yndlings muskel


brinch93
 Share

Recommended Posts

Hvorfor vil de fleste have hjælp til at træne maven og biceps, i stedet for triceps og ryggen?

Og er det ikke irreterende for de mere erfarende medlemmer af MOL, at skulle svare på det samme igen og igen?

Edited by brinch93
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil de fleste have hjælp til at træne maven og biceps, i stedet for triceps og ryggen?

Og er det ikke irreterende for de mere erfarende medlemmer af MOL, at skulle svare på det samme igen og igen?

Ting der kan ses i spejlet er ofte dem der får mest opmærksomhed.

Link to comment
Share on other sites

Synes bryst er et af de sværeste steder at få resultater... Og min mave vil bare ikke forme sig som jeg vil :P

Men kan det ikke godt passe at triceps er ligeså vigtigt for store arme, da den er noget større end biceps musklen?

Link to comment
Share on other sites

Synes bryst er et af de sværeste steder at få resultater... Og min mave vil bare ikke forme sig som jeg vil :P

Men kan det ikke godt passe at triceps er ligeså vigtigt for store arme, da den er noget større end biceps musklen?

Jeg tror at grunden til at nogle eller mange syntes at brystmusklerne er sværeste at se fremskridt for er at dette er en muskel der ikke er så stor som hovedregel og for at få massive bryst muskler skal de trænes over mange år med varieret og mange forskellige øvelser husk fly øvelser den man presser musklerne sammen :-)

Ja triceps er den muskel der er størst på armene for at få store muskler på overarmen skal man huske at træne triceps, jeg fokusere nu mere nu på tricep da biceps er største muskel på mine arme som de ser ud nu.

Link to comment
Share on other sites

Det er altid effektivt at kombinere de store øvelser, med nogle isolations øvelser.

Bicebs curl med håndvægte er en fast del af mit eget program, men hvis man vil have store overarme, så er triceps også vigtig. Mit eget fokus på at træne biceps, skyldes mest at jeg havde meget tynde arme da jeg startede, så vidt jeg husker kunne jeg nå rundt om mine overarme med 2 fingre. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Så er der blevet snakket om maven, biceps, triceps og brystkassen, men er I ligeglade med ryggen og benene, eller kommer de af sig selv?

Ikke her i huset, men her er favoritten også lårets bagside. Lækker at træne og synes det ser temmeligt fesent ud når der er fladt mellem glutes og knæ, og især hvis der er lidt muller på resten af kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Ikke her i huset, men her er favoritten også lårets bagside. Lækker at træne og synes det ser temmeligt fesent ud når der er fladt mellem glutes og knæ, og især hvis der er lidt muller på resten af kroppen.

Er da også helt enig ;)

Link to comment
Share on other sites

Personligt er "yndlings" musklerne dem hvor man kan presse sig selv til det yderste i hvis I forstår.

Et eksempel er et jeg i bænkpres føler at jeg går "død" til tider til trods for at jeg træner varierende og ofte, men min tricep føler jeg er uovervindelig :) først dips med 25 ekstra kg på, så fransk pres, så armbøjninger... de kan bare blive ved. Har trænet boksetræning i en del år efterhånden inden jeg begyndte decideret at styrketræne, men måske har de mange armbøjninger gjort sin indvirkning her.

Så jeg må sige at min yndlingsmuskel helt klart er tricep... for der tæver jeg min træningsbuddy hver gang.. he he.. den taber..

Link to comment
Share on other sites

Personligt er "yndlings" musklerne dem hvor man kan presse sig selv til det yderste i hvis I forstår.

Et eksempel er et jeg i bænkpres føler at jeg går "død" til tider til trods for at jeg træner varierende og ofte, men min tricep føler jeg er uovervindelig :) først dips med 25 ekstra kg på, så fransk pres, så armbøjninger... de kan bare blive ved. Har trænet boksetræning i en del år efterhånden inden jeg begyndte decideret at styrketræne, men måske har de mange armbøjninger gjort sin indvirkning her.

Så jeg må sige at min yndlingsmuskel helt klart er tricep... for der tæver jeg min træningsbuddy hver gang.. he he.. den taber..

Kalder han dig taber, ved biceps :P

Link to comment
Share on other sites

Kalder han dig taber, ved biceps :P

He he, nej det er nærmere "tudefjæs" fordi når jeg går kold halvvejs oppe i den sidste rep i bicepcurl så "tuder" jeg bagefter over trætheden i bicep og laver mit "smerte ansigt" som min kæreste ellers er den eneste der ser når hun tæver mig derhjemme :laugh:

Idag kørte jeg dog bænk med DB hvor jeg tog 2X 6 rep med 32,5 kg + 8 rep med 30 kg + 1 rep med 27,5 kg, hvilket er rekord indtil videre... DOMS imorgen for sure!! glæder mig :crybaby:

Link to comment
Share on other sites

Glem ikke Deltoideus! der ser rigtig fedt ud, hvis den er rigtig markeret!

Så fik du den squ alligevel :laugh:

Men hvordan mener du den skal være, for har set nogle med en formet som en trekant, og nogle, hvor de er runde, men begge veltrænet :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share