Sygdom


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

I forbindelse med at jeg har ligget syg siden onsdag og stadig er syg, og i den periode pga høj feber m.m overhovedet ikke har haft lyst til mad af nogen art, har jeg spekuleret lidt over hvad der i praksis sker i sådan en situation.

Jeg har nok spist en 10 del af hvad jeg plejer og primært indtaget væske (vand, æble juice, appelsin juice).

I en sygdoms situation hvor man er 100% inaktiv, går kroppen så løs på muskel depoterne som energi kilde eller hvad sker der?

Link to comment
Share on other sites

I forbindelse med at jeg har ligget syg siden onsdag og stadig er syg, og i den periode pga høj feber m.m overhovedet ikke har haft lyst til mad af nogen art, har jeg spekuleret lidt over hvad der i praksis sker i sådan en situation.

Jeg har nok spist en 10 del af hvad jeg plejer og primært indtaget væske (vand, æble juice, appelsin juice).

I en sygdoms situation hvor man er 100% inaktiv, går kroppen så løs på muskel depoterne som energi kilde eller hvad sker der?

Jeg har engang hørt en skræmmehistorie om at hvis man bare ligger syg i to uger går det voldsomt ud over ens kondition og man ryger nærmest ned på udgangspunktet, men jeg har intet belæg for at det passer, det er bare noget jeg engang har hørt.. tror ikke rigtig på at det kan være helt rigtigt at fx flere års træning kan være spildt på to ugers sygdom...

Men umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor kroppen skulle gå direkte efter muskeldepoterne, ville gætte på at så længe du får over dit basalstofskifte så burde det være okay... ellers kan det godt være at det tærer lidt på muskler osv, men tror ikke det har en større betydning hvis det kun er i en kort periode...

Prøv evt at blande en masse proteinpulver i din juice, så burde du været dækket ind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share