"Postural deficiencies" - Er min krop defekt?


KarlS
 Share

Recommended Posts

Så faldt jeg lige over dette link i en anden post her på forum.

http://www.exrx.net/Kinesiology/Posture.html#anchor3102554

Jeg ved ikke om jeg er hypokonder eller hvad fanden det er, men jeg føler jeg 'lider' af næsten alt i linket.

Posterior Pelvic Tilt > Min krops naturlige 'posture' ville være billedet til højre, selvom jeg prøver og er i stand til at rette mig op hvis jeg lige har fokus på ikke at gå og "slaske".

Forward head skulpture og Winged Scapula > Har det hele!

Jeg er 1.93, og har i det meste af min gymnasietid nørdet rimelig hårdt (dvs. siddet på min flade røv og spillet computer og set film). Jeg er dog 22 år nu, og det er ved at være 2 år siden jeg gik ud af Gym. Siden da har jeg aftjent en værnepligt med bravour og har styrketrænet i 6-7 måneder. Jeg har altid været atletisk, men har dog haft diverse skader som f.eks:

- Ekstreme smerter i min lænd ved for meget/intensiv fodbold træning (smerter så jeg ikke selv kunne gå ud af banen)

- Forstuvet skulder ved helt almindeligt sæt bænkpres (kunne skyldes et forkert løft eller manglende fokus på teknik i det givne sæt)

Desuden har jeg længe synes jeg har lidt af manglende smidighed ved bl.a. Squats. Selv uden vægt kan jeg simpelthen ikke komme ned i vandret med lårene hvis jeg skal have begge fødder plantet på jorden.

Hvordan får jeg diagnostiseret (stavning) disse, hvis jeg ønsker dette? Er det noget en fysioterapeut skal ordne, eller kan et besøg hos den normale læge hjælpe mig?

Hvis nogen ville kunne sige delvist om jeg 'lider' af en eller flere af disse ting, ved hjælp af billeder, vil jeg meget gerne ligge nogen op!

Tak på forhånd!

Link to comment
Share on other sites

Læs "Neanderthal No More" på t-nation. Det er en artikel i 5 eller 6 dele.

Jeg kan ikke huske om den dækker hofte-mobilitet. Tag et kig i Blackices logbog (et par sider tilbage) og læs korrespondancen mellem Blackice og Athlete X.

Det har hjulpet mig meget, så min posture ligner mindre lort end den gjorde før.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share