen i slutningen af maj. Det er dog samme weekend der er karneval i Ålborg, så det er et svært valg...

Vi løb i kuperet terræn - Vestre Plantage i Holstebro.

1 km opvarmning med lidt balancebom og en eller anden felthinderbahn forhindring undervejs.

Derefter 4 km løb på 16:57.

Til sidst 20 sit ups, 25 strækkere og udstrækning.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning d. 22-4

Løbetræning sammen med min kammerat Sønderby der lige er blevet færdig i militæret. Vi taler om at løbe Extrem Marathon i Silkeborg sammen i slutningen af maj. Det er dog samme weekend der er karneval i Ålborg, så det er et svært valg...

Vi løb i kuperet terræn - Vestre Plantage i Holstebro.

1 km opvarmning med lidt balancebom og en eller anden felthinderbahn forhindring undervejs.

Derefter 4 km løb på 16:57.

Til sidst 20 sit ups, 25 strækkere og udstrækning.

Hvis du skal løbe Extrem marathon, skal du så ikke til at have nogle km i benene? Den korte ender i hver fald ikke meget under 50km, fordelt på de to dage.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal løbe Extrem marathon, skal du så ikke til at have nogle km i benene? Den korte ender i hver fald ikke meget under 50km, fordelt på de to dage.

Ja jeg skal til at have nogle kilometer i benene, det gik dagens træning også ud på. Har løbet det dengang det hed Coastzone Extrem Marathon, så ved lidt om hvad det drejer sig om. Det er dog lidt sent at begynde at træne til det... :blush:

Det hjælper også på det at jeg skal starte til fys med håndleddet, så jeg skruer op for al den træning hvor håndleddet ikke bliver så presset.

Regner du med at skulle løbe løbet?

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning d. 30-4

6.58 km løb på 31:40... Det var i øsende regnvejr og med tømmermænd (som om det er en undskyldning :blush: )

Men planen er ikke at drikke mere før Extrem Marathon i Silkeborg.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning 5-5

5 min løb på løbebånd niveau 16

Squat

5*60 kg

5*75 kg

5*75 kg

5*75 kg

Bænkpres

5*65 kg

5*70 kg

5*70 kg

Dødløft

5*110 kg

Pull downs

8*55 kg

5*60 kg

5*60 kg

3*15 back extensions i stativ

20 sit ups

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning d. 6-5

18 km mountainbike på en af mine venners cykel. Vi brugte 1.45 på det, men det var hygge kørsel og vi holdte mange pauser. Det kunne dog mærkes i stængerne bagefter.

Dagens træning d. 7-5

Løb 5 km på 22.25 indlagt på ruten var to stejle, lange stigninger.

8, 6, 3 strict pull ups

20 sit ups

Dagens træning d. 8-5

Fik min mountainbike fredag - en Cube ltd pro :4thumbup: Var med Holstebros uofficielle mtb klub ude at køre idag. I alt blev det til ca. 3 timers kørsel med fartleg, masser af højdemeter og adrenalin. Der blev givet god gas.

Edited by Falk
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning d. 9-5

Først o-løb, med rygsæk, vi havde gps tracker med og løb 8,6 km på ca. en time. Men der var flere poster der ikke var der, og nogle der ikke var hvor de skulle være. Så der blev brugt meget tid på den slags. Derudover bestemte vi selv rækkefølgen på posterne, så vi åd nogle højdemeter.

Derefter en energibar og noget vand, før vi kørte mtb. Det gjorde vi i 2 timer, mest bare noget hygge-teknik noget.

Fantastisk søndag :bigsmile:

Edited by Falk
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning d. 11-5

Orienteringsløb i Stråsø plantage

Løb 4,7 mellemsvær på 42:30. Lavede egentligt okay vejvalg undervejs, men fejlede en del mellem post 5 og 6; valgte at tage den tværs over heden - kuperet hede - hvilket resulterede i at jeg landede meget sydligt for målet.

Det var fedt at komme i gang med rigtigt o igen.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning d. 12-5

Var i sommerhus/skovhytte med en håndfuld venner fra igår til idag. Vi tog kanoen og padlede ud på søen ved hytten for at komme op til nordenden, hvor der skulle være et godt mtb område, så der skulle lige recces. Så det blev til 1 times tid med god gas i kano.

Dagens træning d. 13-5

Det viste sig at det område vi havde reccet i dagen før var elendigt at køre i. Så vi pakkede bilerne og kørte til en mtb bane i Stråsø plantage. Alt i alt blev det nok til 3 timers mtb idag.

Tog også hele 25 strækkere.

Edited by Falk
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning d. 16-5

Var til Silkeborg Friluftsfestival hvor jeg bla. sejlede ca. 45 min. kano. På vejen hjem stoppede Sønderby og jeg ved Vandkraftsøen og løb rundet om den. Vi løb med rygsæk, i regn og modvind det meste af vejen, og vi valgte også at lave en vandpassage med alt tøjet på lidt under halvvejs. Vi sørgede for at vælge den vej der gik nærmest søen, der er mest kuperet, og vi tog også lidt omveje for højdemeternes skyld. En tur på ca. 7.7 km det tog 40:46 inkl. vandpassage.

Dagens træning træning d. 17-5

En joggetur på 6.24 km med en af mine venner, det tog 30:01. Lang, stejl stigning undervejs.

Edited by Falk
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share