Puls ur


Monty80
 Share

Recommended Posts

Som nævnt, så skal jeg have erhvervet mig et nyt pulsur.

Need:

- Have måler i urremmen

- Kunne sættes til computer

- Kunne måle % af max puls

- Kunne vise kalorieforbrug

Nice:

- GPS

Uret skal hovedsageligt bruges til spinning, og lidt løb+cykling.

Det er ikke et ur jeg skal bruge som hverdagsur, men udelukkende til træning.

Prismæssigt tænker jeg max. 1500, men er det lidt dyrere går det nok.

Venligst oplys plusser og minusser for urene I nævner, samt evt. link til hvor I har købt/set det.

Om uret skal købes i DK eller udlandet er ligemeget - dog skal det være indenfor EU, så jeg slipper for told og moms.

På forhånd tak for hjælpen.

Link to comment
Share on other sites

Have måler i urremmen

Pulsur med måler i remmen er kun nået meget få modeller kan, se f.eks. http://pulsure.dk/guide og det er så ikke fordi det er de bedste modeller der kan det. Du begrænser udvalget enormt med dette krav, så hvad er den nærmere grund til der ikke må være brystrem?

Kunne sættes til computer

Er meget uklart defineret hvad det egentlig er du vil have her. Mange ure kan sættes til computeren, men der er stor forskel på hvilke data man så kan hente ud. Det jeg gætter på du gerne vil have er mulighed for at se pulskurver og sådan, hvilket kræver et ur med hukommelse nok til at gemme data løbende og i en tilstrækkelig høj opløsning (læs: f.eks. med måling hvert 5. sekund eller mindre og ikke kun hvert minut). Desværre kan PC-opkobling også blot betyde at du kan sætte det til USB'en og få overført træningstid, gns puls, maxpuls og lignende målinger, men ingen grafer.

For Polar-ure tror jeg kun du kan forvente at få pulskurver ud af uret, hvis der står at der medfølger ProTrainer 5 software, men jeg er usikkert på om dette er helt skudsikkert.

Kunne måle % af max puls

Det kan de alle, og hvis det ikke kan så er det absolut crap. :smile:

Kunne vise kalorieforbrug

For de fleste en meget upræcis måling og derfor meget lidt brugbar.

Igen er det dog noget langt de fleste ure har.

GPS

Så er vi i en lidt anden prisklasse typisk.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Et godt allround ur er helt sikkert Polar RS300x - uden footpod/gps koster det ca. 900kr. Ofte er det muligt at finde forgængeren RS200 med footpod til omkring 1000-1100kr - og det er kan alt det du beder om. Dog er den medfølgende computersoftware ikke noget at råbe hurra for, og Maxpower har helt ret i, at det helst skal være Pro Trainer 5. Men det kommer an på hvad du skal bruge det til - som Maxpower også nævner.

Ellers er der jo gps-urene fra Garmin. Fx en 305'er til et godt stykke under 1500kr. Men det er et ret stort skrummel, og måske lidt overkill hvis det primært er til spinning. Men det virker!

Polar laver også en spinning-serie, men her er mere fokus på designet og lidt mindre fokus på indhold. Men det er da gode ure, og klart værd at overveje. Men skal du løbe med det, vil jeg klart anbefale de ovennævnte modeller.

Suunto laver også flere ure - men måske lidt mindre brugervenlige og lidt dyrere. Men gode...

Som du kan se er der et stort udvalg.

Kan måske koges ned til:

Godt allround ur: Polar RS300x eller RS200.

GPS: Garmin 305.

Spinning: Polar fitness serie.

God jagt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Grunden til jeg gerne vil have måler i urremmen er at jeg ikke synes om at have en rem siddende omkring brystet, når jeg f.eks. løber/spinner.

Men er der så få modeller som kan det, kan det være jeg må bide i det sure æble.

Mht. tilkobling til computer, så er det for at se hvornår jeg f.eks. i løbet af en spinningtime ligger højt/lavt/middel osv.

mht. kalorieforbrug, troede jeg egentligt, at det kunne regnes ud ved at vide vægten på personen og pulsen på de forskellige punkter af træningen, men det kan jeg forstå ikke er helt korrekt.

Link to comment
Share on other sites

Grunden til jeg gerne vil have måler i urremmen er at jeg ikke synes om at have en rem siddende omkring brystet, når jeg f.eks. løber/spinner.

Men er der så få modeller som kan det, kan det være jeg må bide i det sure æble.

Mht. tilkobling til computer, så er det for at se hvornår jeg f.eks. i løbet af en spinningtime ligger højt/lavt/middel osv.

mht. kalorieforbrug, troede jeg egentligt, at det kunne regnes ud ved at vide vægten på personen og pulsen på de forskellige punkter af træningen, men det kan jeg forstå ikke er helt korrekt.

Heg har dette til salg.

Link to comment
Share on other sites

Der er også det nye Garmin Forerunner 110 til en Vejledende udsalgspris på 1.799,00 kr. det kan du nok finde til 1.500 kr på nettet.

Jeg har selv et Garmin Froerunner 405Cx og tænket på at købe et Garmin Forerunner 310xT, jeg syntes at den software som følger med er fin.

Man kan også uploade til http://connect.garmin.com/activity/30419765 det er en fin funktion.

Garmin har den store fordel at GPS er indbygget i uret og ikke i en løs enhed.

Link to comment
Share on other sites

Hjælp til 310xt.

Jeg har lige købt et 310xt og er super glad for det. Der er dog en enkelt funktion, jeg ikke kan finde ud af, så måske nogen her kan hjælpe?

Hvordan opretter jeg en aktivitet på Garmin Connect og overfører den til uret? Jeg har forstået det sådan, at jeg kan plotte ruten ind på kortet hjemmefra og så overføre den. Er det ikke rigtigt?

:-) Torben

Link to comment
Share on other sites

Et godt allround ur er helt sikkert Polar RS300x - uden footpod/gps koster det ca. 900kr. Ofte er det muligt at finde forgængeren RS200 med footpod til omkring 1000-1100kr - og det er kan alt det du beder om. Dog er den medfølgende computersoftware ikke noget at råbe hurra for, og Maxpower har helt ret i, at det helst skal være Pro Trainer 5. Men det kommer an på hvad du skal bruge det til - som Maxpower også nævner.

Ellers er der jo gps-urene fra Garmin. Fx en 305'er til et godt stykke under 1500kr. Men det er et ret stort skrummel, og måske lidt overkill hvis det primært er til spinning. Men det virker!

Polar laver også en spinning-serie, men her er mere fokus på designet og lidt mindre fokus på indhold. Men det er da gode ure, og klart værd at overveje. Men skal du løbe med det, vil jeg klart anbefale de ovennævnte modeller.

Suunto laver også flere ure - men måske lidt mindre brugervenlige og lidt dyrere. Men gode...

Som du kan se er der et stort udvalg.

Kan måske koges ned til:

Godt allround ur: Polar RS300x eller RS200.

GPS: Garmin 305.

Spinning: Polar fitness serie.

God jagt :wink:

Jeg kan under ingen omstændigheder anbefale et Garmin 305 til Spinning. Det ur er beregnet udelukkende til udendørsbrug.

Det er genialt til løb og cykling udendørs, men fungerer ikke indendørs, da det udregner kalorier og graf ud fra bl.a. hastighed - hvilket er 0 i et spinningslokale, da uret ikke bevæger sig!

Jeg har gode erfaringer med Polar, fx RS300x eller RS200 som bliver beskrevet. Kig evt. også på Suunto - de laver også gode løsninger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share