Jeg vil gerne tabe mig (14år gammel)


.:morgan:.
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Jeg er en dreng på 14 år og jeg er ca 172cm høj og jeg vejer 58 kg ( vejet om aftenen).

Jeg vil hammer gerne tabe 2-3 kg så jeg kan få en six-pack.

Har i nogle forslag til hvordan jeg nemmest taber de kilo.

Jeg er villig til at løbe og cykle men jeg må ikke gå i motions center da jeg kun er 14år.

Lige nu tager jeg ca 100-150 mavebøjninger om dagen, er det for lidt?

+ jeg tager lidt vægte får at få lidt arm muskler som så også er løkkedes.

Plezz hjælp mig vil gerne gøres lækker til sommer ferien :D

_________________________

.:Morgan:.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa.

Jeg er en dreng på 14 år og jeg er ca 172cm høj og jeg vejer 58 kg ( vejet om aftenen).

Jeg vil hammer gerne tabe 2-3 kg så jeg kan få en six-pack.

Har i nogle forslag til hvordan jeg nemmest taber de kilo.

Jeg er villig til at løbe og cykle men jeg må ikke gå i motions center da jeg kun er 14år.

Lige nu tager jeg ca 100-150 mavebøjninger om dagen, er det for lidt?

+ jeg tager lidt vægte får at få lidt arm muskler som så også er løkkedes.

Plezz hjælp mig vil gerne gøres lækker til sommer ferien :D

_________________________

.:Morgan:.

1. Du skal veje dig om morgenen inden du spiser morgenmad og efter toiletbesøg, alt andet kan du kun regne som vejledende.

2. Du er ikke overvægtig. Godt nok virker BMI ikke på børn, men jeg er 100% sikker på at ingen der er 172cm og vejer 58 er i nærheden af overvægt. Havde du været 18, havde du ligget tæt ved undervægt.

3. Man bør ikke tabe sig under puberteten, slet ikke når det er unødvendigt som i dette tilfælde da det kan ødelægge nogle udviklingsprocesser, når man ikke får nok energi.

Det er superfedt at du vil dyrke motion, find nogle sportsgrene du kan lide og supler med løbe- og cykleture i fritiden. Fortsæt mavebøjningerne. Og så brug din sunde fornuft når du vælger kosten. Få lidt af hvert og masser af grønt og magert kød. Du skal ikke tænke så meget på vægten men på sundheden, når du ikke er ældre end du er. Tal med dine forældre om de tanker du gør dig omkring mad og motion og få dem til at hjælpe dig med at være sund.

hilsen julie

Link to comment
Share on other sites

Six-pack er ikke kun et spørgsmål om fedtprocent, det handler også om muskler. Hvis du kan tage så mange mavebøjninger som du gør dagligt, er det alt for let for dig. Prøv at lave dem på en hårdere måde eller lave helt andre øvelser.

Har du meget underhudsfedt på maven? Hvor tyk er den hudfold du kan fange mellem pege og tommelfinger, hvis du tager fat ved siden af naglen?

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

3. Man bør ikke tabe sig under puberteten, slet ikke når det er unødvendigt som i dette tilfælde da det kan ødelægge nogle udviklingsprocesser, når man ikke får nok energi.

hilsen julie

Der sker ikke noget ved at tabe sig under puberteten.

Men du har ret i at det med stor sandsynlighed er unødvendigt i dette tilfælde.

Link to comment
Share on other sites

Six-pack er ikke kun et spørgsmål om fedtprocent, det handler også om muskler. Hvis du kan tage så mange mavebøjninger som du gør dagligt, er det alt for let for dig. Prøv at lave dem på en hårdere måde eller lave helt andre øvelser.

Har du meget underhudsfedt på maven? Hvor tyk er den hudfold du kan fange mellem pege og tommelfinger, hvis du tager fat ved siden af naglen?

Mvh Andreas

hvilke øvelser er så gode?

Hvad er underhudsfedt?

den hud fold der er ved navlen er ca 2.5 cm er det meget eller lidt?

Link to comment
Share on other sites

hey!!

nu har jeg lige vejet mig her til morgen og nu vejer jeg 56.6 kg

Præcis, man vejer altid mindre om morgenen, helt op til to kilo mindre...

Men jeg ville nu råde dig til at bygge muskler på i stedet for at tabe dig, det vil give dig større chancer for en sixpack. Dvs du bør tage på.

Meeen... altså nu må du have mig undskyldt, men jeg synes bare slet ikke at 14 år og sixpack hører sammen i samme sætning :-) Men det er måske bare mig der har misforstået noget... hehe

Link to comment
Share on other sites

Julie, du er jo selv i puberteten. Så burde du vel også holde dig fra vægttab (og vægttabstråde) + tage et par kilo på, så du ikke har markeret mave og løber risikoen for at ødelægge dine udviklingsprocesser? :4mewantfood:

Jeg synes ikke det er særlig pænt at kalde en 14-årig for et barn. Er en 17-årig så et stort barn?

"Man skal ikke kaste med sten når man selv bor i et ....." :nonono:

Well, jeg fylder 18 om mindre end to måneder og der er RET stor forskel på at være 14 og 18 år. Det kan godt være at fire år ikke betyder meget når man snakker folk på 30 og 34 år fx, men når man er så ung er der et enormt skridt fra 14-18år.

Jeg har selv erfaringer med slankekure mens man stadig vokser og de var b.la. skyld i at min udvikling gik i stå. Men det var self. mere ekstremt end et vægttab på et par kilo. Så jeg vil såmænd bare gøre opmærksom på at man skal være forsigtig, fordi jeg selv handlede ufornuftigt.

Men jeg har taget 15kg på for at opnå normalvægt og spiser hver dag sundt og rigeligt for ikke at skade mig selv yderligere. Så jeg synes, at jeg fortjener den respekt, at mine indlæg bliver taget seriøst uanset min alder.

Link to comment
Share on other sites

Well, jeg fylder 18 om mindre end to måneder og der er RET stor forskel på at være 14 og 18 år. Det kan godt være at fire år ikke betyder meget når man snakker folk på 30 og 34 år fx, men når man er så ung er der et enormt skridt fra 14-18år.

Jeg har selv erfaringer med slankekure mens man stadig vokser og de var b.la. skyld i at min udvikling gik i stå. Men det var self. mere ekstremt end et vægttab på et par kilo. Så jeg vil såmænd bare gøre opmærksom på at man skal være forsigtig, fordi jeg selv handlede ufornuftigt.

Men jeg har taget 15kg på for at opnå normalvægt og spiser hver dag sundt og rigeligt for ikke at skade mig selv yderligere. Så jeg synes, at jeg fortjener den respekt, at mine indlæg bliver taget seriøst uanset min alder.

Hvis du vil have respekt på trods af din alder, må du også vise andre respekt på trods af deres alder. :wub:

Link to comment
Share on other sites

Jeg beklager at måtte sige det knægt men din sommer bliver ikk bedre af at du vejer 2kg. mindre eller om hvorvidt dine mavemuller er synlige.

Du bør ikk tabe dig med den højde. Når du nu ikk kan gå i et motionscenter, så find en idrætsgren der interesserer dig - judo, karate, brydning, håndboldt mv. og begynd til den.

det vil formentlig give dig mange flere positive ting end dine mavebøjninger på værelset.

og som andre har beskrevet, med din vægt mangler du muskelmasse! ikke vægttab!

jeg har set personer på 170cm og 80kg. med fantastiske mavemuskler.

men har set endnu flere personer på 185cm og 65kg. med ingen fedt, men heller ingen mavemuskler! kontorerne rundt omkring i landet er fyld med disse personer! :-)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil have respekt på trods af din alder, må du også vise andre respekt på trods af deres alder. :wub:

Jeg kunne da godt tænke mig at få præciseret præcis hvornår jeg har undladt at vise trådstarter respekt?

Jeg kan ikke udpege noget tidspunkt, jeg har derimod prøvet at hjælpe og råde ham med min bedste vilje, så kan jeg ikke se nogen grund til at kaste lort i hovedet på mig og være bedrevidende.

Det kan godt være at nogle er fyldt 18 på det her site og andre ikke, men hvis vi nu i det mindste alle LOD som om vi var lidt modne, så kunne det være at vi kunne få en ordentlig omgangstone herinde, men det ser jeg som et gentagent problem, og jeg synes efterhånden at det virker som om folk ikke har andet at tage sig til end at hakke løs på andres indlæg og være nedladende og sarkastiske fremfor rent faktisk at hjælpe de mennesker, der beder om råd.

Link to comment
Share on other sites

er der nogle der kan hjælpe mig :)

PS: duer denne her fedt procents måler http://myfoodcontrol.appspot.com/da/fedtprocent.html

for så er min 8.8 :O

Det virker overhovedet ikke. Her er fedtprocenten udelukkende på baseret på vægten i forhold til højden, og i den virkelige verden spiller muskelmassen også en stor rolle. Så det skal du ikke gå ud fra. Smut ned til en fitnesscenter og og mål i forbindelse med en prøvetræning :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne da godt tænke mig at få præciseret præcis hvornår jeg har undladt at vise trådstarter respekt?

Du får det lige præciseret:

"Godt nok virker BMI ikke på børn"

"altså nu må du have mig undskyldt, men jeg synes bare slet ikke at 14 år og sixpack hører sammen i samme sætning :-)"

Det er bare dét jeg synes var liidt nedladende.

(og ingen sarkasme herfra! :-)

Link to comment
Share on other sites

Tak til jer, Julie Malou og Zaa, I har været en stor inspirationskilde til dette blogindlæg og en glimrende idé! Jeg skriver bare lige dette for at lukke denne off-topic sag på en god måde, så ingen bliver efterladt med sure miner! Tak til jer! :4thumbup:

Og, Julie Malou, hvis mine indlæg herinde har såret dig, så skal du vide at det skam ikke var hensigten. I såfald vil jeg sige undskyld! :blush:

Hav det godt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share