Køb af ny MTB


koerner10g
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

Jeg har i lang tid gået og kigget lidt på ny mtb. Jeg er nybegynder i sporten men vil gerne have noget, der kan holde til lidt. Jeg har kigget på de 2 ovenstående cykler, som ligger i ca samme prisgruppe (gianten kan jeg faktisk få til ca. 7300).

Hvad ville i vælge, og hvorfor? Er der nogen, der har andre forslag i 7-8000 kr. klassen?

/koerner10g

Link to comment
Share on other sites

Når du kan få en Giant XTC1 til 7300 kr, så nap den.

Det er en fremragende cykel, der normalt koster 10-11.000 kroner.

MEN - prøv cyklen af først på en ordentlig prøvetur på nogle bakker mv. Du kan ikke uden videre regne med at cyklen passer dig. Din kropsbygning - armlængden samt forholdet mellem længde af ben og overkrop - har rigtig meget at sige.

Du kan ikke umiddelbart sammenligne to cykler som Scott Aspect og Giant XTC. Aspect er Scott's touring-mtb-serie, mens XTC er Giants racerserie. Siddestillingen er markant forskellig på de to cykler. Scott har også en racerserie, der hedder Scale - det er fremragende cykler.

Men igen, prisen på den Giant XTC1 bliver svær at matche :smile:

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Geometrien (stelvinklerne) er udlagt, så Aspect'en er mere komfortabel. Det betyder blandt andet at siddestillingen er lidt mere opret end på en racergeometri som på Giant XCT eller på Scott's egen Scale-serie.

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke umiddelbart sammenligne to cykler som Scott Aspect og Giant XTC. Aspect er Scott's touring-mtb-serie, mens XTC er Giants racerserie. Siddestillingen er markant forskellig på de to cykler.

Skal man sidde ned? ;-)