Træning 2 gange om dagen?


loth
 Share

Recommended Posts

Hey Guys,

Er begyndt at overveje at træne 2 gange om dagen men ved ikke om det vil være overkill...

Jeg træner en time om morgenen inden jeg tar på arbejde,

Mandag, onsdag og fredag træner jeg styrketræning af overkrop.

Tirsdag, Torsdag og lørdag træner jeg styrketræning af ben.

jeg kunne godt tænke mig at træne efter arbejde også, så den hedder Mandag til Fredag 2 gange om dagen, og lørdag-Søndag 1 gang om dagen.

Hvis i giver grønt lys for denne idè hvordan vil i så forslå jeg griber det an?

Vh. Loth

Link to comment
Share on other sites

Hvis det kun er styrketræning som du har i sinde at træne 2 gange om dagen, vil jeg personligt ikke kunne anbefale det.

Det er selvfølgeligt vigtigt at du får trænet for at blive større/ripped/stærkere, men mindst lige så vigtigt er det at du giver din krop mulighed for at

restituere. Hvis ikke du får passet restitutionen vil du efter et stykke tid, faktisk et ganske kort stykke tid komme ud i overtræning.

Så min anbefaling vil være at du enten kører et fullbody, 2-split, 3 splits eller hvad du nu finder på, og så holder det til én træning om dagen.

Du kan enten køre noget Cardio om morgenen, og styrke træning om aften, eller omvendt hvis du absolut gerne vil træne 2 gange om dagen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror godt det kan lade sig gøre hvis du kører noget der minder om et 6-split program, fx:

MAN: Bryst morgen, triceps aften

TIR: Ben morgen, skulder aften

ONS: Ryg morgen, biceps aften

TOR: Pause

FRE: Enten forfra, eller en ekstra dags pause

Mave vil jeg smide ind på en af træningsdagene hvor du føler du har tid, men hold hviledagen(e) fri! Hvis du sørger for at overhold pauserne, og sørger for at lytte til din krop hvis den begynder at sige fra, så skulle det med lidt held nok kunne lade sig gøre.

Har selv prøvet det, men fik ikke indlagt nok pauser, så endte lidt med overtræning. Og har ikke tiden til at gøre et nyt forsøg igen.

Du vil nok også få mere ud af det, hvis et af træningspassene er styrketræning og det andet er cardio.

Link to comment
Share on other sites

Selfølgelig kan det lade sig gøre, men det afhænger jo af, hvad du mener "træne" er - og hvad du ønsker med træningen...

Sagen er den at jeg gerne vil give den gas for at opnå resultater så hurtig som muligt, mit problem er også at jeg ikke føler mig rigtig brugt efter træning, forstået på den måde at jeg giver den max gas når jeg træner men en times tid efter kan jeg intet mærke og føler at jeg kan gå i motionscenter igen og give den hele armen en gang til...

Men det er måske meget normalt at man ikke mærker træthed eller ømhed en times tid efter træning?

Vh. Loth

Link to comment
Share on other sites

Sagen er den at jeg gerne vil give den gas for at opnå resultater så hurtig som muligt, mit problem er også at jeg ikke føler mig rigtig brugt efter træning, forstået på den måde at jeg giver den max gas når jeg træner men en times tid efter kan jeg intet mærke og føler at jeg kan gå i motionscenter igen og give den hele armen en gang til...

Men det er måske meget normalt at man ikke mærker træthed eller ømhed en times tid efter træning?

Vh. Loth

Altså det er jo meget normalt, at kroppen vænder sig til træningen. Men jeg vil da mene, at jeg er fysisk træt efter et typisk pas. Ømheden er meget vekslende, men hvis der er onde doms topper de typisk 36 timer efter. Jeg kender godt det med lysten til at træne igen, men samtidigt kan jeg også mærke at der ikke er mere krudt i kroppen.

Det er absolut ikke sikkert at oftere træning er lig med hurtigere resultater, men derfor spør du jo netop. I stedet kan du måske experimentere med ændringer i den træning du fyrer af - altså højere intensitet eller volumen eller whatever. Du kunne også prøve at droppe morgentræningen og flytte den til eftermiddag, da du er stærkere her og vil kunne træne bedre...

Men det afhænger jo også af hvad dit mål er. SKal du være bedre til din sport eller skal du være buff?

Du kan evt, søge inspiration i logsne eller fra kendte programmer som Sheiko; eller du kan læse denne artikel, hvis du er overdrevet hooked på at træne flere gange om dagen:

http://www.tmuscle.com/free_online_article/sports_body_training_performance/perfect_10_training;jsessionid=E49967D639FB19F30C857ED2B0655A6E.hydra

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share