Hvad kan man indtage for at få mere energi inden træning?


DubServe
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg bor i Thailand og her er det ikke så nemt at få de samme ting til at få noget mere energi inden træning som det er i DK :-)

Er der noget specielt føde etc. man kan indtage inden træning for at få noget mere energi ? Det skal jo ikke være noget fyldt med sukker osv ;-) da det jo gerne skulle have et lavt kalorie indhold osv.

Kan sagtens få nogle ret stærke red bulls her etc. men de er jo fyldt med sukker og nok ikke lige gode at indtage hver eneste dag.

Er der andre præparater etc. som i kan foreslå så kan jeg jo altid se om jeg kan finde dem her, da noget som er lovligt i DK er ulovligt i Thailand så virker det osse den anden vej rundt ;-)

På forhånd mage tak!

Mvh

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Der er ingen som helst ide i at drikke Redbull eller lignende før træning. Du skal et stykke tid før træning (f.eks. 1-2 timer) have noget kulhydrat og protein + væske indenbords. Væske er her ment som vand, ikke Redbull. Vand!

Nogle forslag til noget fedtfattigt føde med kulhydrat samt protein ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det kommer meget an på hvilken tidspunkt på dagen vi snakker med hensyn til energi det er selvfølgelig vigtigt at man får de 8 timer eller mere søvn især når man træner bruger kroppen mere energi ved at restituere muskler så man forbrænder flere kalorier end hos en person der har ingen motion i dagen.

Hvis du allerede er i god slank form kan du snildt indtage 3000 kcal uden problem måske endda mere hvis du træner hårdt med også konditræner.

Jeg træner normalt om morgenen så starter jeg med en god protein shake af protein pulver, kreatin pulver og mælk og gerne lidt svesker og en appelsin der styrker kroppens immunforsvar og giver energi, jeg drikker også en god kop koncentreret kaffe bestående af 7 spk instans kaffe typer blandet op i varm vand når opløst tilsætter jeg koldt vand det ER stærkt men ned med det :-D anbefales ikke af folk med mavesår.

Så er jeg kørende de næste 2 timer og drikker følgende 1 liter vand inden og 1 liter vand under træningen når jeg kommer hjem skal jeg ha protein igen bestående af enten kød eller protein pulver shake alt efter behov og tid.

Om min måde er mest effektiv ved jeg ikke men jeg har masser af energi og har altid en gang vindrue sukker vand med hvis jeg skulle føle at gå sukker kold efter eller under træningen.

Hygge :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share