MIKKEL SAND - MS


MIKKEL SAND - MS
 Share

Recommended Posts

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hehe... ud fra den bogliste kan man godt se hvorfor russerne og folk fra den slags lande er stærke.... udover den grund at mange af dem tager medikamenter... så har de altså en røvfuld forskere inden for sport i forhold til os alm. hvide mennesker i norden..

Link to comment
Share on other sites

hehe... ud fra den bogliste kan man godt se hvorfor russerne og folk fra den slags lande er stærke.... udover den grund at mange af dem tager medikamenter... så har de altså en røvfuld forskere inden for sport i forhold til os alm. hvide mennesker i norden..

Det er korrekt, - russerne har/haft nogle fabelagtige forskere indenfor området.

Jeg takker for de mange PM's mhp. deltagelse i et styrketræningsforsøg. Som tidligere nævnt, - er programmet ved at opbygges, - hvorfor der vil gå et stykke tid før "arrangementet" kan påbegyndes. Folk kan stadig nå at tilmelde sig, - jeg gemmer alt i min database.

Link to comment
Share on other sites

Hej MS,

Jeg vil bare høre om du har nogle gode råd til hvordan jeg kan træne mig op til at tage 1-arms chinup ?

Jeg er klar over jeg nok først skal op og kunne tage 20-25 reps almindelige 2-arms chinups, før jeg kan begynde at tænke på 1-arms.

Problemet er jeg synes ikke rigtig jeg kan komme over de der 12-13 chinups max. Jeg kan godt blive stærkere i lave reps. Dvs. tilføje vægt og køre 1-5 reps, men det hjælper ikke rigtig på mine "muskel endurance" max, som jeg gerne vil have op på de der 20-25 stykker.

Jeg har faktisk aldrig rigtig tænkt på den med at køre bicep curls med lav vægt og 20+ gentagelser :smashtard: - det må jeg prøve ad :). Er der andre af sådan nogle "tips" ?

Link to comment
Share on other sites

Hej Columbo,

Det er nemlig korrekt, - ved at analysere den ønskede bevægelse, - kan man komme frem til hvilke muskler der spiller en stor rolle i netop den pågældende bevægelse – en mere udholden biceps brachii – har du selv svaret. Jeg har set personer, - der ikke engang kan tage 1 x chinup. Men kører den den eksentrisk, - kan de sagtens køre et par stykker. Efter at du er blevet noget stærkere mhp. chinups, - kan du forsøge dig med at få en partner til at hjælpe dig (sandsynligvis meget) i den koncentriske fase, - og støtte dig i den eksentriske. Desuden er det vigtigt at ”forbedre” balancen/stabiliteten, - ved evt. at holde armen der ikke benyttes, - bag kroppen (støtte ryggen). Hvis du skaber et tryk, - (ved at trække vejret dybt, - og holde det), - vil stabiliteten ligeledes forbedres, - dog bør dette ikke gøres for tit og i særlig lang tid, - pga. den enorme belastning der skabes. Du kan evt. forsøge at efterligne 1 arms chinups vha. en maskine/kabel maskine – hvilket jeg til at starte med vil anbefale dig. Håber der var lidt at lege med.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er klar over jeg nok først skal op og kunne tage 20-25 reps almindelige 2-arms chinups, før jeg kan begynde at tænke på 1-arms.

Fuldstændig uenig. Jeg kan ikke lige begrunde det videnskabeligt (kan ikke huske det), men det er jeg sikker på der er en anden der kan. ;)

Personligt kan jeg ikke tage mere end 11 stykker, alligevel føler jeg at jeg er tæt på den 1-arms chin.

Hov, skrev det inden MS havde svaret. Jeg undrer mig dog over, hvordan en mere udholden biceps brachii kan hjælpe ved en 1 arms chin??

Edited by plexus
Link to comment
Share on other sites

Citat fra MS:

– en mere udholden biceps brachii – har du selv svaret
Jeg refererede til 25-30 chinups.
Jeg undrer mig dog over, hvordan en mere udholden biceps brachii kan hjælpe ved en 1 arms chin??

Her vil en fremgang i absolut styrke mhp. biceps brachii være til fordel. Men efter min opfattelse, - udgør teknikken 90% af selve øvelsen.

Edited by MIKKEL SAND - MS
Link to comment
Share on other sites

MS - tak for litteraturlisten!

Ved du i øvrigt hvor de kan købes/bestilles - Jeg er især interesseret i supertraning! Men det er jo desværre ikke nogle titler man lige kan finde på sit lokale bibliotek :(

Havde du i øvrigt noget lidt mere "alternativt" læsning! Yoga, meditation, mental-træning osv?? Det kunne være sjovt at læse lidt om!

Link to comment
Share on other sites

Jøgge: Halvvejs vil jeg tro, - og nej der er ingen udgivelses dato.

DBM:

De omtalte bøger, - kan stortset bestilles hjem fra Internette. Prøv sider som www.amazon.com, www.bucher.de.

Mht alternativ læsning om mentaltræning osv, - skal mine opslagsværker undersøges nøje, - idét der findes utrolig meget "hokus pokus" og pølsesnak derude. Netop derfor vil det tage lidt tid.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 14. januar

Desværre er jeg løbet ind i årets første influenza periode :jehon: - men de højere magter må være på min side, - eftersom jeg blir syg på dag 1 af min deload uge. :w00t:

Så jeg har tænkt mig at slappe af i denne uge, - dyrke noget yoga eller læse lidt videnskabelig russisk træningsteori. Det bliver bedre endnu, - eftersom min massør ligeledes er syg, - må jeg dy mig til EMS til mild form for massage/stimuli: I = 1.0, F = 1.2, V = 2.0

Idag har jeg trænet lidt grebstyrke, - og var forbløffende stærk idét jeg kørt pinch-gripping med 2 x 25kg skiver pr. hånd efter noget isometrisk dødløft grebstyrke træning, - hvilket jeg aldrig har gjort før. Men må simpelthen være stærkere grebsmæssigt, - end jeg troede. Man skal sgu aldrig undervurdere sig selv! B)

Dødløft (løftet fra høj box)

3 sæt x 30 sekunder med 260 kg

Olympic pinch-gripping - FLAT

2 sæt x 20 sekunder med 50 kg (2 x 25kg olympic skiver)

Afsluttede med et par sæt transverse stretching - :blink:

Link to comment
Share on other sites

2 * 25 kg i 20 sek. - Nice !! Er du først lige begyndt på rigtig grebstræning ?? - og så ligger du ud med den vægt. Jeg kæmper selv med 20 kg i 30 sek. + 130 kg DL i 25 sek.

Skejer du aldrig ud? Du ved, drikke dig skide fuld og falde om i en rendesten eller æder en fedtdrivende familiepizza nede fra den lokale araber?

Jeg tror, at når det går rigtig vildt for sig i Sand-hjemmet, så står den på letmælk i stedet for skummetmælk :lol:

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

Hej MdK,

"Skejer du aldrig ud? Du ved, drikke dig skide fuld og falde om i en rendesten eller æder en fedtdrivende familiepizza nede fra den lokale araber?"

Det gør jeg nok ikke i samme grad nej, - men har da været på Broen i Aarhus en Lørdag, - og få et par glas cognac og whisky. Mht kebab, pizza m.m - er det næsten aldrig noget jeg køber. Man kan sagtens lave en lækker pizza/kebab uden at det har de store konsekvenser. Jeg plejer faktisk tit at lave pizza og kebab på samme dag.

Dej til både pizza og kebabrulle:

50g gær

2dl skummetmælk

½ liter vand

1 spsk sukker - uden top

1 spsk salt - uden top

3/4 dl extra jomfru olivenolie

3dl rugmel

1000g hvedemel

Efter man har udfærdiget dejen, - den har hævet osv, - bestemmer man selv hvor meget af den skal bruges til pizza bund og hvor meget til kebabrulle brød :D

Selve min pizza fyld er som følger:

(4-5 pers)

1 dl økologisk tomatpuré

5 tomater

100g fedtfattig cheasy ost (mener man kan få helt ned til 12g fedt/100g)

Merian og organo til drys

1 spsk extra jomfru olivenolie

Masser af lækker skinke i strimler og tern :tongue:

Selve kebabfylden er som følger (det hele lynsteges):

Mexikanske krydderier og basilikum til drys

1 pakke oksemørbræd i strimler

1 spsk extra jomfru olivenolie

Dressing til kebabrullen:

Cheasy Fromage frais

Smages til med salt og peber

1 agurk rives i fromage frais blandingen

½-1 tsk extra jomfru olivenolie

Dej til kebabrullen flades ud som pandekager og fyres i ovnen. Når kanten er brun, - tages de ud. Kom lidt revet kål/salat blanding på, - noget oksemørbræd kød og lidt af ovenstående dressing. Det smager simpelthen godt. :tongue:

2 * 25 kg i 20 sek. - Nice !! Er du først lige begyndt på rigtig grebstræning ?? - og så ligger du ud med den vægt. Jeg kæmper selv med 20 kg i 30 sek. + 130 kg DL i 25 sek.

Jeg har trænet grebstyrke on-off i mange år.......

Link to comment
Share on other sites

Dressing til kebabrullen:

Cheasy Fromage frais

Smages til med salt og peber

1 agurk rives i fromage frais blandingen

½-1 tsk extra jomfru olivenolie

Jeg plejer at putte lidt chilipasta i, det syntes jeg giver en lækker smag.

Selve kebabfylden er som følger (det hele lynsteges):

Wok'er du det?

'Pyt

Edited by Vandpyt
Link to comment
Share on other sites

Jeg håber ikke du misforstår følgende kritik af dig:

Jeg undrer mig lidt over at du endnu ikke har svaret på spørgsmål, som har omhandlet din uddannelse i Denver.

HVis du vil "dræbe" al mistanke om at nogle evt. tror at du pynter lidt på forskellige ting, så synes jeg personligt selv, at du skal besvare sådanne spørgsmål. Så har du i hvert fald muligheden for at overbevise tvivlere.

Vetö

Edited by Vetö
Link to comment
Share on other sites

Vis du vil "dræbe" al mistanke om at nogle evt. tror at du pynter lidt på forskellige ting, så synes jeg personligt selv, at du skal besvare sådanne spørgsmål. Så har du i hvert fald muligheden for at overbevise tvivlere.

Det var dog en latterlig kommentar! <_<

hvis ikke folk tror på hvad manden skriver kan de jo bare lade være med at læse i hans log

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil give Bri fuldstændig ret! Det burde ikke være nødvendigt at skulle anklages for snyd i ens egen log. Det lugter langt væk af jantelov når folk antager at manden lyver, bare fordi han er bedre end de fleste.

Jeg er selv lidt forbløffet over f.eks. hvor meget MS kan nå på en dag. Men jeg mener at mandens evne til f.eks. at være effektiv ikke er noget man bør se skævt til - derimod burde man se op til det!

BOTTOM LINE er at folks angreb på MS troværdighed er et eksempel på den kvalmende (typisk danske og åbenbart også norske) mentalitet der siger, at der må være noget galt med folk, når de hæver sig over den grå masse som vi også kalder for gennemsnittet. :angry:

MS:

Måske kunne du inkorporerer nogle fejl og mangler i de programmer du skriver ned i din log, bare så du ikke virker alt for dygtig. Således kan vi alle blive lidt mere tilfredse med os selv og ikke være nær så kede af alt det vi ikke formår? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest Voravong
Det var dog en latterlig kommentar! <_<  

hvis ikke folk tror på hvad manden skriver kan de jo bare lade være med at læse i hans log

Tjaaa - men hvis man oplyser personlige ting i sin log, såsom uddannelse, og hvorhenne denne har fundet sted, så er det da en naturlig forespørgsel. I øvrigt må man da såfremt man bruger sit rigtige navn (hvilket jo er tilfældet her), være interesseret i at fremstå troværdig.

Hvis du fortæller mig at du kan dødløfte 300 kg, og jeg responderer med; vildt, det må du faneme vise mig en dag, hvorefter du afslår eller måske ikke engang svarer mig, så bliver jeg da også skeptisk. ;)

Dermed ikke mént, at man straks skal vælge den mulighed at manden lyver. Hvorfor skulle han dog dét. Og hvis han endelig gør...hvad så. Hvis DU tror på det, så har du noget at stræbe efter. I øvrigt så er det blot et spørgsmål om priotering. Personligt kan jeg ikke nå det samme hver dag som MS. Eller det vil sige, jo, hvis jeg nedprioterede andre ting, hvilket jeg ikke ønsker.

I bund og grund drejer det vel også om at overvinde sig selv, og ikke andre. Når folk tvivler, er det vel i bund og grund fordi man har dårlig samvittighed over ikke at yde sit maksimale for at nå sine fastsatte mål. Det er vel også derfor nogle ikke har tålmodighed til at lade musklerne vokse naturligt, og derfor "skyder genvej" med AAS.

Personlig synes jeg MS er en inspiration, men jeg træffer stadig mine egne valg, som så forhåbentlig fører mig til mit mål. Hvis de ikke gør, kan jeg kun takke mig selv. Selv om MS så rent faktisk skulle have pyntet på sine præstationer, så ændrer det ikke en milimeter ved mine egne. Så egentlig er det fløjtende ligegyldigt.

Edited by Voravong
Link to comment
Share on other sites

Vis du vil "dræbe" al mistanke om at nogle evt. tror at du pynter lidt på forskellige ting, så synes jeg personligt selv, at du skal besvare sådanne spørgsmål. Så har du i hvert fald muligheden for at overbevise tvivlere.
Giv mig en god grund til, - at en selvsikker mand på snart 45 år, - skulle pynte på ting som uddannelse, - hvor mange kilo han tager i den ene og den anden øvelse, størrelse på boxershorts, - specielt et sted som Internettet, - i en personlig LOGBOG som i første omgang blev oprettet til HANS træning? Om det så VAR tilfældet, - kan jeg slet ikke se det aktiv personen(jeg) skulle få ud af situationen? Desuden er undertegnende fuldstændig og aldeles LIGEGLAD med tvivlere, - man bliver ikke tvunget til at trykke på ”MIKKEL SAND – MS” logbogen. Det gør man af egen FRI vilje, - så vidt jeg har forstået? Det er vigtigt at have i tankerne, - at jeg er en UAFHÆNGIG kilde, - jeg tjener hverken på klik i min logbog eller indlæg i denne eller har et firma der sælger kosttilskud, - hvorfor jeg ligeledes kan være fuldstændig ligeglad med tvivlere og lignende. B)
”I øvrigt må man da såfremt man bruger sit rigtige navn (hvilket jo er tilfældet her), være interesseret i at fremstå troværdig.”

Der må jeg skuffe dig, - slet ikke de tanker jeg har gjort mig. Nu hedder jeg rent faktisk Mikkel Sand, - og må indrømme at jeg som en mand på snart 45 år ikke finder det morsomt eller nødvendigt at kalde sig ting som, - Heltehunden, Babs, Supersand eller Jantelov – ikke at der er noget galt med det, - men jeg er åbenbart vokset fra den periode. <_<

Jeg havde nu regnet med en logbog hvor jeg kunne holde styr på min træning, - og slippe for at bruge Microsoft Words – men det ser ud til at jeg har skabt mit eget forum :w00t:

Edited by MIKKEL SAND - MS
Link to comment
Share on other sites

Jeg havde nu regnet med en logbog hvor jeg kunne holde styr på min træning, - og slippe for at bruge Microsoft Words – men det ser ud til at jeg har skabt mit eget forum :w00t:

Det kunne godt se sådan ud.. Men jeg (og sikkert også en masse andre) synes åbenbart, at det er enormt interessant at følge dig og din træning...

Og så vil jeg da lige prøve den opskrift på pizza i aften tror jeg. B)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share