TJ's wsb-hybrid


ZooLander
 Share

Recommended Posts

Jeg træner efter TJ's wsb hybrid

For tiden træner jeg med fokus på bryst+biceps. Når jeg skal lave ME øvelse for bryst kan man så ikke bare lave almindelig barbell bænkpres hver gang? Er det virkelig nødvendigt at lave ME i dumbell press, incline press og decline press?

Link to comment
Share on other sites

Det vil efter min overbevisning ikke fungere ligeså godt. For det første forsøger jeg at efterligne det originale WSB´s ide med at rotere øvelser for at forhindre udbrændthed i en given øvelse. Det betyder at du i teorien sagtens kan træne til failure på hver ME dag, hele året rundt, uden at brænde ud (sågar anvende forced reps fra tid til anden). Dette vil IKKE fungere hvis du anvender bænkpres fast. Hvis du kører til max 5-6 reps HVER uge i bænkpres, så vil du ramme en mur på et eller andet tidspunkt. Derfor anbefaler jeg at man anvender samme praksis som i traditionel WSB.

Et andet aspekt er at man kan ramme musklen fra lidt flere vinkler. Selvfølgelig gælder det stadigvæk at det er begrænset hvor mange vinkler man kan ramme en muskel fra, men det VIL gøre en forskel, hvis man veksler mellem decline, flad og incline. Så derfor anbefaler jeg at man veksler fra uge til uge.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

TJ jeg synes jeg er ved at være brændt lidt ud på alm bænkpres

som du ved kører jeg ikke efter noget specielt program men jeg kører altid 5-5 rep tungt når jeg kører bænk. Ved siden af det kører jeg dumbell incline, og sometider flyes.

mit spørgsmål går så ud på om jeg skal erstatte min alm bænkpres med skråbænkpres

da jeg ikke har kørt den øvelse længe og så kører jeg kun den og ikke flad.

eller har du et andet bud!

PS fremgangen skal jeg ikke klage over men jeg synes jeg er beygyndt at ramme en mur!

på den alm bænk med barbell

trænger til noget fornyelse måske

Link to comment
Share on other sites

Anabol> Hvis man er meget interesseret i styrke i alm. bænkpres (hvad jeg går ud fra du er), så er det IKKE en god ide at droppe bænkpres. Det strider 100 % imod loven om træningsspecificitet. Det kan dog være en god ide at sænke vægten i bænkpres lidt, hvis du mener du er kørt fast. Så kan du i en periode fokusere på teknik og eksplosiv udførsel i bænkpres. Og så kan du meget passende ved siden af prøve at køre lidt tungt incline bænkpres som supplement.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Anabol> Hvis man er meget interesseret i styrke i alm. bænkpres (hvad jeg går ud fra du er), så er det IKKE en god ide at droppe bænkpres. Det strider 100 % imod loven om træningsspecificitet. Det kan dog være en god ide at sænke vægten i bænkpres lidt, hvis du mener du er kørt fast. Så kan du i en periode fokusere på teknik og eksplosiv udførsel i bænkpres. Og så kan du meget passende ved siden af prøve at køre lidt tungt incline bænkpres som supplement.

Thomas

Nu er vi på maximal muskelvægt forum, så jeg, der læser med, kunne godt tænke mig at se hvad svaret er, hvis man ikke er meget interesseret i styrkefremgang pt.

men maximal muskelvækst.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share