øge vægt i bænk press


JensAnd
 Share

Recommended Posts

hey MOL hvad kan jeg gøre for at komme op i bænk nu er jeg på 50 kg og har kørt på 40 rigtig lang tid er gået til 50 kg for ca 2 mdr siden

kan kun køre den 5 - 6 gange

skal man spise meget og tæne det meget for at komme højre i vægt

træner PT bænk press 2 gange om ugen...

Link to comment
Share on other sites

hey MOL hvad kan jeg gøre for at komme op i bænk nu er jeg på 50 kg og har kørt på 40 rigtig lang tid er gået til 50 kg for ca 2 mdr siden

kan kun køre den 5 - 6 gange

skal man spise meget og tæne det meget for at komme højre i vægt

træner PT bænk press 2 gange om ugen...

Hvilket bænkpres program kører du? Hvordan styrer du din progresion?

Hvordan har din kropsvægt udviklet sig de senere måneder? og din styrke i andre øvelser

Link to comment
Share on other sites

køre 4 - 5 sæt alm bænk

og 4 - 5 sæt skrå bænk (skråbænk med 40 kg)

Træner du kun bænk?

Et optimalt udbytte af træningen kræver kendskab til basale træningsprincipper og ernæring. Du skulle gøre dig selv en tjeneste at sætte dig ind i dette, og herefter træne udfra hvad du gerne vil opnå.

Uden at gøre det alt for kompliceret, så skal du sørge for at være i konstant kalorieoverskud, dvs. indtage mere end du forbrænder. Masser af proteiner og generelt masser af sund mad. Så er du godt på vej. Dernæst skal du passe din træning. Sørg for at træne så tungt som muligt, hvis dit mål er at blive stærkere hurtigt. Hvis du ikke kan tage mere end 50 kg, 5-6 gange, så fordel træningen over flere sæt, f.eks. 5x5. Husk nu at det er meningen, at du engang imellem skal presse dig selv for at øge. Og så skal du sgu træne andet end bænk. Det nytter ikke at ligne et stankelben med massiv brystkasse. Hvis du træner skulder og triceps seperat kan de hjælpe dig til at blive bedre i bænk.

Link to comment
Share on other sites

Træner du kun bænk?

Et optimalt udbytte af træningen kræver kendskab til basale træningsprincipper og ernæring. Du skulle gøre dig selv en tjeneste at sætte dig ind i dette, og herefter træne udfra hvad du gerne vil opnå.

Uden at gøre det alt for kompliceret, så skal du sørge for at være i konstant kalorieoverskud, dvs. indtage mere end du forbrænder. Masser af proteiner og generelt masser af sund mad. Så er du godt på vej. Dernæst skal du passe din træning. Sørg for at træne så tungt som muligt, hvis dit mål er at blive stærkere hurtigt. Hvis du ikke kan tage mere end 50 kg, 5-6 gange, så fordel træningen over flere sæt, f.eks. 5x5. Husk nu at det er meningen, at du engang imellem skal presse dig selv for at øge. Og så skal du sgu træne andet end bænk. Det nytter ikke at ligne et stankelben med massiv brystkasse. Hvis du træner skulder og triceps seperat kan de hjælpe dig til at blive bedre i bænk.

jeg træner nu også det andet : )

det bare bænken jeg ikk forstår hvorfor jeg ikke stiger i styrke i den : )

Link to comment
Share on other sites

køre 4 - 5 sæt alm bænk

og 4 - 5 sæt skrå bænk (skråbænk med 40 kg)

Du svarede ikke rigtig på det andet. Men det vil nok give mening at træne lidt mere struktureret.

Ligeledes skal du nok spise noget mere mad, og generelt være mere tålmodig. Rom blev ikke bygget på en dag

Link to comment
Share on other sites

På mandag (eller første bænk dag) skal du løfte følgende:

1x5x20 (tom stang)

1x5x25

1x5x30

1x5x35

De fire første sæt er 'opvarning'

1 sæt af så mange som muligt med god form x40kg

På fredag (eller anden bænk dag) skal du løfte følgende:

1x5x20

1x5x25

1x5x30

1x5x35

1 sæt af så mange som muligt med god form x42,5kg

Næste mandag (tredje bænk dag)

Opvarmning (4 sæt)

Her tager du 1 sæt med 42,5kg (de 40kg fra i mandags + 2,5kg) og kører så mange som muligt med god form.

Næste fredag (fjerde bænk dag)

Opvarmning (4 sæt)

1 sæt med 45kg (de 42,5kg fra i fredags + 2,5kg). Så mange som muligt med god form.

Sådan fortsætter du med at smide 2,5kg per uge, indtil du ikke længere kan tage 5 gentagelser om mandagen eller 3 gentagelser om fredagen. Når det sker, tager du din tungeste 5'er og trækker 10 kilo fra og begynder igen.

"God form" betyder at du selv skal klare alle gentagelser samt at din form/teknik ikke bryder sammen.

I dine støtteøvelser (skrå bænk eller whatever) skal du køre 4x12. Gerne håndvægte.

Link to comment
Share on other sites

På mandag (eller første bænk dag) skal du løfte følgende:

1x5x20 (tom stang)

1x5x25

1x5x30

1x5x35

De fire første sæt er 'opvarning'

1 sæt af så mange som muligt med god form x40kg

På fredag (eller anden bænk dag) skal du løfte følgende:

1x5x20

1x5x25

1x5x30

1x5x35

1 sæt af så mange som muligt med god form x42,5kg

Næste mandag (tredje bænk dag)

Opvarmning (4 sæt)

Her tager du 1 sæt med 42,5kg (de 40kg fra i mandags + 2,5kg) og kører så mange som muligt med god form.

Næste fredag (fjerde bænk dag)

Opvarmning (4 sæt)

1 sæt med 45kg (de 42,5kg fra i fredags + 2,5kg). Så mange som muligt med god form.

Sådan fortsætter du med at smide 2,5kg per uge, indtil du ikke længere kan tage 5 gentagelser om mandagen eller 3 gentagelser om fredagen. Når det sker, tager du din tungeste 5'er og trækker 10 kilo fra og begynder igen.

"God form" betyder at du selv skal klare alle gentagelser samt at din form/teknik ikke bryder sammen.

I dine støtteøvelser (skrå bænk eller whatever) skal du køre 4x12. Gerne håndvægte.

Det er et nyttesløst forslag, hvis han ikke kender principperne bag progressiv loading og dekonditionering, hvilket jeg ikke tror er tilfældet.

Link to comment
Share on other sites

Det er et nyttesløst forslag, hvis han ikke kender principperne bag progressiv loading og dekonditionering, hvilket jeg ikke tror er tilfældet.

Det er et skide godt forslag. Der er ikke noget at forstå. Der er bare at gøre :smilejap:

Progressive loading og deconditioning er sådan noget HST noget?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share