vægttab med stil.


CaTTeN
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

firmaet jeg arbejder for at fået lavet et motion rum til os, og jeg tænkte det er nu jeg skal gribe chancen for at komme ned på min ideal vægt igen, som IT-nørd er der kommet lidt for meget cola og pizza indenfor, som nu sætter sig som en kæmpe mave, cola'erne er nu skiftet ud med vand og lidt light icetea, og pizza er blevet til hjemme lavet mad, smøgerne er også væk.

min vagt er faldet til 114Kg (fra Ca. 122Kg) nu og holder stille der, så træning er nok det næste skirt.

jeg er start på kondi cykel, men 20min på sådan en giver sq ømme baller :D

så er så småt gået over til cross-træner (tror jeg den hedder), det er også hårde kan jeg mærke, men følger ikke det giver så meget igen, så lidt for sjov prøvede jeg 15min på vores løbebånd med en rask gåtur, og F*** det var hård, men på den gode måde, og ville gerne mere men er det et godt valg at "løbe" mere på løbebånd? jeg tænker meget, på min godt 30Kg for meget, og hvad det kan gøre ved mine knæ, jeg har ikke nogle knæ problemer i dag, men mit mål er, at kunne passe ned i min gamle Taekwondo dragt, og der er knæ skader ikke velkommen.

mit "selv-opfundet-trænings"-program er PT sådan her

1. opvarmning, 20min på kondicykel, level 8 (men mere og mere på cross-træner)

2. vagt træning Ca. 20-30min, arme, bryst, mave, øver krop.

3. slutter af med 20min på Cross-træner level 8 (overvejer løbebånd her, eller hvad ?)

4. stræk øvelser, af lidt mere ekstrem art, med Taekwondo i tankerne.

evt. forslag til hvordan jeg kan få mere ud af min tid er meget velkommen

hvad med protein drik, dem skal jeg vel holde mig fra? det er vel mindre til vagttab.

hvor vigtig er pulsen ? min ideal puls er vist 80-173 siger maskinen, men er højere beder og hvor høj kan jeg gå?

alder : 27

vægt : 114Kg

højte : 182cm

Køn : ja... hankøn :P

trænder : Man,ons,fre,lør.

Edited by CaTTeN
Link to comment
Share on other sites

Med din vægt i mente og din mangel på aktivitet på det seneste vil jeg klart fraråde dig at løbe. Cykling, svømning og crosstrainer er langt mere skånsomt for dine led og kan sagtens være nøgle til et sundt vægttab.

Når det så er sagt synes jeg at du bør træne hele din krop når du styrketræner, også benene.

Med hensyn til din kredsløbstræning tror jeg at du vil se en fordel ved at træne ved høj intensitet idét det vil give dig muligheden for at gøre din kondition bedre hvilket vil give dig øget velvære og gode fremskridt som ikke kun kan måles på vægten / ses i spejlet.

Held og lykke.

Jesper

Link to comment
Share on other sites

super, hej giver den gerne en skalle ved at træne ved høj intensitet, men så er jeg lidt tilbage til hvor højt må ens puls komme, jeg er typen, der bliver ved til jeg falder om, og møder jeg en mur i mine udfordringer, signer jeg hovedet mere næsten gang og løber til.

Link to comment
Share on other sites

super, hej giver den gerne en skalle ved at træne ved høj intensitet, men så er jeg lidt tilbage til hvor højt må ens puls komme, jeg er typen, der bliver ved til jeg falder om, og møder jeg en mur i mine udfordringer, signer jeg hovedet mere næsten gang og løber til.

Nu ved jeg ikke om du har problemer med hjertet eller andre ting der gør at du bør holde lidt igen, men hvis det ikke er tilfældet vil jeg helt klart anbefale dig at give den 100% gas. Lad være med at tænke på hvad din puls må være og ikke må være... du skal være mindst så forpustet at du ikke kan føre en samtale imens du udøver din træning.

Personligt synes jeg klart at det er den bedste måde at få forbrændt nogle kalorier.

Link to comment
Share on other sites

Nu ved jeg ikke om du har problemer med hjertet eller andre ting der gør at du bør holde lidt igen, men hvis det ikke er tilfældet vil jeg helt klart anbefale dig at give den 100% gas. Lad være med at tænke på hvad din puls må være og ikke må være... du skal være mindst så forpustet at du ikke kan føre en samtale imens du udøver din træning.

Personligt synes jeg klart at det er den bedste måde at få forbrændt nogle kalorier.

Det er også klart en af de mest usmarte metoder at træne på, når man vejer 114 kg og skal tabe en del vægt for at sige det mildt. En lidt længere planlægning med indlagte uger med højintensitet er klart at foretrække, så størstedelen af træningen foregår i et et tempo, hvor man ikke falder halvdød om efter træningen.

Som en klog mand engang sagde:"Miles builds champions". :wink:

Link to comment
Share on other sites

jeg har ingen hjerte eller andet problem, for uden stemmer i hovedet, men de er meget bare heppekor. :P

jeg har det også bedst med at være helt død efter træning, så har jeg en vis form for selv tælfrished, også selv om jeg knap nok kan rejse mit fra sofaen om aften så.

som Friedrich Nietzsche en gang sagde "What Doesn't Kill You Makes You Stronger"

Link to comment
Share on other sites

jeg har ingen hjerte eller andet problem, for uden stemmer i hovedet, men de er meget bare heppekor. :P

jeg har det også bedst med at være helt død efter træning, så har jeg en vis form for selv tælfrished, også selv om jeg knap nok kan rejse mit fra sofaen om aften så.

som Friedrich Nietzsche en gang sagde "What Doesn't Kill You Makes You Stronger"

På længere sigt er det bare ikke smart at træne på denne måde, når formålet er vægttab. Kroppen har ikke ressourcerne til at restituere på samme måde som normalt, når man er på diæt.

Derfor vil det altid være at foretrække at lave en langsigtet plan, når man i dit tilfælde skal tabe lidt over 30 kg for at have en normal vægt.

Link to comment
Share on other sites

jeg er ikke på nogen diæt, eller ikke helt.. i snakken, jeg har haft med min læge mente han "bare" jeg skulle lære at spise mindre, da han mente min menu var fin, bare mindre var beder, og jeg skal love for, det er svære at spise mindre, end det var at, stoppe med at ryge.

men forstår jeg det rigtig på jer, at det ville være beder en dag klø på (110%), og så lidt mere rolig (100%) træning de andre dage om ugen, eller helt kun 100% dage?

ville det evt. være en god ide at få lavet en mere professionel trænings plan/ coach? og hvor kan man få lavet sådan en, nu hvor jeg ikke er medlem i fitnessfun og hvad nu ellers de hedder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share