Vægttab 30Kg


Rotn
 Share

Recommended Posts

Hej alle MO'ere

Ja jeg har i en længere periode fra D. 21/8-09 været på kur/livsstilsændring og det gik da også rigtig godt de første 4 mdr. men men men så kom vi vinteren og kulden nærmere, og det satte en stopper for mit vægttab/motivation.

Nu er sommeren ved at være tilbage igen og nu skal jeg igen op på hesten for at komme igang med projekt 30kg.

Jeg vil lige starte med at sætte mit Vægttabsskema ind her så i kan se hvordan det er gået og hvordan det går fremover.

Dato: Vægt:

21/8 127,60

26/8 125,40

3/9 121,80

10/9 119,70

17/9 118,30

24/9 117,00

1/10 115,00

8/10 114,10

15/10 113,30

22/10 113,10

29/10 111,00

05/11 111,00

12/11 109,20

26/11 109,50

3/12 109,30

10/12 109,00

17/12 109,20

7/1 111,50

21/1 109,70

28/1 110,20

4/2 110,00

11/2 110,30

17/2 108,60

24/2 110,00

4/3 110,20

7/4 113,50

Ja nu skal jeg sku igang igen, man skal ikke være atomfysiker for at se at jeg er røget tilbage i nogle gamle vaner, men lige nu har jeg motivationen til at forsætte på ny.

Jeg styrketræner så vidt muligt hver anden dag en halv time af gangen, træner bryst,biceps,triceps og nogen gange ryg/mave. Og ellers cykler,går og løber jeg da også ugentligt (i de gode perioder)

Iløbet af en dag (altså i vægttabsperioden når det kører) indtager jeg gerne noget light yougurth med müsli til morgenmad, igen til middag hvis ikke jeg har fået madpakke med med 4 halve. senere på eftermiddagen kunne jeg finde på at tage det samme som morgenmad eller noget rug/knækbrød med ost. til aftens indtager jeg det som nu står på menuen, og det har så ikke altid været slankemad men det de andre i familien fik. Dog er konen fra igår af også hoppet med på en slankekur så vi i de næste lange stykke tid forhåbentlig får slankere mad til aftens, for det er seriøst her jeg har et problem. Jeg indtager nok det dobbelte af hvad jeg egentlig har godt af. Også kaldet Extremt madglad :4mewantfood: . så mine mange kilo på sidebenene er nok hovedsageligt aftensmåltidet + slik og sodavand når man før i tiden skejede ud 3-4 gange om ugen :crazy:

NÅ Men som i nok kan forstå på mig vil jeg gerne tilbage til livsstilændringen hvor kiloen rasler af mig det næste stykke tid, har i et par fif til hurtig smidning af nogen kilo på den gode og sunde måde?

Vil ugentligt opdatere min Kilo så i kan følge med i mit marathonløb imod de 30 kg ialt :tongue: jeg er trods alt over halvvejs

Med Venlig Hilsen post-26979-1270650788,52_thumb.jpg

Edited by Rotn
Link to comment
Share on other sites

Hej og velkommen til MOL,

Flot at du har tabt så meget. Og respekt for at du ikke lader dig slå ud at at det er gået lidt i stå.

Jeg har desværre ikke nogen supertips, men kan se at vi både deler madglæde og at være pressede i de sene timer. Så jeg skal bestemt følge med her.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Velkommen til :smile:

Voldsomt flot vægttab! Det ser jo ud til, at du har fat i den helt rigtige kombi. Fokus/bevist om kosten og motiveret for at træne. At konen så er hoppet med på vognen er jo kanont. Det hjælper trods alt, at have en at spare med.

16 kg. og målet er nået! :superman:

Klø på!

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til.

Tillykke med loggen samt det flotte vægttab.

Mht. din styrketræning vil jeg anbefale dig at træne alle muskelgrupper, især muskelgrupper som benene og ryggen er vigtig, da disse grupper er store og vil derfor øge din forbrænding mere end træning af mindre muskelgrupper såsom andre.

Mht. kosten vil jeg anbefale dig primært at skrue ned for kulhydraterne og op for det sunde fedt samt proteinen.

Edited by humseper
Link to comment
Share on other sites

Mht. kosten vil jeg anbefale dig primært at skrue ned for kulhydraterne og op for det sunde fedt samt proteinen

Nu er jeg ikke den store madekspert og har ikke sat mig så meget ind i protein,kulhydrater osv :)

hvad menes der med sundt fedt?

Link to comment
Share on other sites

Syntes faktisk at jeg er mere opsat på at tabe mig nu end nogensinde, bare det at se at jeg har taget 3-4 kilo på igen gør mig rasende og på den måde tror jeg at min fightervilje styrkes til at fortsætte på ny.. ! 2 del af min vægttabt skal nu gang !!!!

Link to comment
Share on other sites

Hej

jeg føler med dig :) Er selv igang med ca samme projekt, startede på 157 og vejer nu 140. mangler 4-5 kg fedt, så er min fedtprocent nede på 19-20% hvilket var det første mål jeg satte mig :) Derefter skal jeg smide det sidste og træne f.eks. løbeformen op igen.

Men flot tabt! min kamp har især været den der livstilsændring med f.eks. at skære meget ned for øl og vin samt chips. samt spise mere regelmæssigt og dermed mindre. og så hele det der med at få lagt nogle gode rytmer og vaner ind som holder efterfølgende, for selvom vi sikkert kan gå på en 2 måneders pulverkur og tabe det hele, så ville vi sikkert tage det hele på igen.

Jeg vil anbefale at du kigger på f.eks. morgenmad, før spiste jeg bare lidt frugt, men efter jeg er begyndt at spise havregryn med nødder kan jeg godt se at jeg spiser væsenligt mindre i løbet af dagen. Det er måske ret energitæt (især med nødder oveni) men mætter mange timer især suppleret med lidt grønt og godt med vand kl 11. Faktisk så kunne jeg tælle søndag, hvor jeg selv syntes jeg havde en grim dag, var jeg under min daglige forbrænding, især fordi jeg ikke rigtig var sulten omkring frokosttid.

Ved ikke om søde ting er dit problem om aftenen? jeg har det selv, de aftener hvor jeg bare er hjemme, så melder trangen sig. Jeg har noget usødet æblegrød, diætost m. fiberknækbrød og mandler til de aftener.

Ved ikke om ovenstående hjælper, men om ikke andet, så har du moralsk støtte fra mig af :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du koger grynene til grød, trækkes fibrene ud og det mætter endnu mere. Og nødderne kan erstattes med lidt rosiner som igen træder i stedet for sukkeret. Men det er jo godt fedt i nødder, så de kan sagtens forsvares.

Jeg skifter selv mellem gryn og grød og det er det måltid på dagen der mætter mest i forhold til antal kcal. Synes gryn smager bedst men grød mætter mest.

Link to comment
Share on other sites

Nu når jeg er blevet lidt mere motiveret kunne jeg godt tænke mig at begynde at tælle kalorier, eller ihvertfald blive lidt klogere på hvor mange kalorier jeg egentlig forbrænder...

Jeg vejer omkring 115 kg.

Er 183 cm høj.

Alder 28.

Arbejder som kontoransat, dvs sidder stille 6-7 timer og er en 1 time aktiv på job (pakker pakker osv)

når jeg kommer hjem dyrker jeg måske 30 minutters motion gåtur,cykle,styrketræning alt efter lyst :)

og ellers sidder man vel bare stille og ser fjernsyn, spiller computer eller leger lidt med børnene.

Kan ikke helt blive klog på hvor mange kalorier jeg forbrænder. Dette vil jeg bruge til at komme i kcal underskud så jeg kan tabe mig tilpads meget om ugen.

Nogen der ved lidt mere om det her end mig? :) pft.

Edited by Rotn
Link to comment
Share on other sites

kalorieberegner.dk giver dig en basalstofskifte på 2366kcal og et energiforbrug på i underkanten af 3500kcal. Med primært stillesiddende arbejde, kan det tænkes at du ligger lidt lavere.

Hvis du kan leve med at det primært er et "tøzested" så kan madital.dk gratis (der er også andre websteder der kan) tælle kalorier og nogenlunde gætte hvor meget du forbrænder. Det sidste skal tages med et gran salt men det skal det i alle sammenhænge, med mindre man går urealistisk videnskabeligt til værks. Selv hvis man tager pulsur til hjælp, er der store usikkerheder.

Men det giver et fingerpeg og det med at tælle kalorier er absolut en øjenåbner hvis man gør sig den tjeneste at alt, ALT SAMMEN - også det flydende, tælles med.

Man kunne evt. begynde med at sigte efter 2800kcal om dagen og se hvor hurtigt du vil tabe dig og så justere det til så hastigheden passer.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share