Hjælp til mavetræning


Jejes
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er ny her og jeg søger lidt hjælp til en del af mit program - mavetræningen.

Jeg træner min mave 3 gange hver uge, og træningen består af 3-5 øvelser. Hvilket jeg nu har gjort i 3-4 måneder og agter at fortsætte med.

Generelt er jeg kraftigt bygget, men mit fedt sidder udelukkende på maven. Mine arme, ben m.m. er meget trimmet. Jeg har tidligere motioneret meget i form af fodbold og løb, men hver gang jeg motionere taber jeg mig kraftigt på netop mine arme, ben, røv m.m. og IKKE på maven. Jeg har desuden forsøgt mig med spinning og crosstræning med samme resultat.

Så mit spørgsmål er: Hvordan får jeg trimmet min mave uden motionstræning eller hvilken alternativ motionstræning kan jeg benytte som kun vedr. maven?

Min kost og styrketræning har jeg godt styr på.

Skriv gerne hvis i mangler yderligere info for at kunne hjælpe mig?

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner min mave 3 gange hver uge, og træningen består af 3-5 øvelser. Hvilket jeg nu har gjort i 3-4 måneder og agter at fortsætte med.

Skriv gerne hvis i mangler yderligere info for at kunne hjælpe mig?

Hejsa Jejes, og velkommen til, kan du sige noget mere om hvad det er for nogle øvelser som du laver?

C

Link to comment
Share on other sites

Hey

Beklager - du kan ikke selv bestemme, hvor du vil tabe dig!

Det er i ret stor grad genetisk bestemt, hvor vi deponerer fedt. Dine gener betyder at du - ligesom mange andre mænd - deponerer meget fedt på maven :wink:

Den eneste måde at få det væk er ved fortsat at motionere og indtage færre kalorier end du indtager.

På den måde vil fedtet på maven også forsvinde.

Maveøvelser ændrer ikke på ovenstående, men øvelserne strammer mavemusklerne op, hvilket selvfølgelig gør din mave mindre at se på og også mindsker livmålet.

**

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke punktslanke dig. Det er genetikken, som bestemmer, hvorfra fedtet forsvinder.

Du kan kun tabe dig ved at være i kalorieunderskud enten ved at spise mindre eller dyrke konditionstræning. Mavetræning vil styrke dine mavemuskler og få dem til at vokse, hvis du er i kalorieoverskud.

Edited by mugge
Link to comment
Share on other sites

Mange tak for de gode svar!

Kan i også fortælle mig om der er forskel på hvilken form for motionstræning man benytter? Er der f.eks. forskel på om jeg løbetræner eller svømmer? - er der nogle motionsformer der er bedre til vægttab frem for andre?

Jeg har overvejet at prøve at motionere via en romaskine, da jeg så kan styrke mine arme, ryg og ben lidt mens jeg motionere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv det samme problem, jeg taber mig også hurtigst de forkerte steder...

Har læst, at intervaltræning er godt til at få mavefedtet til at give slip, da det er en anden type fedtceller, end dem der sidder på lår og overkrop.

Men jeg ved ikke, om det er rigtigt eller?? Er der nogen, der har erfaring med dette?

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke punktslanke dig. Det er genetikken, som bestemmer, hvorfra fedtet forsvinder.

Du kan kun tabe dig ved at være i kalorieunderskud enten ved at spise mindre eller dyrke konditionstræning. Mavetræning vil styrke dine mavemuskler og få dem til at vokse, hvis du er i kalorieoverskud.

Hov hov hov... Punktforbrænding er skam muligt, det har Morten Z selv skrevet. Han skrev så ganske vist også at man skulle lave ca. 1000 mavebøjninger om dagen, hver dag i 10 år for at tabe et kg fedt fra maven, men det er ligegyldigt :4thumbup:

Til trådstarter:

Der er ikke nogen nævneværdig forskel på hvilken form for motion du dyrker hvis målet er vægttab. Som andre også skriver handler det om at indtage mindre energi end du forbruger.

Så hvis du vil ro, så ro, vil du løbe så løb, cykle så cykler du og svømme bare kom i vandet.

Det kan dog være en rigtig god ide for motivationens skyld at variere lidt i hvad du vælger så du ikke kører død i det.

Link to comment
Share on other sites

For mange mænd er det dellen på maven der forsvinder som den sidste!

Skulle du prøve en motionsform for at punktforbrænde på maven, er maveøvelser ikke særligt effektive som påpeget! Den mængde fedt der forbrændes ved din mavetræning er simpelthen uden betydning! Punktforbrænding fungerer formodentlig kun som følge af øget temperatur og blodgennemstrømning i det pågældende område (hvis man i hele taget tror at punktforbrænding er muligt!).

Skulle jeg vælge en motionsform med det formål at fjerne fedt fra maven ville det blive kajakroning eller en andet aktivitet der kræver stor aerob indsats af centralregionen!

Tror dog der er mere realistisk at smide noget mere spæk end du har gjordt tidligere og se hvor meget det hjælper!

Vh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Endnu engang tak for jeres svar.

Mit problem er ikke at tabe, men jeg syntes bare ikke det er pænt når jeg smider det lidt jeg har tilbage på mine ben, røv, arme mv. Men hvis det er det der skal til for at komme helt af med maven, så må jeg jo i gang med at motionere igen!

Man kan vel altid efterfølgende (eller samtidig) opbygge muskelmasse på f.eks. bagdelen for, at det ser ud af lidt mere!?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share