321's log - 2015


321
 Share

Recommended Posts

Nææ ikke nogen hokus pokus idéer. Det er de samme problemer jeg selv bøvler med.

Jeg har før været medlem af en o-klub i slagelse. Og jeg må hellere se at få meldt mig ind i en o-klub i københavn. Men der er stor forskel på 1:10.000 civile o-kort og 2 cm hærkort, har jeg måtte erkende. Så man skulle helt sikkert også fokusere på orientering på hærkort.

Ang. march er jeg kommet ind i en god rytme med gahrn, med at gå 20 km om ugen på en rute i dyrehaven. Startende med 15 kg i rygsækken og det skal i hvert fald op på 30 kg, gerne mere inden februar. Jeg synes det er lækkert at have en fast rute og en rutine. Når der er en rutine føles det hurtigere og nemmere overstået.

Ang. løb. Hvis du fx gerne vil løbe 3200 m. på cooperen. Så er omgangstiden på 400 m. 1.30. Så det skal du kunne løbe 8 runder af. Så jeg træner sådan at jeg holder omgangstiden og skal løbe 3200 m. Og så gælder det om at gøre det med så få pauser som muligt. Fx 1 x 1200 m. 2 x 800 m. og 1 x 400 m. Og nogle dage løber jeg det bare ud i en køre.

Nice med den faste rute, også det at i har hinanden til at sparre med...

Jeg har selv fået tiltusket mig et 2-cm hærkort over mit område (bor jo på landet :tongue: ) så havde egentlig planlagt at kører march og orientering ud i ét på den måde... Selvfølgelig er det ikke nok kun at gå o-march... der må også løbes...

Det må jeg helt klart prøve når fyssen siger go' for interval træning

Link to comment
Share on other sites

Nææ ikke nogen hokus pokus idéer. Det er de samme problemer jeg selv bøvler med.

Jeg har før været medlem af en o-klub i slagelse. Og jeg må hellere se at få meldt mig ind i en o-klub i københavn. Men der er stor forskel på 1:10.000 civile o-kort og 2 cm hærkort, har jeg måtte erkende. Så man skulle helt sikkert også fokusere på orientering på hærkort.

Ang. march er jeg kommet ind i en god rytme med gahrn, med at gå 20 km om ugen på en rute i dyrehaven. Startende med 15 kg i rygsækken og det skal i hvert fald op på 30 kg, gerne mere inden februar. Jeg synes det er lækkert at have en fast rute og en rutine. Når der er en rutine føles det hurtigere og nemmere overstået.

Ang. løb. Hvis du fx gerne vil løbe 3200 m. på cooperen. Så er omgangstiden på 400 m. 1.30. Så det skal du kunne løbe 8 runder af. Så jeg træner sådan, at jeg holder omgangstiden og skal løbe 3200 meter i alt. Og så gælder det om at gøre det med så få pauser som muligt. Fx 1 x 1200 m. 2 x 800 m. og 1 x 400 m. Og nogle dage løber jeg det bare ud i en køre. Når du gør det på den her måde, træner du dig selv i at holde det samme tempo hele vejen. Istedet for at løbe 3000 meter intervaller hvor du starter med at løbe med 17 km/t faldende til 12 km/t.

Evt. kunne man jo printe et kort fra VisitPlus, og tage det med i o-løb klubben, og så bare tegne kortet over.

Link to comment
Share on other sites

Nå, selv om det er hyggeligt, så skal det hele jo ikke gå op i snak... :bigsmile:

Har været hos min trofaste fys idag, for behandling af mine achilessener. Heldigvis var han positivt stemt da jeg spurgte til hvornår jeg kunne være klar igen. Til at begynde med sagde han 2 uger og der jublet jeg nærmest, efterfølgende revurderet han sin udmelding da han kom i tanke om at jeg nok ikke ville sidde stille i 2 uger. Så han gav mig 1 månede, men det er også iorden :laugh:

Træningen idag...

Morgen:

PUSH UPS, SIT UPS, ENGLEHOP, FINNESLAG X 25.

Aften:

LØB

Distance: 4.14 (Terapeuten har dog pålagt mig restriktioner)

Tid: 22:00 (Det giver 5,19/kmt, hvilket OVERHOVEDE ikke er godt nok. Skal have barberet ca 50sek af pr km, på de korte distancer! Dog er der en vifte af årsager = Acilessener, Allergi, Tunge ben :innocent: )

Det skulle egentligt være blevet ved det, men belært af Kauf; Hvor der fejles, der skal straffes :devil:

3 X BRONZE CIRKEL (Ingen tid, men pinligt korrekt udført i min 27grader varme stue :crazy: )

Godnat gymnastik:

PUSH UPS, SIT UPS, ENGLEHOP, FINNESLAG X 25.

Jeg for nok ikke opdateret igennem de næste par dage, da der idag er dukket en camping tur til løkken op med et par kammerater :4thumbup:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Det er et program som man kan finde på alle Forsvarets FIN Computere, der viser et kort over hele Danmark, hvorefter man så kan vælge målestoks forhold og hvilket som

Er du ikke selv i Hæren?

Super, det skal jeg da lige huske...

Hehe, jeg holder mig generalt fra computere og den slags :tongue:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Så kom jeg tilbage fra en lækker tur til Løkken sammen med et par gode kollegaer. Vejret spillet og alt var fint, fik pådraget mig de ONDE FORBRÆNDINGER! der indtil videre har været årsag til at al fysisk aktivitet har været indstillet, :crazy:

On the bright side har jeg fået taget et par tiltrængte kilo på :tongue:(i form af øl & ærgelig mad)

Dog fik jeg lige trænet inden vi tog afsted...

080710.

CLEAN & PRESS (dumbell)

2 x 8 x 14kg.

1 x 8 x 16kg.

SKULDER PRESS

1 x 8 x 14kg.

2 x 8 x 16kg.

ROTATOR CUFF

2 x 8 x 5kg.

1 x 8 x 6kg.

LUNGES

10 x 45kg.

10 x 50kg.

(Jeg har ladet mig fortælle at for at komme op i mange rep's og kg skal jeg køre "tunge" sæt og få rep's, så det har jeg kastet mig selv ud i :cool: )

PISTOLS

10/10 - 8/8 - 6/6.

LEG CURLS

3 x 8 x 35kg.

Og da der var tid til overs...

DUMBELL CURLS

3 x 8 x 14kg.

TRICEP PUSH DOWN

3 sæt af ? kg.

(Sjældent at jeg ikke kan huske min vægt, men "Løkken" har nok ædt den del af min hukommelse)

På én eller anden måde har det faktisk været meget behagligt lige at have 3 OFF dage, men blev igen bekræftet i at fysisk inaktivitet i længden gør mig utilpas.

Jeg fik dog enkelte sammen brændinger som sendte mig ud på impulsive skrånings sprint og push ups

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Inspireret af SEAL PST bestod morgen idrætten af:

2 minutters PUSH UPS: 90stk.

(=Lange arme :tongue: )

2 minutters SIT UPS: 98stk.

(Fandme surt at jeg ikke fik skævet til klokken 2 sekunder før, så havde jeg nået de 100 :sneaky2: )

PULL UPS: 20stk.

Aften

LØB

Type: 15/15 x 15.

Distance: 1,5km.

2 Minutters pause.

Type: 30/30 x 10.

Distance: 1,8km.

Afjog: 500m.

Dette trænings pas bar præg af at jeg ikke må belaste mine achilessener. Det gjorde at min hastighed ikke måtte være al for høj, men fik da på trods af restriktionerne pulsen op på 181/bpm. Og stængerne kunne da også mærkes...

Jeg kan simpelthen ikke nøjes med jogging ture for alle pengene, for jeg føler at jeg falder for langt bag ud, Men fyssen som kender mig og mine nøkker har givet grønt lys for løb så længe jeg ikke kan "mærke" mine acilessener så burde det være iorden... Det bevirker dog at min totale skades periode bliver forlænget :wink:

Link to comment
Share on other sites

Formiddag:

Dumbbell press

8 x 16kg.

8 x 18,5kg.

8 x 21kg.

Cable cross

3 x 8 x 20kg.

(Dette var første gang jeg gav mig i kast med denne øvelse, så holdte de lette kilo og fik teknikken på plads.)

"Vindueviskere"

8 - 8 - 10.

T2B

10 - 8 - 6.

Skulle have kørt Dips, men håndledene brokket sig ligeså snart der blev lagt vægt på...

desuden var jeg presset på tid da jeg havde en aftale, og senere skulle ud og sejle i bade ring, GO SPAS, og super hårdt for underarmene :w00t:

Aften:

Lidt bodyweight. Hvad nytte gør det at man kan løfte tunge vægte, hvis man ikke kan løfte sig selv!?! :superman:

Chin ups

100.

Push ups 25.

Sit ups 25.

Englehop 25.

Finnespark 25.

x 2.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Clean & Press

1 x 8 x 12kg.

2 x 8 x 14kg.

(syntes ikke at der var overskud til at ramme de 16kg. :dry: )

Skulder pres

3 x 8 x 16kg.

Rotator cuff

3 x 8 x 5kg.

(syntes stadig at det er lige hårdt nok for skuldren at gunne op til 6kg.)

Lunges

1 x 10 x 40kg.

1 x 10 x 45kg.

1 x 10 x 50kg.

(jeg begynder så småt at finde lidt overskud i denne øvelse, men den hiver stadig tænder ud. :devil: )

Leg curls

2 x 8 x 35kg.

(der var simpelthen for stort pres på min achilessene, grundet maskinens konstruktion! der for tog jeg ikke sidste sæt med.)

Pistols

10/10 - 8/8 - 6/6.

Og da jeg kun havde kage i hovedet igår aftes, så måtte jeg lige op og jogge lidt på løbe båndet...

Løb

Type: Jogging.

Tid: 15 minutter.

Derudover har jeg været til fys idag, og på denne kant sker der virkelig fremskridt, så det er VERY NICE! :4thumbup: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Morgen:

25 Belønninger.

Formiddag:

Svømning

- 300m bryst. Tid: 06:04.

- 3 x 25m teknisk undervands svømning. (masser af overskud, lå rigtig godt i vandet.)

- 457m bryst. Tid: 09:35 (Et nået skævt tal, men var igen inspireret af SEAL PST)

- 3 x maske på under vand.

- 1 POW + 1 Alm ned dyk x 4.

- Makker øvelse: Skub flasken på bunden, 30m.

- 4 x 25m crawl sprint, tiderne lå snævert omkring de 17 sekunder.

- Udspring: Hovede m/u hænder, dødmur, 1 1/2 saltomotale.

- 75m afsvømning.

- + Lidt sikkerheds dyk for min makker.

Ialt 1000m +.

Lidt af et multi pas, men føler at jeg kom lidt rundt om det hele...

Plejer egentlig ikke at være tilfreds med 1000m men da "vand tilvænningen" var fokus området idag er jeg faktisk rimelig tilfreds

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Har været ramt af fest og farver i lokal samfundet i denne weekend, normalt gør jeg mig ikke i den slags flere dage i træk, men i lyset af den seneste tids begivenheder tillod jeg mig selv at give lidt ekstra gas... Men alligevel rart at det er slut :gal: Glæder mig til igen at indtage fast føde, reglmæssigt :tongue4:

170710

100 Push ups (50/50)

+ Lidt hiven håndvægt.

180710

100 Pull ups (10 x 10, lidt tømmermands venligt :laugh: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg brugte dagen igår på at fundere over om jeg burde løbe en rolig 5'er, og var da næsten også på vej ud af døren da konen, (i et noget bedrevidende tone leje) køligt spurgte om det nu var smart, set i lyset af mine problemer med achilessenerne. Det spørgsmål kastet mig tilbage i sofaen til endnu en overvejelse.

Min konklusion blev efterfølgende: Hellere "misse" én jogging tur hist og hér og så bruge krudtet på de løb der giver nået i posen!

Desværre tør jeg stadig ikke løbe lange intervaller af frygt for at fucke mine fødder helt op :sneaky2:

LØB

- 1,4km opvarmning.

- 25 x 30 sekunders spurt.

- 600m afjog.

Var super oplagt på at løbe igennem idag og under opvarmningen kunne jeg virkelig mærke at der var guf i benene idag. Det gik da også forrygende de første 10 runder, hvor lungerne virkelig fik lov at arbejde... OGSÅ ramte jeg en næsten uigennemtrængelig shit storm, bestående af: Hævnen fra for mange øl og smøger weekenden over (jeg er en tosse der ikke kan adskille bajer og smøger :blush: ), mega allergi som fik mit luftrør til at snævre sammen og dette blev assisteret af mit puls bælte som gnavet og bidrog til at forhindre mine lunger i at arbejde frit! Så hvad jeg troede skulle blive et super trænings pas endte med at blive "ilt mæssig SURVIVAL"

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Det er vist lige præcis en kone jeg mangler til at påminde mig om mine skader!

God beslutning...

Har du overvejet roning i stedet for løb?

Link to comment
Share on other sites

Det er vist lige præcis en kone jeg mangler til at påminde mig om mine skader!

God beslutning...

Har du overvejet roning i stedet for løb?

Ofte er det bare svært at holde sig i skindet, specielt da jeg hænger lige lovlig meget i bremsen på løbet. Men så er det jo godt at man har en kone der kan skære igennem :4thumbup:

Roning, er det sådan du holder løbe formen nu hvor du er skadet?

Vidste ikke at roning kunne erstatte noget af løbet...

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Hold da op det er varmt, at træne her i middags solen :blink:

Og der gik da også en del mere vand til end der plejer :cool:

Idag har den indtil videre stået på styrke:

Dumbell press

1 x 8 x 18kg.

1 x 8 x 20kg.

1 x 8 x 22kg.

Push ups m. klap

3 x 1-2-3-2-1.

Dips

1 x 8 x 15kg.

1 x 10 x 20kg.

1 x 15 x 25kg.

Chin ups

2 x 8 x BW+10kg.

1 x 8 x BW+12kg.

(Syntes ikke at der var overskud på dem idag :nonono: )

Dødløft

1 x 8 x 70kg.

1 x 8 x 75kg.

1 x 8 x 80kg.

(Som chin ups, kørte denne øvelse heller ikke idag, mest på grund af varmen)

T-Bar row

3 x 8 x 60kg.

(for mig én ny øvelse, men syntes egentlig godt om den så det er nok ikke sidste gang jeg napper den)

"Vinduesviskere"

10-8-6.

T2B

10-8-6.

Alt bliver (for mig) så meget hårde når det er varmt, og det er heller ingen fordel at mit center ikke har nogen udluftning ud over et par vinduer :blush:

Men hvis ,man ser bort fra dødløft og chins, så gik det egentlig rimelig godt, er virkelig ved at få fat på dumbell press og hvis jeg føler for det næste gang så skubber jeg den op på 24kg...

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Ofte er det bare svært at holde sig i skindet, specielt da jeg hænger lige lovlig meget i bremsen på løbet. Men så er det jo godt at man har en kone der kan skære igennem :4thumbup:

Roning, er det sådan du holder løbe formen nu hvor du er skadet?

Vidste ikke at roning kunne erstatte noget af løbet...

Du bliver selvfølgelig ikke en bedre løbere af ikke af løbe, men du kan i hvert fald bruge roning til at styrke din aerob og anerob kapacitet.

Jeg løb ikke selv hele vinteren, men jeg roede i stedet og har holdt formen ganske fint.

Link to comment
Share on other sites

Du bliver selvfølgelig ikke en bedre løbere af ikke af løbe, men du kan i hvert fald bruge roning til at styrke din aerob og anerob kapacitet.

Jeg løb ikke selv hele vinteren, men jeg roede i stedet og har holdt formen ganske fint.

Det skal jeg da huske at bruge mere aktivt i min træning :4thumbup: ...

Vil nok primært benytte det i anaerobt øjemed!

Link to comment
Share on other sites

Der blev også lige plads til ét "hygge" aften pas! :clap:

Snorkling

Sammenlagt 60 Minutter.

Passet blev gennemført i kattegat. Vi startet på 6m vand, hvor jeg virkelig kunne mærke problemet ved at dykke med våddragt. Det er SÅ meget hårdere at komme til bunden og blive dernede da der er utrolig meget opdrift i min dragt. Andet "dyk" forgik på ca 4m vand og her var der heller intet at kigge på, danmarks kyst liv er sgu intetsigende :rofl2: Så vi rykket hurtigt ind på 2,5m vand i håbet om at der var lidt mere at glo på og her var bunden da også krydret med store sten, tang og pletvise sand spor her var enda en smule dyreliv iform af små fisk og krabber så min makker var ikke sen til at hive harpunen frem, det blev dog ikke til mere end ét par forbi skud. Vi var dårlige skytter og byttet for småt :baaa:

Men påtrods af det var det en positiv oplevelse, temperaturen var god, ingen bølger og jeg fik fortaget en masse gode dyk og fik leget lidt med mit nye maske sæt :biggrin:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

SMUKT VEJR! Simpelthen en fryd, at konstatere at det var løbe dag, idag...

Jeg ventet tålmodigt på at klokken skulle blive så mange så temperaturen var faldet tilstrækkeligt til at jeg kunne få et seriøst trænings pas. Da klokken var 20:30 stod temperatur måleren på 24 grader :4jumpy: og jeg besluttet mig for at der nu måtte handles. Jeg snøret snørrebåndene og var på vej ud af døren, da jeg konstateret at det var for varmt med en t-shirt, dét viste sig at være en god beslutning...

Løb

- 1km jogging.

- 3 x 1000m, Pause/gang: 5 minutter, ialt=600m.

- 1,6km løb.

Ialt: 6,2km.

Resumé:

Interval 1: Lige strækning, uden de store bakker. Tempoet blev sat en smule højt :cry3:

Interval 2: Her skulle jeg krydse en trafikeret omfartsvej med en torden flue i øjet, dette blev dog gjort uden den store nedgang i tempoet. Intervallet sluttet på toppen af en bakke som ikke gik ubemærket hen :newtongue:

Interval 3: Dette interval var stærkt kupperet og suppleret af den ene gylletanks eftermæle, efter den andens. Jeg var dog så heldig at have en blik stille sejrøbugt at kigge ud over, indtil tre torden fluer på stribe væltet uhæmmet ind i mit andet øje...

Alt i alt en kanon tur. Det var første gang jeg gav mig i kast med 1000m intervaller, det ar en af grundene til at min pause var så lang. den anden grund er igen, mine achilessener :violin:

Link to comment
Share on other sites

Da jeg vågnet imorges var jeg en smule "urolig" for min ben træning idag, for mine ben var en smule stive efter igår, men det var heldigvis ubegrundet :wink:

Eftermiddag:

Clean & press

2 x 8 x 14kg.

1 x 8 x 16kg.

Military pres

1 x 8 x 30kg.

1 x 8 x 35kg.

1 x 8 x 40kg.

Rear laterals

1 x 8 x 5kg.

2 x 8 x 6kg.

Lunges

1 x 14 x 40kg.

1 x 10 x 45kg.

1 x 10 x 50kg.

(disse forekommer mig lettere og lettere, der med ikke sagt at det ikke er en pine :devil: )

Pistols

3 x 10/10.

(endelig fandt jeg overskud til at gennemføre 3 sæt af 10 på hvert ben :4thumbup: )

Leg extensions

1 x 10 x 30kg.

1 x 8 x 35kg.

1 x 8 x 40kg.

God styrke i dag, ikke så meget slinger i valsen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share