Digital vægt som motivation


molorun
 Share

Recommended Posts

Jeg faldt over denne smarte vægt.

digital wifi vægt

Jeg har før set den type af vægt, som kan give et fornuftigt overslag på ens BMI. Helt nøjagtigt vil det nok ikke være med den slags apparat.

Men jeg har dog erfaring med, at de virker ret fornuftigt. Ikke mindst til prisen.

Den her vægt er så ydermere koblet op på dit trådløse netværk og uploader tal og statestik til en privat lukket hjemmeside.

Så kan du logge ind på computer eller iPhone og få et overskueligt diagram over vægten.

Jeg er godt nok fristet.

Jeg får selv skrevet vægten ned alt for sjældent, og når så vægten er steget eller faldet, så står man der og prøver at huske tilbage på hvornår vægten nu var hvad.

Nogen der kender den og har prøvet den?

Edited by Morten Z
affiliate link fjernet
Link to comment
Share on other sites

Rant ON

Et tåbeligt produkt.

Det er ét fucking tal, og jeg tror lige jeg kan overskue at putte det i et regneark, hvor alle ikke-IT-analfabeter må kunne forventes at lave en graf, hvis de skulle have lyst til det.

BMI kan jo udregnes lige så præcist som du kan måle højde og vægt, men derudover er det et meget lidt brugbart tal. Det kan sagtens være fint at have et BMI over eller under de normale 20-25, og det er intet kvalitetsstempel for noget at ligge indenfor normalen.

BMI = vægt i kg / (højde i meter)^2

Igen, den tror jeg lige akkurat Excel kan overskue.

Fedtprocentmåling via bioimpedans giver jeg ikke meget for. Hvis du er rigtig heldig kan den måske fange en tendens i fedtmængdens ændring uden at det absolutte tal på nogen måde er til at stole på, men hvis du ikke er så heldig, så måler den i øst og vest, og vil være meget følsom overfor din væskebalance og måle dette som ændring i fedtprocent.

Brug et målebånd til en 10'er eller evt. en fedttang til 100 bobs, så er man fint kørende.

Jeg kan i hvert fald godt finde bedre ting at bruge gadget-budgettet på.

Rant OFF

:wink:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Jeg har Withings wifi-vægten, og er glad for den. Det virker bare uden dikkedarer - og det er netop ZERO effort at få det logget, hvilket er årsagen til jeg købte den.

Endvidere virker den også til flere personer uden man skal gøre noget som helst, da den godt kan regne ud jeg ikke har halveret min kropsvægt siden i går, og det nok er min kæreste, der er trådt op på den.

Iøvrigt tager jeg KRFTIGT afstand til Maxpowers hovedløse postulater om at køb af gadgets skal RETFÆRDIGGØRES! :laugh:

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Jeg har Withings wifi-vægten, og er glad for den. Det virker bare uden dikkedarer - og det er netop ZERO effort at få det logget, hvilket er årsagen til jeg købte den.

Endvidere virker den også til flere personer uden man skal gøre noget som helst, da den godt kan regne ud jeg ikke har halveret min kropsvægt siden i går, og det nok er min kæreste, der er trådt op på den.

Iøvrigt tager jeg KRFTIGT afstand til Maxpowers hovedløse postulater om at køb af gadgets skal RETFÆRDIGGØRES! :laugh:

Bruger du så registreringerne til noget?

Hvad gør den hvis to brugere vejer cirka det samme, eller at deres vægt krydser fordi den ene tager på/taber sig?

I en verden med ubegrænsede likvide midler kunne jeg måske godt overtales, men der er jeg desværre ikke helt endnu, så deeet... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Bruger du så registreringerne til noget?

Hvad gør den hvis to brugere vejer cirka det samme, eller at deres vægt krydser fordi den ene tager på/taber sig?

I en verden med ubegrænsede likvide midler kunne jeg måske godt overtales, men der er jeg desværre ikke helt endnu, så deeet... :tongue:

Jeg bruger ikke registreringerne pt, men det har jeg gjort.

Mht. at genkende brugere, så anvender den både vægt og andre målinger (fedtprocent, vand etc). Er den i tvivl, så spørger den.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen

Er glad for at høre at du bruger din vægt.

Og netop det med ikke at skulle til selv at taste ind i regneark mm er min motivation for at anskaffe den.

Det er jo heldigvis forskelligt om vi er til selv at taste ind eller ej :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share