Bøvl under højre knæ


henrik@woer.dk
 Share

Recommended Posts

Igennem det sidste halvandet år har jeg løbet og derved tabt omkring 30 kilo, men mangler endnu at tabe 20 kilo. Lige nu løber jeg med henblik på at gennemføre en maraton til maj. Ind til nu har jeg været forskånet for skader, men i de sidste par dage har jeg fået ondt lige under den højre knæskal. Det gør ikke megaondt, men er ret ubehageligt når jeg gå op og ned af trapper. Er der et bud på hvad det kunne være, om jeg kan fortsætte med at træne, eller bør lave noget andet i en periode, f.eks. crosstræne eller ro.Jeg vil være rigtig ked af at stoppe helt med at træne nu hvor jeg er kommet så godt igang.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hmm, var lige det problem jeg også var på udkig efter. Har også en Marathon til maj og troede at 2 ugers pause ville løse knæproblemet - det kunne jeg så konstatere i dag, at det ikke gjorde.

Må jeg spørge om hvilket svar du fik hos lægen om træningsmængde mm.?

Bestiller selv tid i morgen efter at have læst det her, men plejer at være en uges ventetid.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, var lige det problem jeg også var på udkig efter. Har også en Marathon til maj og troede at 2 ugers pause ville løse knæproblemet - det kunne jeg så konstatere i dag, at det ikke gjorde.

Må jeg spørge om hvilket svar du fik hos lægen om træningsmængde mm.?

Bestiller selv tid i morgen efter at have læst det her, men plejer at være en uges ventetid.

Jeg har åbenbart ramt af irritation ved en slimsæk i knæeet. Lægen satte mig på 6 ipren om dagen, 50 % nedsættelse af træning + besked om at holde mig fra at løbe op og ned af bakker. Men reelt har jeg ikke været i stand til at løbe igennem i knap tre uger. På onsdag har jeg derfor bestilt tid hos en fysioterapeut. Jeg tror ikke rigtig på, at jeg kan gennemføre Marathon til maj medmindre jeg kommer igang senest torsdag i denne uge.

Henrik

Link to comment
Share on other sites

Hmm, lyder ikke opmuntrende. Er du begyndt at lave de øvelser fra linket? Jeg startede i går aftes og igen her til morgen og umiddelbart virker det bedre at støtte på allerede.

Er i et erhvervsnetværk hvor vi havde Thomas Nolan, ude sidste sommer og fortælle lidt om alternative træningsformer. Han sagde at han kendte eksempler på løbere, som var gået direkte igennem en Marathon, uden at have løbetrænet ret meget på forhånd. Simpelthen fordi de havde trænet konditionen så højt op på alternative træningsformer.

Nu kan jeg desværre ikke huske hvilke træningsformer han nævnte som gode ved knæskader, men umiddelbart mener jeg at han sagde at løb i vand, skulle være en ganske god alternativ træningsform ved knæskader.

Men spørg Fysioterapeuten i morgen og ellers må der da være nogen herinde som har erfaring med det.

Jeg skal bare gennemføre under tidsgrænsen på 7 timer - så jeg håber at det går, selv om der kun er 9,5 uge til.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, lyder ikke opmuntrende. Er du begyndt at lave de øvelser fra linket? Jeg startede i går aftes og igen her til morgen og umiddelbart virker det bedre at støtte på allerede.

Er i et erhvervsnetværk hvor vi havde Thomas Nolan, ude sidste sommer og fortælle lidt om alternative træningsformer. Han sagde at han kendte eksempler på løbere, som var gået direkte igennem en Marathon, uden at have løbetrænet ret meget på forhånd. Simpelthen fordi de havde trænet konditionen så højt op på alternative træningsformer.

Nu kan jeg desværre ikke huske hvilke træningsformer han nævnte som gode ved knæskader, men umiddelbart mener jeg at han sagde at løb i vand, skulle være en ganske god alternativ træningsform ved knæskader.

Men spørg Fysioterapeuten i morgen og ellers må der da være nogen herinde som har erfaring med det.

Jeg skal bare gennemføre under tidsgrænsen på 7 timer - så jeg håber at det går, selv om der kun er 9,5 uge til.

Du skal bare på Detox-diæt så får du alle affaldsstoffer udaf kroppen og taadaaa ingen skade mere :superman:

Link to comment
Share on other sites

Du skal bare på Detox-diæt så får du alle affaldsstoffer udaf kroppen og taadaaa ingen skade mere :superman:

Du må virkelig have set dig sur på Lemond22, siden du vælger at detox-forfølge ham rundt i andre tråde...:smile:

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Du må virkelig have set dig sur på Lemond22, siden du vælger at detox-forfølge ham rundt i andre tråde :smile:

Haha der skal vist meget mere til at gøre mig sur men når man vælger at oprette en tråd for at få kritik også kun vælger at lytte til dem der er enige med en selv til trods for at argumenterne på den anden side står langt bedre så beder man selv om ikke at blive taget seriøst.

Hvis alle på boardet valgte at argumentere ligesom Lemond22 så ville MOL have samme standard som Østrogen.dk

Link to comment
Share on other sites

:smile:

Hmm, lyder ikke opmuntrende. Er du begyndt at lave de øvelser fra linket? Jeg startede i går aftes og igen her til morgen og umiddelbart virker det bedre at støtte på allerede.

Er i et erhvervsnetværk hvor vi havde Thomas Nolan, ude sidste sommer og fortælle lidt om alternative træningsformer. Han sagde at han kendte eksempler på løbere, som var gået direkte igennem en Marathon, uden at have løbetrænet ret meget på forhånd. Simpelthen fordi de havde trænet konditionen så højt op på alternative træningsformer.

Nu kan jeg desværre ikke huske hvilke træningsformer han nævnte som gode ved knæskader, men umiddelbart mener jeg at han sagde at løb i vand, skulle være en ganske god alternativ træningsform ved knæskader.

Men spørg Fysioterapeuten i morgen og ellers må der da være nogen herinde som har erfaring med det.

Jeg skal bare gennemføre under tidsgrænsen på 7 timer - så jeg håber at det går, selv om der kun er 9,5 uge til.

Det værste er jo sådan set at jeg virkelig har trænet seriøst her i vinter for at kunne løbe maraton i maj. Jeg har været ude uanset vejret. Det kan godt ærge mig nu :smile: Jeg har forsøgt mig med squads. Det hjælper en smule. Hvis jeg overhovedet kan løbe Cph M. gør jeg det. Jeg regnede (eller håbede på) med at gennemføre på 4-4.5 timer, men det tror jeg ikke længere er realistisk.

Link to comment
Share on other sites

Haha der skal vist meget mere til at gøre mig sur men når man vælger at oprette en tråd for at få kritik også kun vælger at lytte til dem der er enige med en selv til trods for at argumenterne på den anden side står langt bedre så beder man selv om ikke at blive taget seriøst.

Hvis alle på boardet valgte at argumentere ligesom Lemond22 så ville MOL have samme standard som Østrogen.dk

Jeg kan bruge flere ord her:

1. Strikkeklubsniveau.

2. Manglende liv.

3. Mindreværdskomplekser.

4. Børnehaveniveau.

Du kan selv vælge hvilket ord du synes bedst beskriver dit intellektuelle niveau.

Edited by lemond22
Link to comment
Share on other sites

:smile:

Det værste er jo sådan set at jeg virkelig har trænet seriøst her i vinter for at kunne løbe maraton i maj. Jeg har været ude uanset vejret. Det kan godt ærge mig nu :smile: Jeg har forsøgt mig med squads. Det hjælper en smule. Hvis jeg overhovedet kan løbe Cph M. gør jeg det. Jeg regnede (eller håbede på) med at gennemføre på 4-4.5 timer, men det tror jeg ikke længere er realistisk.

Jeg har tid ved lægen i morgen - men var i svømmehal i dag og jeg kunne ikke mærke til problematikken, når jeg bevægede mig under vand.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan bruge flere ord her:

1. Strikkeklubsniveau.

2. Manglende liv.

3. Mindreværdskomplekser.

4. Børnehaveniveau.

Du kan selv vælge hvilket ord du synes bedst beskriver dit intellektuelle niveau.

Haha det er fint nok at du tror på julemanden men du skal bare ikke begynde at hyle når de voksne fortæller dig sandheden :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har haft/har et springer knæ, så har kommer hvad jeg har gjort.

i starten

kondition: aqua-jogging, spinning og crosstrainer

styrke: squat uden vægt til smarte grænsen (3x15 hver dag)

udstrækning: af forlåret (stræk af 30-40sek varighed)

i midten

kondition: let løbe tur 20-30min 3 gange om uge(60-65%)

styrke: 3x6 tunge dybe squat

balance: bold kast på vippebræt

udstrækning: af forlåret (stræk af 30-40sek varighed)

derefter, sætter jeg mængde og intensitet op i løb.

udover det svømmede/svømmer jeg ca. 4 pas om ugen (ca. 6 timer)

Edited by pentatlet
Link to comment
Share on other sites

Haha det er fint nok at du tror på julemanden men du skal bare ikke begynde at hyle når de voksne fortæller dig sandheden :tongue:

Du mener når sørgelige skabninger får traumer over manglende opmærksomhed i en tråd :4thumbup:

Men jeg lader den ligge her. Livet er for kort til det niveau.

Link to comment
Share on other sites

Du mener når sørgelige skabninger får traumer over manglende opmærksomhed i en tråd :4thumbup:

Men jeg lader den ligge her. Livet er for kort til det niveau.

Haha nemlig, lige præcis, du kan jo starte med at underbygge dine flotte påstande der modbeviser termodynamikken. Når du har gjort det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at du vil få nobelprisen i fysik :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan bruge flere ord her:

1. Strikkeklubsniveau.

2. Manglende liv.

3. Mindreværdskomplekser.

4. Børnehaveniveau.

Du kan selv vælge hvilket ord du synes bedst beskriver dit intellektuelle niveau.

Kunne ikke være mere enig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Haha der skal vist meget mere til at gøre mig sur men når man vælger at oprette en tråd for at få kritik også kun vælger at lytte til dem der er enige med en selv til trods for at argumenterne på den anden side står langt bedre så beder man selv om ikke at blive taget seriøst.

Hvis alle på boardet valgte at argumentere ligesom Lemond22 så ville MOL have samme standard som Østrogen.dk

... og hvis alle kørte samme debatstil som du fremfører her, så ville MOL hurtigt blive affolket, fordi det ikke var til at holde ud at være her. unhappy.gif

Nu har jeg ikke været her så længe, men jeg har indtryk af at du har meget at bidrage med omkring forskellige emner. Men helt seriøst, det korstog du kører her er ikke klædeligt. Du kan synes at Lemond22's påstande og måde at forholde sig til andres input i den anden tråd er nok så useriøs, men hold det nu i den tråd. Faktisk vil jeg sige, at din holdning om "Hvis man synes A, så kan man ikke vide noget som helst om noget andet i hele verden" heller ikke udstråler den største seriøsitet, og giver mig lyst til at råbe SPEJL!

Mindre Paradise, mere sober debat, tak. Kom nu, jeg ved du kan. smile.gif

Link to comment
Share on other sites

... og hvis alle kørte samme debatstil som du fremfører her, så ville MOL hurtigt blive affolket, fordi det ikke var til at holde ud at være her. unhappy.gif

Nu har jeg ikke været her så længe, men jeg har indtryk af at du har meget at bidrage med omkring forskellige emner. Men helt seriøst, det korstog du kører her er ikke klædeligt. Du kan synes at Lemond22's påstande og måde at forholde sig til andres input i den anden tråd er nok så useriøs, men hold det nu i den tråd. Faktisk vil jeg sige, at din holdning om "Hvis man synes A, så kan man ikke vide noget som helst om noget andet i hele verden" heller ikke udstråler den største seriøsitet, og giver mig lyst til at råbe SPEJL!

Mindre Paradise, mere sober debat, tak. Kom nu, jeg ved du kan. smile.gif

Helt enig med dig Spinderella. Ofte, og det er desværre tit de samme relativt få personer, er sproget alt for negativt og hetzende herinde. Lad os da få en ordentlig tone, og nogle konstruktive debatter og meningsudvekslinger, i stedet for alt det "fucking dit", "Pussie dat", "Shitness World" og nedladende personlige kommentarer!

Vh.

HB

Link to comment
Share on other sites

... og hvis alle kørte samme debatstil som du fremfører her, så ville MOL hurtigt blive affolket, fordi det ikke var til at holde ud at være her. unhappy.gif

Nu har jeg ikke været her så længe, men jeg har indtryk af at du har meget at bidrage med omkring forskellige emner. Men helt seriøst, det korstog du kører her er ikke klædeligt. Du kan synes at Lemond22's påstande og måde at forholde sig til andres input i den anden tråd er nok så useriøs, men hold det nu i den tråd. Faktisk vil jeg sige, at din holdning om "Hvis man synes A, så kan man ikke vide noget som helst om noget andet i hele verden" heller ikke udstråler den største seriøsitet, og giver mig lyst til at råbe SPEJL!

Mindre Paradise, mere sober debat, tak. Kom nu, jeg ved du kan. smile.gif

Jeg ved altså ikke hvad det er jeg skal beskyldes for at påstå.

For en god ordens skyld, så understreger jeg lige endnu engang at det eneste jeg med sikkerhed ved, er at jeg tabte 2,9 kg på 11 dage, efter at have haft en stillestående vægt igennem måneder.

Om jeg har tabt vand, blod, fedt, muskelmasse, affaldsstoffer eller noget helt andet, kan jeg som jeg helt korrekt siger i tråden, ikke debattere, idet jeg ikke aner det. Faktum er at kgene er tabt og at det fortsat holder vand, ved tilbagevenden til min tidligere kost.

Ellers helt enig. Som ny bruger er jeg rimelig overrasket over debatniveuaets fuldstændige anarki herinde.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved altså ikke hvad det er jeg skal beskyldes for at påstå.

For en god ordens skyld, så understreger jeg lige endnu engang at det eneste jeg med sikkerhed ved, er at jeg tabte 2,9 kg på 11 dage, efter at have haft en stillestående vægt igennem måneder.

Om jeg har tabt vand, blod, fedt, muskelmasse, affaldsstoffer eller noget helt andet, kan jeg som jeg helt korrekt siger i tråden, ikke debattere, idet jeg ikke aner det. Faktum er at kgene er tabt og at det fortsat holder vand, ved tilbagevenden til min tidligere kost.

Ellers helt enig. Som ny bruger er jeg rimelig overrasket over debatniveuaets fuldstændige anarki herinde.

Min pointe var ikke at forholde mig til hvad du har skrevet i den anden tråd. Blot at jeg synes at Lunau skal holde sine holdninger om dette i den tråd, og ikke hive det med rundt alle mulige andre steder på MOL. I og for sig kan jeg godt forstå at du reagerer her, men i bund og grund så synes jeg egentlig også, at hvis du synes der er mere at sige om emnet, så tag det i den tråd du har oprettet til formålet. :smile:

Og så skal jeg nok stoppe med at lege selvbestaltet debatpoliti (det klæder nemlig heller ingen). :blush:

Link to comment
Share on other sites

@HB66: Ind imellem er der nogle af os, der har en dårlig dag, hvilket så desværre nogle gange kommer til udtryk i trådene.

Desuden findes der på Mol.dk - ligesom på de fleste andre internet-fora - nogle rigtig hårde internet-krigere, som her får afløb for de frustrationer og komplekser, som de ikke formår at adressere til rette vedkommende ude i den virkelige verden.

Lad det være - de fatter det alligevel ikke dry.gif

@Lemond22: Tag det nu roligt smile.gif Dit indlæg i den anden tråd landede i en til tider yderst betændt diskussion her på mol.dk om detox-kure, slankekure mv. Nogle af dem, der har beskrevet forskellige kure har helt tydeligt haft nogle psykiske problemer af virkelig alvorlig karakter (ikke rettet mod dig). Derfor er der en tendens til, at indlæg om detox-kure bare bliver jordet fuldstændig.

@woer: Lyder irriterende med det knæ. Stoler du på fysioterapeuten eller vil du i gang med yderligere undersøgelser?

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share