Ville styrketræning hjælpe mig til at smide fedt?


TroelsP
 Share

Recommended Posts

Skal smide noget fedt på maven, da jeg træner boksning og vil gerne lige være lidt mere markeret på maven :)

Udover cardio som jeg træner for at forbrænde kalorier, kan jeg supplere cardiotræning med styrketræning?

Vil ikke gaine mere vægt ved at styrketræne, men vil smide fedt, så kan jeg styrketræne et par gange om ugen og samtidig træne boksning og cardio træning?

Eller skal jeg bare beholde boksetræning og cardio?

Håber I kan hjælpe mig :)

Link to comment
Share on other sites

Korrekt forstået :smile:

Men på trods af den videnskabelige undersøgelse vil jeg personligt råde dig til at finde den sammensætning af styrketræning og cardio, der fungerer for dig.

Jeg har f.eks. aldrig fået det til at fungere med cardio efter styrketræning - derfor kører jeg altid cardio først og har aldrig haft problemer med at smide nogle kilo, når jeg har villet det.

Så brug den metode, der fungerer bedst i din dagligdag og som din krop har det bedst med! :smile:

Under alle omstændigheder opnås vægttab nemmest i køkkenet. Har du styr på hvor mange kalorier du indtager om dagen og hvor mange du forbrænder?

**

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Nej har ikke styr på det, endnu :)

Men kunne godt tænke mig og bare køre styrketræning ved siden af boksning sammen med cardio, og så ligeså stille se resultater :)

Fordi jeg har slet ikke rodet med kosten endnu :)

Det er ikke nogen dum ide. Jo langsommere et vægttab er, jo sundere. Og netop ved et langsomt vægttab, hvor du også styrketræner, smider du hovedsageligt fedt. Prøv dig frem, og spis lidt mindre hvis du ikke ser "fremgang" over længere tid :)

Du skal dog passe på skader hvis du træner mere og spiser mindre. Som grundregel kan kroppen vænne sig til det meste, hvis man bare giver den tid til det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tænkt mig og styrketræne 40 minutter og så slutte træningen af med 20 minutters cardio, fordelt på en crosstrainer og en kondicykel :)

Har tænkt på at styrketræningsdelen skulle være på basisøvelser:

Squat

dødløft

Bænkpres

Bent over row

Militærpres

Har tænkt mig og køre 5x5 eller 3x10?

Hvad synes I om det? :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share