Hej har Afføringsmiddel en slankende effekt


mig2009
 Share

Recommended Posts

Hej jeg vil gerne spoerge om nogen ved om affoeringsmiddel har nogen slankende effekt eller kan bruges som "fortrydelse" imod aedeflip altsaa saa vidt jeg ved saetter middlet jo gang i tarmene saa maden passerer hurtigere igennem tarmene og derved ikke kan optage alt naering, har flere gange soegt men uden resultat kan ikke finde noget om det.

naar jeg nu er ved det kan jeg ogsaa godt lige spoerge om opkast lige efter man har spist kan bruges som fortrydelse?

Har ikke taenkt mig at benytte mig af nogle af overnavente ting spoerger bare af ren nysgerighed :D

OG JA JEG VED DET ER USUNDT OG FORKERT men har det nogle virkning paa kalorie optagelsen???

Link to comment
Share on other sites

Opkast vil teoretisk set fungere, men har dog hørt at majoriteten af bulimikere ikke opnår noget vægttab. Afføringspiller har ganske givet en mindre effekt da passagetiden gennem tarmsystemet næppe forhindrer dig i at optage noget af energien fra maden (specielt kulhydrater optages hurtigt efter de har forladt mavesækken ligesom aminosyrer).

Begge metoder vil desuden lede til kompencerende sult da indtagelsen af mad gennem munden, leder til en forberedelse til energimodtagelse i blodet, når denne udebliver (pga opkast eller mangelfuld optagelse i tarmen), vil kroppen følre mere sult end inden man indtog noget overhovedet!

vh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Jeg er hverken moderator eller anden form for autoritet på dette board. Derfor kan nedenstående kun blive til et råd, og ikke et påbud:

Stop med at bruge MOL til at søge råd om, hvordan man opretholder spise-forstyrrelser og ødelægger sig selv.

Der findes hjælp. Men du skal selv opsøge den. Når du har fået professionel hjælp, kan du måske bruge MOL til at opnå en sundere livsstil. Og nej, jeg har intet imod dig. Men jeg vil holde med dem, der mener, at du har seriøst behov for hjælp. Det er ikke nok, at du siger, at du ved, at det er forkert. Det skal erkendes, helt ind i sjælen.

Link to comment
Share on other sites

Opkast vil teoretisk set fungere, men har dog hørt at majoriteten af bulimikere ikke opnår noget vægttab. Afføringspiller har ganske givet en mindre effekt da passagetiden gennem tarmsystemet næppe forhindrer dig i at optage noget af energien fra maden (specielt kulhydrater optages hurtigt efter de har forladt mavesækken ligesom aminosyrer).

Begge metoder vil desuden lede til kompencerende sult da indtagelsen af mad gennem munden, leder til en forberedelse til energimodtagelse i blodet, når denne udebliver (pga opkast eller mangelfuld optagelse i tarmen), vil kroppen følre mere sult end inden man indtog noget overhovedet!

vh Andreas

Mange tak for dit svar, ja det giver mere sult man føler også maven Er Tom men på en eller anden måde har man ikke appetit alligevel fordi jeg plejer at få en klam fornemmelse af afføringspiller. Men altså at kaste op er bedst faktisk også billigst plus en omgående virkning :) endnu engang tak. Og til alle andre siger jeg har brug for hjælp det har jeg ikke, jeg ved hvad jeg gør altså kan ikk gøre for jeg ikke kan finde ud af at spise som alle andre , jeg har i snart 3 måneder svinget i vægt fra 56-59 så nu er det på tide at have et nød våben mod ædeflip.

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for dit svar, ja det giver mere sult man føler også maven Er Tom men på en eller anden måde har man ikke appetit alligevel fordi jeg plejer at få en klam fornemmelse af afføringspiller. Men altså at kaste op er bedst faktisk også billigst plus en omgående virkning :) endnu engang tak. Og til alle andre siger jeg har brug for hjælp det har jeg ikke, jeg ved hvad jeg gør altså kan ikk gøre for jeg ikke kan finde ud af at spise som alle andre , jeg har i snart 3 måneder svinget i vægt fra 56-59 så nu er det på tide at have et nød våben mod ædeflip.

Vil du ikke nok læse hele indlægget, og ikke kun de dele du lige præcis kan bruge fordi de støtter dig i dit forstyrrede syn på kost?

Den fantastiske bieffekt ved hyppig opkastning er at mavesyren ætser dine tænder, mundhule og spiserør. På ingen måde strukturer der er bygget til at blive udsat for så surt et miljø særlig ofte.

Bare til sammenligning så er PH-værdien for mavesyre typisk 1-3. Eddikesyre 32%, der har en PH-værdi på 1,5, bruger mange derhjemme til f.eks. at afkalke elkedler - endda i fortyndet 1:10. Dine tænder er lavet af kalk. Kan du se sammenhængen? :smile:

Kan du på nogen måde forestille dig at bruge eddikesyre som mundskyld? Nej vel. Der står ikke overraskende på flasken at man bør søge læge ved indtagelse.

Du har brug for hjælp til at lære at spise normalt og have et mere normalt forhold til mad, vægt mm.

Du ved ikke hvad du gør.

Jo længere du bliver i troen, så større skade vil du nå at forvolde dig selv.

Link to comment
Share on other sites

Allerførst: Læs nu hvad folk skriver til dig!!!

3 personer har alledere sagt du skal søge hjælp under 2 timer efter du har oprettet tråden. Jeg er sikker på mange mange flere har læst tråden og rystet på hovedet......

Fra dine tidligere indlæg:

Har ikke taenkt mig at benytte mig af nogle af overnavente ting spoerger bare af ren nysgerighed :D
jeg har i snart 3 måneder svinget i vægt fra 56-59 så nu er det på tide at have et nød våben mod ædeflip.

Kan du for fanden ikke se der er noget galt???

Du lyver for dig selv og alle andre omkring dig...... SØG NU PROFESSIONEL HJÆLP!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Vil du ikke nok læse hele indlægget, og ikke kun de dele du lige præcis kan bruge fordi de støtter dig i dit forstyrrede syn på kost?

Den fantastiske bieffekt ved hyppig opkastning er at mavesyren ætser dine tænder, mundhule og spiserør. På ingen måde strukturer der er bygget til at blive udsat for så surt et miljø særlig ofte.

Bare til sammenligning så er PH-værdien for mavesyre typisk 1-3. Eddikesyre 32%, der har en PH-værdi på 1,5, bruger mange derhjemme til f.eks. at afkalke elkedler - endda i fortyndet 1:10. Dine tænder er lavet af kalk. Kan du se sammenhængen? :smile:

Kan du på nogen måde forestille dig at bruge eddikesyre som mundskyld? Nej vel. Der står ikke overraskende på flasken at man bør søge læge ved indtagelse.

Du har brug for hjælp til at lære at spise normalt og have et mere normalt forhold til mad, vægt mm.

Du ved ikke hvad du gør.

Jo længere du bliver i troen, så større skade vil du nå at forvolde dig selv.

Jeg kaster ikke op hver dag kun de dage jeg har flip, så det skulle ikke skade, er faktisk også for nylig begyndt at kaste op. For mig er det godt at jeg kan kaste op fordi jeg herved tør spise mad. Idag har jeg oberspist så imorgen er det tid til at faste så min krop kan udnytte alt det energi jeg har fået idag tro mig det er det eneste der virker ved moh altså 2 dages flip og 4 dages faste men denne her gang vil jeg ikke stoppe indtil jeg har nået 55 kg og sp vil jeg prøve at spise normalt vil først lige tømme ud.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kaster ikke op hver dag kun de dage jeg har flip, så det skulle ikke skade, er faktisk også for nylig begyndt at kaste op. For mig er det godt at jeg kan kaste op fordi jeg herved tør spise mad. Idag har jeg oberspist så imorgen er det tid til at faste så min krop kan udnytte alt det energi jeg har fået idag tro mig det er det eneste der virker ved moh altså 2 dages flip og 4 dages faste men denne her gang vil jeg ikke stoppe indtil jeg har nået 55 kg og sp vil jeg prøve at spise normalt vil først lige tømme ud.

Du er ALVORLIG syg........ Vi KAN ikke hjælpe dig her på MOL!!!!!

Dette har du skrevet i en tidligere tråd:

Beklager hvis beskeden har "såret" nogen mine symptomer skyldes slet ikke salten. Men ødelagt krop sagde lægevagten så skal indlægges imorgen så får du fred gudderman og alle andre.

Hvad skete der? Stoppede du behandlingen fordi du "troede" du var rask????

Link to comment
Share on other sites

Du er ALVORLIG syg........ Vi KAN ikke hjælpe dig her på MOL!!!!!

Dette har du skrevet i en tidligere tråd:

Hvad skete der? Stoppede du behandlingen fordi du "troede" du var rask????

Jeg stoppede behandlingen fordi jeg aldrig nogensinde kan spise normalt det ender altid med overspisning mad er blevet min fjende, hvis man kunne vælge mad fra havde jeg gjordt det for længest men det kan man desværre ikke:(

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share