Ernæring omkring og under træning


No6bach
 Share

Recommended Posts

Har i løbet af den sidste årrække opbygget, hvad jeg selv vil betegne som en nogenlunde viden om kost, timing og (marginalt) tilskud i forbindelse med hypertrofi- og fedtforbrændende træning.

Jeg er dog efterhånden blevet klar over, at min viden og grundighed omkring måltiderne lige før, under og lige efter træning halter. Jeg har naturligvis prøvet at søge lidt og mængden af artikler er jo ikke overraskende stor. Det jeg søger er altså både valide kilder så jeg selv kan læse, og eventuelle inputs fra boarded.

For tiden kører jeg noget lignende dette uanset om jeg træner cardio eller BB:

Pre: Har spist sidste store måltid 2-3 timer inden. Ca. 45 min inden træningsstart spiser jeg noget let kulhydrat såsom en banan eller en skive toast med et eller andet på (ketchup, smør, kødpålæg, whatever)

Peri: Vand og intet andet. Er begyndt at eksperimentere lidt med frugt

Post: 50 g whey og en hurtig kulhydrat kilde (Frugt, toast, Malto, rosiner, ananas)

Jeg er ret overbevidst om, at dette kan gøres bedre og måske mere struktureret :smile:

Det er egentlig først her under mit cut, at jeg har bidt mærke i problemstillingen, da jeg har haft lidt problemer med især mental træthed ca. 45 min inde i træningspas. Som en note til det kan jeg oplyse, at jeg for ca. 14 dage siden begyndte på et NO produkt, der virkelig har fungeret på netop den mentale træthed.

Generelt set vil jeg vove den påstand, at min kost er sund og nogenlunde gennemtænkt og netop af den grund tænker jeg, at der kunne være noget at hente med en optimering af måltiderne omkring træning.

Skyd løs :smile:

Edited by No6bach
Link to comment
Share on other sites

Jeg plejer selv at køre med en tommelfingerregel der hedder: Der må helst ikke gå mere end 3 timer fra sidste måltid til sluttidspunkt på træningen. Så hvis jeg har en 2 timers fullbody, spiser jeg et større måltid 1 time før træning. Hvis det er 1 times distanceløb, spiser jeg 2 timer før træning.

Det fungere umiddelbart ganske fint. Glykogendepoterne er fyldte, så der er energi nok, men samtidig er maven ikke fuld.

Træning på tom mave, er jeg absolut ikke enig i.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share